Konto pracodawcy


InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku

InPost dostarczył w 2018 roku ponad 86 mln przesyłek, czyli o 52,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Dostawy za pośrednictwem Paczkomatów® wzrosły o 56,3 proc., a przez Kuriera InPost o 45,5 proc. Na koniec roku InPost działał w oparciu o sieć blisko 4500 maszyn.

W okresie szczytu świątecznego, czyli od 28 listopada do 24 grudnia 2018 InPost dostarczył ponad 12 mln przesyłek, czyli o 64,8 proc. więcej rok do roku, w tym Paczkomaty® notowały wzrost o 92,10 proc., a Kurier InPost o 23,06 proc.
- W 2018 roku zrealizowaliśmy wszystkie założone cele – sieć Paczkomatów® wzrosła do blisko 4500. Całoroczna dynamika po raz kolejny pokazała, że rośniemy znacznie szybciej niż rynek i przekroczyła 50 proc. rok do roku. Rynek e-commerce ma wciąż doskonałe perspektywy i rośnie w tempie niecałych 20 proc. r/r. Tymczasem nasze wolumeny rosły ponad dwukrotnie szybciej. Było to możliwe także dzięki naszym amerykańskim inwestorom, którzy uwierzyli w potencjał InPostu i zapewnili nam stabilne, wieloletnie finansowanie. Pozwoliło to zbudować najszybciej rosnącego operatora logistycznego w naszej części Europy – mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. - Firma nie zamierza osiadać na laurach. Także na ten rok planujemy projekty, które zaskoczą naszą konkurencję. Nie zmieniamy naszej długofalowej strategii. Zamierzamy być numerem jeden w Polsce i jesteśmy na najlepszej drodze, aby ten plan zrealizować – podkreślił Brzoska.
Ponadto InPost wprowadza elektryczne samochody dostawcze. Pierwsze dostawy w oparciu o ekologiczną flotę rozpoczęły się już w Krakowie. Do 2020 roku 30 proc. floty InPost będą stanowić samochody elektryczne. We wrześniu 2018 roku InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost zainwestują w 2018 roku nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.

(źr. InPost)

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Grupa Fracht otwiera nowe oddziały w Afryce
Nowi właściciele i nowe plany rozwoju DCT Gdańsk
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC