Dodaj ogłoszenie o pracy


Europejskie wyścigi ciężarówek – Polak 6 razy na podium!

Grzegorz „Gregory” Ostaszewski, to pierwszy Polak w historii wyścigów ciężarówek w Europie. Nowa gwiazda sportów motorowych, pierwszą połowę sezonu French Championship zakończył na piątym miejscu w klasyfikacji generalnej. Zdobył m.in. pierwsze miejsce na torze z Magny-Cours i nagrodę Fair Play.

Choć w Europie wyścigi ciężarówek cieszą się dużym zainteresowaniem, w Polsce są na razie słabo rozpoznawalne. Za sprawą Grzegorza Ostaszewskiego, młodego sportowca może się to zmienić, bowiem startuje w nich jako pierwszy Polak w historii. Zasiada za kółkiem 5,5-tonowego pojazdu Renault Premium Racing w specyfikacji wyścigowej, napędzanego przez podrasowany silnik Renault DXi13 Racing o pojemności 12,8 l oraz mocy 1200 KM, produkcji Renault Trucks.
W letniej serii Mistrzostw Francji Samochodów Ciężarowych FFSA odbyły się trzy wyścigi na torach w: Castellet, Nogaro oraz w Magny-Cours. Grzegorz aż 6-krotnie stawał na podium, zajmując od pierwszego po trzecie miejsce.

Grzegorz „Gregory” Ostaszewski ma 26 lat i swoją przygodę ze sportem motorowym rozpoczął w wieku 7 lat, ścigając się na motocyklu KTM, a następnie na quadach. Na co dzień pracuje jako kierowca zawodowy. Jako jedyny Polak startuje w stawce 23 doświadczonych zawodników w międzynarodowych wyścigach ciężarówek. W 2017 roku Ostaszewski wywalczył w Truck Racing French Cup wysokie, piąte miejsce, a dodatkowo stawał na podium podczas wyścigów w czeskim Moście i na słynnym torze w Le Mans. Organizatorzy serii nagradzali także Polaka w kategorii Junior. W tym roku starty Grzegorza sponsorują: Renault Trucks Polska, DKV Polska i Texaco Polska. - Jesteśmy dumni z sukcesów Grzegorza i trzymamy kciuki za jesienną turę zawodów – mówi Michał Bałakier, dyrektor generalny DKV Euro Service Polska, firmy wspierającej zawodnika w sezonie 2018.

Za nami pierwsza połowa sezonu French Championship. Wszystkie trzy wyścigi zawodnik wspomina jako wymagające, ale satysfakcjonujące. Grzegorz zajmuje aktualnie 5. miejsce w klasyfikacji generalnej i jest to mocna pozycja. Stabilna forma naszego zawodnika oraz wprowadzanie usprawnień w jego wyścigowym samochodzie Renault, dają nadzieję na kolejne sukcesy. Potwierdziła to pierwsza runda jesiennych zmagań Mistrzostw Francji Samochodów Ciężarowych FFSA, która odbyła się 1 września na jednym z najtrudniejszych torów we Francji - w Charade. Polak zakończył zmagania na czwartej pozycji i trenuje obecnie przed startem w kolejnym wyścigu zaplanowanym na 29 i 30 września na torze w Le Mans.

Kalendarz jesiennej tury Mistrzostw Francji Samochodów Ciężarowych FFSA 2018:
01 i 02 września: Grand Prix Camions de Charade
29 i 30 września: 24 Heures Camions Le Mans
13 i 14 października: Grand Prix Camions d'Albi

(red/źr. DKV Euro Service Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.