Konto pracodawcy


OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze

Zakończył się sezon żeglugowy 2018 na kanale Gliwickim i Odrze. Z Gliwickiego Portu w kierunku Wrocławia wypłynęło w sumie 421 barek z węglem energetycznym. Łączna ilość surowca dostarczonego do wrocławskiej elektrociepłowni drogą wodną wyniosła 206 808 ton, o 63 proc. więcej niż w poprzednim sezonie żeglugowym. Ładunek został dostarczony do Portu w 105 pociągach, a łączna ilość przeładowanych wagonów wyniosła 3 834 sztuk.

Dostarczenie energetycznego paliwa do elektrociepłowni we Wrocławiu to intermodalny łańcuch logistyczny wykorzystujący 2 gałęzie transportu: kolejowy i wodny śródlądowy. Za organizację całej drogi przewozu węgla odpowiada Grupa Kapitałowa OT Logistics, lecz w realizację procesu zaangażowanych jest kilku podwykonawców. Węgiel pochodzący z gliwickiej kopalni Sośnica jest przewożony do gliwickiego portu transportem kolejowym. Przewoźnikiem na tym odcinku jest narodowy operator PKP Cargo, a spedytorem firma Rentrans International Spedition. Przeładunkiem węgla z wagonów na barki zajmuje się Śląskie Centrum Logistyki, które jest zarządcą portu w Gliwicach. Żegluga po kanale gliwickim i Odrze to już domena firmy OT Logistics największego armatora śródlądowego w Polsce. - Tegoroczny sezon żeglugowy na Odrze był bardzo udany. Dzięki współpracy ze Śląskim Centrum Logistyki oraz naszymi partnerami zwiększyliśmy wolumen przeładunków o 63 proc. r/r do ok 207 tys. ton. Cieszy nas szczególnie fakt, że regularne transporty towarowe powróciły na Odrę i Kanał Gliwicki. Wciąż jednak wykorzystujemy potencjał dróg śródlądowych w niewielkim stopniu. Liczymy na to, że inwestycje związane z użeglownieniem Odrzańskiej Drogi Wodnej, takie jak niedawne ukończenie stopnia wodnego w Malczycach, przełożą się na większą liczbę przewozów, także na dłuższych trasach – mówi Andrzej Klimek, wiceprezes OT Logistics.

- Nasze możliwości przeładunkowe towarów masowych są znacznie większe niż wspomniane 207 tyś ton węgla i sięgają ok. 1 mln ton rocznie. Sukcesywnie modernizujemy nasze żurawie portowe oraz naszą infrastrukturę. Jesteśmy również gotowi na inwestycję w nowy sprzęt przeładunkowy, jeśli będzie taka potrzeba – dodaje Robert Goc, dyrektor ds. rozwoju w Śląskiego Centrum Logistyki S.A. Na podkreślenie zasługują kolejne działania dążące do poprawy warunków nawigacyjnych na  Odrze.

Warto wspomnieć również, że 19 listopada 2018 r. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odbyło się spotkanie, na którym minister Marek Gróbarczyk zainicjował podpisanie listu intencyjnego w sprawie budowy nowych stopni wodnych. Jak zaznaczył minister, przygotowania do modernizacji Wisły i Odry jest są na zaawansowanym etapie. Nowe stopnie wodne w środkowym biegu Odry w połączeniu z kanałami żeglugowymi Odra-Szprewa oraz Hawela-Odra pozwolą na regularną żeglugę z Gliwic do Szczecina oraz Świnoujścia.

(źr. OT Logistics)

kobiety w logistyce
DHL nagrodzony za projekt Women in Managament
Coraz więcej kobiet zostaje listonoszkami
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
OCRK o niewzruszalności mandatu karnego
Wdrożenie inteligentnych tachografów – więcej pytań niż wiadomych!
Zasady odpoczynku kierowcy pojazdu ciężarowego na promie – o czym pamiętać nale ...
Zmiany zasad rozliczania kryptowalut – jak to działa?
Jedziesz na Węgry – koniecznie weź ze sobą dokument o badaniu technicznym
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy płaczą i płacą - czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
Czynsze za wynajem powierzchni magazynowych utrzymają trend wzrostowy w 2019 r.
Psucie prawa – o ustawodawstwie celnym UE oczami brokera celnego!
Co zdominuje transport w 2019 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Szymon Bielas CEO DB Schenker North&East Europe
FM Logistic buduje magazyn farmaceutyczny za 20 mln euro
Ile zarobią inwestorzy na CPK?
DHL partnerem logistycznym światowego tournée Bryana Adamsa „Shine A Light” 201 ...
Inteligentne opony już wkrótce w naszych autach – jakie będą miały funkcje?
ID Logistics podsumowało przychody za 2018 rok
Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni
DB Schenker uruchomił połączenie intermodalne między Polską a Turcją
Poczta Polska uruchomiła międzynarodową przesyłkę paletową
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC