Dodaj ogłoszenie o pracy


Coca-Cola, Refresco i CHEP wspólnie poszukają optymalizacji w transporcie

W odpowiedzi na oczekiwania rynku związane z maksymalnym wykorzystaniem dostępnych zasobów, CHEP Polska zaproponował swoim klientom projekt polegający na optymalizacjach skoncentrowanych na transporcie. Coca-Cola HBC Polska, Refresco i CHEP to pierwsze firmy w Polsce, które połączyły siły we wspólnym planie optymalizacji transportowej.

Projekt kolaboracji CHEP ma na celu skonsolidowanie tras pomiędzy dwoma partnerami biznesowymi, klasyczny "milk run", który w niemal automatyczny sposób może obsługiwać dystrybucję dwóch Klientów przez jedno auto. Partnerzy przystępujący do współpracy zabezpieczają środek transportu do regularnej dyspozycji oraz minimalizują tzw. puste kilometry, co jest również ściśle powiązane z redukcją CO2 i pozytywnym wpływem na środowisko naturalne. Regulacja przepływu pomaga też ustabilizować kwestię kosztów na danej linii transportowej. Współpraca transportowa przynosi bardzo realne oszczędności dla środowiska. Obecnie zaimplementowane są dwie wspólne linie transportowe, których przepustowość to ponad 900 aut rocznie. Szacujemy, że dzięki tej współpracy zmniejszymy przebieg ciężarówek o prawie 56 tys. kilometrów, co przełoży się na zmniejszenie emisji CO2 o 61 ton. Projekt przynosi znakomite rezultaty. Zarówno Coca-Cola HBC Polska jak i  Refresco już planują rozszerzenie współpracy z kolejnymi partnerami.

(red.)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.