Pekaes obchodził w mijającym roku okrągły jubileusz – 60 lat działalności na rynku. Z tej okazji firma postanowiła przypomnieć najważniejsze momenty ze swojej historii oraz podsumować największe sukcesy. Oto, jak polska firma transportowa z lat 50. rozwinęła skrzydła, stając się czołowym operatorem logistycznym.
Spółka powstała 22 grudnia 1958 roku pod nazwą Przedsiębiorstwo Międzynarodowych Przewozów Samochodowych Pekaes. Rozwój firmy i sukcesywne powiększanie taboru przyczyniło się do przeniesienia siedziby z Warszawy do Błonia. W 1982 roku powołano do życia spółkę akcyjną Pekaes Auto-Transport SA, którą w latach 90. przekształcono w organizację holdingową. W 1999 roku Pekaes Auto-Transport SA przyjął nazwę Pekaes SA. W 2013 roku firma rozwinęła usługi intermodalne, wykorzystując infrastrukturę i kompetencje swoich spółek zależnych – Spedcont oraz Chemiklas.
W tegorocznym 23. rankingu firm TSL opublikowanym przez Dziennik Gazetę Prawną Pekaes uplasował się na I miejscu w kategorii przychodów z deklarowanej głównej działalności – spedycji drogowej. Obecnie firma posiada 16 partnerów zagranicznych w 32 kluczowych krajach Europy i Azji, a zasięg działalności obejmuje niemal cały świat. Sukcesywnie rozwija swoją sieć połączeń międzynarodowych. Oprócz tworzenia nowych linii drobnicowych w Europie, operator postawił na rozwój usług intermodalnych. Rozbudowa kolejowego terminalu kontenerowego Spedcont w Łodzi umożliwiła obsługę dużego wolumenu towarów na nowym Jedwabnym Szlaku pomiędzy Chinami a Europą.
Biznes mierzony kilometrami i metrami sześciennymi
Grupa Pekaes dysponuje jedną z najefektywniejszych sieci drobnicowych w Polsce. Oprócz 19 krajowych terminali dystrybucyjnych spółka operuje w 6 magazynach logistycznych, 1 kolejowym terminalu kontenerowym, 2 kolejowych terminalach granicznych do przeładunku towarów masowych. Grupa zatrudnia blisko 1100 pracowników.
- Pekaes stawia na rozwój, innowacyjność i stałe podnoszenie jakości usług. Wszystkie te elementy wzajemnie się przenikają i mają jeden wspólny mianownik, którym jest orientacja na potrzeby Klienta. Uważnie obserwujemy trendy rynkowe, a przede wszystkim wsłuchujemy się w głosy naszych Klientów, ponieważ to oni są motorem napędowym tego rozwoju. To dla nich rozbudowujemy sieć dystrybucji, inwestujemy w infrastrukturę i nowe technologie, otwieramy nowe lokalizacje magazynowe oraz odkrywamy potencjał usług intermodalnych. – przyznaje Maciej Bachman, prezes zarządu Pekaes.
Społecznie odpowiedzialni
Firma od lat angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, dbając o środowisko naturalne, budując świadomość ekologiczną wśród swoich pracowników oraz wspierając społeczności lokalne poprzez firmowy wolontariat pod nazwą „PEKAES Pomaga”. Działania w ramach wolontariatu to już w spółce tradycja, a pomaganie trwa tu przez cały rok.
(źr. Pekaes)