Dodaj ogłoszenie o pracy


Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej

Agility Logistics wzmacnia ofertę skierowaną do firm z branży kosmetycznej i perfumeryjnej. Teraz, oprócz frachtu morskiego, klienci mogą korzystać z ekspresowych usług lotniczych oraz transportów specjalnych. W ostatnim czasie spedytorzy Agility zorganizowali dwa ciekawe transporty kosmetyków: drogą morską do Libanu i lotniczym cargo do Hongkongu.
Przy organizacji transportów kosmetyków i artykułów perfumeryjnych operator logistyczny musi uwzględnić różne czynniki. Najważniejsze z nich związane są z warunkami przewozu, zwłaszcza temperaturą i wilgotnością powietrza. Dodatkowo produkty takie jak dezodoranty, perfumy czy wody toaletowe traktowane są jako materiały niebezpieczne, co oznacza, że warunki ich transportu muszą spełnić wiele restrykcyjnych wymogów, zarówno w transporcie morskim (IMO), drogowym (ADR) jak i lotniczym (DGR).

- Perspektywicznym kierunkiem eksportowym dla polskich firm kosmetycznych i perfumeryjnych staje się Azja i Bliski Wschód. Firmy z tej branży najczęściej korzystają z dostaw drogą morską. Co ciekawe, realizujemy coraz więcej zleceń na fracht lotniczy, co do tej pory ze względu na koszty było domeną firm hi-tech i automotive. Dostawy ekspresowe dotyczą głównie dostaw kosmetyków na specjalne akcje sprzedażowe, takie jak Black Friday - mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics.

Przykładem transportu lotniczego może być zrealizowane niedawno przez spedytorów Agility Logistics zlecenie dla Lalami, jednego z największych dystrybutorów kosmetyków zachodnich marek w Chinach. W tym przypadku przewożonym ładunkiem było 80 palet saszetek z maseczkami do twarzy z koziego mleka, wyprodukowanymi przez Ziaję, jednego z największych polskich producentów kosmetyków. Realizacja tego zlecenia przebiegła w prawdziwie ekspresowym tempie.  - Od momentu złożenia zamówienia przez dystrybutora, przez produkcję wymaganej partii kosmetyków do dostarczenia jej do centrum dystrybucyjnego w Guangzhou upłynęło zaledwie 4 dni. Ładunek pokonał dystans ponad 9 tys. km - wyjaśnia Emil Dąbrowski, airfreight specialist, Agility Logistics, który odpowiadał za przygotowanie i kompleksową organizację tego transportu. - Zlecenie było realizowane w gorącym okresie dostaw przedświątecznych, przed Black Friday, kiedy trudno jest zarezerwować miejsce w samolocie. Kluczowe znacznie miała też waga przesyłki, w transporcie lotniczym tak duże ładunki są zazwyczaj dzielone i przewożone w ramach 3 czy 4 rejsów. Tu nie mieliśmy na to czasu.  - Rozpoczęliśmy, zakończone sukcesem, negocjacje z przewoźnikiem. Dzięki temu 80 palet z maseczkami do twarzy zostało umieszczonych na blisko 106 m³ górnego pokładu samolotu MD-11F i zgodnie z planem dostarczone do odbiorcy – uzupełnia Katarzyna Dźwigalska, pricing analyst, Agility Logistics.
Za organizację całego łańcucha dostaw i załatwienie formalności odpowiadało Agility Logistics, od wyjazdu towaru z fabryki w Gdańsku, przewóz na lotnisko w Warszawie, załadunek na samolot do Hongkongu, aż po dostawę do głównego magazynu dystrybucyjnego Lalami w Guangzhou.

Morzem na Bliski Wschód
Do grona klientów Agility Logistics należy także Mongrid, polski producent kosmetyczno-perfumeryjny, który dociera do klientów w 22 krajach na świecie. Dla tej firmy Agility Logistics organizuje regularne transporty morskie z Gdańska do stolicy Libanu, Bejrutu. Kosmetyki muszą być przewożone w kontenerach chłodniczych w kontrolowanej temperaturze 8°C. Czas transportu to ok. miesiąc. W ostatnim czasie spedytorzy Agility Logistics zorganizowali dostawę ok. 6 ton kosmetyków typu kremy, żele pod prysznic, różne produkty do pielęgnacji twarzy oraz szampony. Wśród nich znalazły się dezodoranty, wody toaletowe i perfumy, które m.in. ze względu na formę w jakiej występują, czyli w aerozolu i pod ciśnieniem, zakwalifikowano jako towary niebezpieczne w transporcie morskim (IMO).  Do transportu musiały być więc przygotowane zgodnie z wymogami IMO (International Maritime Organization - Międzynarodowa Organizacja Morska), czyli właściwie zapakowane, zabezpieczone i oznakowane.
Spedytorzy Agility Logistics odpowiadali także za przygotowanie i skompletowanie dokumentacji dla kosmetyków jako towaru niebezpiecznego, koniecznej do uzyskania zgody armatora na wywóz.

Agility współpracuje z branżą kosmetyczną i perfumeryjną na całym świecie już od wielu lat, m.in. w ostatnim czasie w Malezji po raz kolejny operator został partnerem logistycznym jednej z największych na świecie firm z branży sprzedaży bezpośredniej kosmetyków pielęgnacyjnych i kolorowych. Organizując transporty dla firm kosmetycznych spedytorzy Agility Logistics korzystają z doświadczenia i know-how międzynarodowych zespołów, wspieranego silną pozycją operatora na rynkach wschodzących, w tym na Bliskim Wschodzie, Azji i Afryce. Klienci Agility mogą korzystać także z nowoczesnych narzędzi do zarządzania procesami transportowymi. Przykładem może być Agility Connect czy Shipa Freight, pierwsza na rynku w pełni zintegrowana i prosta w obsłudze platforma spedycyjna on-line dedykowana małym i średnim przedsiębiorstwom. Dzięki niej klienci mogą łatwo i szybko sprawdzić stawki transportowe, dokonać rezerwacji i płatności, a także śledzić przesyłki morskie i lotnicze na całym świecie.

(źr. Agility Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.