Dodaj ogłoszenie o pracy


Go Logis organizuje dostawy just in time na budowę szpitala w Londynie

Go Logis, polska firma spedycyjna, stawia na obsługę branży budowlanej. Spedytor podpisał właśnie kolejną umowę z firmą zajmującą się projektowaniem, produkcją i instalacją fasad architektonicznych na dostawę elementów elewacji budynku wchodzącego w skład dużego kompleksu szpitalnego w Londynie.

Do zadań Go Logis należeć będzie organizacja całopojazdowych transportów drogowych różnego typu elementów: ślusarki aluminiowo-szklanej i innych materiałów wykorzystywanych do wykonania elewacji budynków. Ładunki będą odbierane z fabryki na Śląsku i dostarczane bezpośrednio na plac budowy, znajdujący się w samym centrum Londynu. Jednym z warunków koniecznych do realizacji tego zlecenia, będzie zapewnienie odpowiedniego taboru dostosowanego do przewozu niestandardowych i wrażliwych na uszkodzenia materiałów, np. naczep z otwieranym dachem dopasowanym do rozładunku palet dźwigiem. - Jednak największym wyzwaniem będzie dla nas zapewnienie dostaw na ściśle wskazaną godzinę: nie wcześniej i nie później. Ten plac budowy znajduje się w samym centrum Londynu, w określonej strefie parkowania. Nawet 15 minutowy postój samochodu przed terenem budowy może nas kosztować mandat w wysokości kilkuset funtów, a spóźnienie o ponad pół godziny nie daje gwarancji przyjęcia i rozładunku jeszcze tego samego dnia - wyjaśnia Karolina Torenc, zastępca kierownika obsługi klienta Go Logis.

Organizacja transportów just in time wiąże się z ograniczeniami i wymaga precyzyjnego planowania. Spedytorzy Go Logis muszą dopasować się do harmonogramu prac budowalnych, z uwzględnieniem możliwości wjazdu na teren budowy tylko o ściśle wskazanej w zamówieniu godzinie. Ze względu na lokalizację placu budowy w centrum miasta, spedytorzy muszą też uwzględnić możliwość braku wolnego miejsca na postój samochodu w czasie rozładunku, a w przypadku, gdy nie będzie możliwości wjazdu na plac budowy o określonej godzinie, zorganizowanie postoju poza centrum, w miejscu wyznaczonym do parkowania dla samochodów ciężarowych.
- Już od wielu lat współpracujemy z branżą budowlaną, organizując przewozy całopojazdowe i drobnicowe w kraju i za granicą, głównie na terenie Europy, także na rynkach wschodnich i bliskowschodnich. To specyficzna branża, z określonymi wymaganiami dotyczącymi środków transportu, które muszą być dostosowane do rodzaju ładunków i restrykcyjnymi czasami dostaw. Przy obsłudze inwestycji budowlanych trzeba uwzględnić ograniczenia związane np. z lokalną organizacją ruchu. Dzięki doświadczeniu naszych spedytorów oraz dużej bazie współpracujących z nami przewoźników możemy zapewnić wysoką jakość obsługi. Z pewnością będziemy rozwijać naszą ofertę dla branży budowlanej – podsumowuje Grzegorz Szenejko, właściciel Go Logis.  

Transport elementów elewacji budowlanej do budowy jednego z budynków kompleksu szpitalnego w Londynie to kolejne zlecenie, które zorganizuje Go Logis dla tego klienta. Wcześniej spedytorzy Go Logis odpowiadali za dostawę 4 ponadnormatywnych szyb do okien, które były przeznaczone do montażu w jednym z najnowocześniejszych apartamentowców w stolicy Wielkiej Brytanii.

(źr. Go Logis)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.