Dodaj ogłoszenie o pracy


Euro-Trans stawia na Volvo FM powiększając flotę o 26 ciągników

Firma Euro-Trans zdecydowała się powiększyć swoją flotę o 26 ekonomicznych i lekkich ciągników Volvo FM, specjalnie przystosowanych do transportu krajowego. Nowe auta pochodzą ze specjalnej oferty Volvo Trucks 4Poland.  

To pierwsze pojazdy Volvo Trucks w ponad piętnastoletniej historii firmy Euro-Trans, która jest liderem zintegrowanych rozwiązań transportowych, dedykowanych dla branży budowlanej w Polsce. Przedsiębiorstwo świadczy usługi dla kopalni kruszyw, producentów betonu oraz firm realizujących inwestycje infrastrukturalne oraz mieszkaniowo-komercyjne. Firma posiada specjalistyczny sprzęt oraz flotę ponad 400 pojazdów, które są systematycznie wymieniane na nowsze modele.
W tym roku Euro-Trans wybrała markę Volvo Trucks i powiększyła swoją flotę aż o dwadzieścia sześć nowych ciągników Volvo FM. – Przekonała nas nie tylko jakość pojazdów oraz testy, ale również profesjonalne podejście do klienta. Nie było też najmniejszych problemów z wprowadzaniem modyfikacji do naszych nowych pojazdów. Dlatego obdarzyliśmy Volvo Trucks zaufaniem i zdecydowaliśmy się skorzystać z usług właśnie tej firmy - podkreśla Łukasz Chada, kierownik ds. transportu kruszyw w Euro-Trans.

Nowe ciągniki Volvo FM, które właśnie zostały odebrane przez przewoźnika, są dostosowane do potrzeb w zakresie realizacji przewozów na trasach krajowych. Ciągniki Volvo FM są wyposażone w silniki o pojemności 11 litrów i mocy 410 KM oraz sprawdzoną zautomatyzowaną skrzynię biegów I-Shift. – Jest ona uważana za wzorcową na rynku. Świetnie sprawdzi się w firmie EURO-TRANS, której kierowcy jeżdżą głównie na trasach krajowych gdzie warunki ruchu wymuszają częste zmiany prędkości, hamowania i zatrzymywania się. Skrzynia ta jest również bardzo wygodna w przypadku manewrowania np. podczas rozładunków i załadunków towaru – podkreśla Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks. – Dodatkowo skrzynia I-Shift wyposażona jest w funkcję I-Roll czyli tzw. ”wolne koło” oraz współpracuje z inteligentnym tempomatem I-See, który odczytuje topografię terenu i na tej podstawie dobiera odpowiednie przełożenie oraz dostosowuje prędkość pojazdu aby uzyskać najniższe zużycie paliwa – dodaje Arkadiusz Gruchała.
W pojazdach Volvo FM zadbano również o komfort kierowców. Wyposażono je w  podwyższane, przestronne kabiny sypialne typu Globtrotter oraz system Audio-High z wbudowanym systemem głośnomówiącym, który zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy.

Pojazdy, które trafiły do Euro-Trans zostały, dodatkowo, dostosowane do indywidualnych potrzeb firmy. Dwadzieścia samochodów to ciągniki siodłowe ze specjalną przystawką i hydrauliką przeznaczone pod naczepy samowyładowcze. Będą one używane do przewozu różnego rodzaju kruszyw, stanowiącego ważny element działalności firmy. Pozostałe sześć pojazdów to ciągniki z przystawką i kompresorem przystosowane pod cementonaczepy. – Kontrakt z EURO-TRANS obejmuje także dwa dodatkowe, cztero- i pięcioosiowe podwozia typu FMX, które właśnie zabudowją się pompami do betonu i będą dostarczone w późniejszym terminie. Nasz klient poza transportem kruszyw zajmuje się także dostarczaniem betonu i właśnie do tego posłużą mu dodatkowe specjalistyczne podwozia – tłumaczy Arkadiusz Gruchała z Volvo Trucks. - Wszystkie pojazdy zostały objęte bardzo korzystnym kontraktem serwisowym – dodaje.

Zakup nowych ciągników Volvo FM przez EURO-TRANS poprzedziły testy próbne pojazdów, zorganizowane przez firmę wśród czołowych marek samochodów ciężarowych w Polsce.

(źr. Volvo Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.