InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3 proc., a przez Kuriera InPost o 45,5 proc. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn.
W okresie szczytu świątecznego, czyli od 28 listopada do 24 grudnia 2018 InPost dostarczył ponad 12 mln przesyłek, czyli o 64,8 proc. więcej rok do roku, w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 92,10 proc., a Kurier InPost o 23,06 proc.
- W 2018 roku zrealizowaliśmy wszystkie założone cele – sieć Paczkomatów® wzrosła do blisko 4500. Całoroczna dynamika po raz kolejny pokazała, że rośniemy znacznie szybciej niż rynek i przekroczyła 50 proc. rok do roku. Rynek e-commerce ma wciąż doskonałe perspektywy i rośnie w tempie niecałych 20 proc. r/r. Tymczasem nasze wolumeny rosły ponad dwukrotnie szybciej. Było to możliwe także dzięki naszym amerykańskim inwestorom, którzy uwierzyli w potencjał InPostu i zapewnili nam stabilne, wieloletnie finansowanie. Pozwoliło to zbudować najszybciej rosnącego operatora logistycznego w naszej części Europy – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. - Firma nie zamierza osiadać na laurach. Także na ten rok planujemy projekty, które zaskoczą naszą konkurencję. Nie zmieniamy naszej długofalowej strategii. Zamierzamy być numerem jeden w Polsce i jesteśmy na najlepszej drodze, aby ten plan zrealizować – podkreślił Brzoska.
Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30 proc. floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.
(źr. InPost)