Dodaj ogłoszenie o pracy


Agility podsumowało pierwszą połowę roku

Agility, globalny dostawca zintegrowanych rozwiązań logistycznych i spedycyjnych, ogłosił wyniki za 2. kwartał i podsumował swoją działalność na świecie i w Polsce w pierwszej połowie 2018 roku.

W 2 kwartale 2018 zysk netto Agility wzrósł o 18,7 proc. do 20 mln KWD (66 mln USD). Zysk operacyjny EBITDA wyniósł 37,1 mln KWD (122,5 mln USD) i zwiększył się o 13,6 proc. Przychody Agility wzrosły o 12,3 proc. do poziomu 384,2 mln KWD (1,2 mld USD). W pierwszym półroczu 2018 zysk netto Agility wyniósł 38,9 mln KWD (128,5 mln USD) i zwiększył się o 24 proc. EBITDA wzrosła o 18 proc. do 74,8 mln KWD (247 mln USD). Firma osiągnęła przychody na poziomie 756 mln KWD (2,5 mld USD), o 14,1 proc. większe niż w analogicznym okresie ub.r.

Agility Global Integrated Logistics (GIL)
Strategia biznesowa GIL, ukierunkowana na rozwój szlaków handlowych, optymalizację produktywności oraz oferowanie klientom szytych na miarę rozwiązań logistycznych zapewniła osiągnięcie dobrych wyników. W 2. kwartale przychody brutto GIL wzrosły o 13,4 proc. do 289,3 mln KWD (955 mln USD). Przychody netto, głównie dzięki spedycji i logistyce kontraktowej, zwiększyły się o 5 proc. do 66,7 mln KWD (220,3 mln USD). Wskaźniki wzrostu przychodów i przychodów netto w pierwszej połowie roku wyniosły odpowiednio 14,5 proc. (567,4 mln KWD – 1,8 mld USD) i 6,4 proc. (131,3 mln KWD – 433,7 mln USD). W 2. kwartale Agility poprawiło wyniki w obszarze spedycji lotniczej, głównie dzięki wzrostowi wolumenu przesyłek o 14 proc. i stabilizacji dochodów, w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Przychody netto ze spedycji lotniczej wzrosły o 21,9 proc., natomiast w pierwszej połowie roku o 20,3 proc. W 2. kwartale firma odnotowała też znaczący wzrost wolumenu w transporcie morskim, towarzyszył mu jednak spadek rentowności. Wolumen kontenerów zwiększył się o 8,2 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. W 2 kwartale przychody netto w spedycji morskiej zwiększyły się o 7,4 proc oraz o 7,3 proc. w pierwszej połowie roku. Uwzględniając poszczególne regiony, najlepsze wyniki w spedycji lotniczej i morskiej Agility odnotowało w obu Amerykach, Azji-Pacyfiku oraz Europie. W obszarze logistyki kontraktowej firma rozwijała się stabilnie, przede wszystkim na Bliskim Wschodzie i Azji-Pacyfiku. W 2. kwartale przychody netto z tej działalności wzrosły o 3,2 proc, natomiast w pierwszej połowie roku o 4,5 proc.
Marża netto GIL w Q2 wyniosła 23 proc., i spadła w porównaniu z 24,9 proc. osiągniętymi rok wcześniej. To wynik obniżenia rentowności w spedycji drogowej oraz logistyce kontraktowej, głównie na Bliskim Wschodzie i w Europie. GIL przyspiesza transformację cyfrową usług, co ma zwiększyć wydajność procesów, umożliwić wdrażanie innowacyjnych rozwiązań logistycznych oraz zapewnić lepszą komunikację z klientami.

Agility Logistics w Polsce – wzrost o 36 proc.
W pierwszym półroczu 2018 polski oddział Agility Logistics utrzymał dynamiczne tempo rozwoju i osiągnął bardzo dobre wyniki. Obroty Agility Logistics wzrosły o 36 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Największą dynamikę wzrostu odnotowano w spedycji lotniczej, gdzie obroty przekroczyły zakładane plany o 65 proc. i wzrosły aż o 87 proc. w porównaniu z 2017 rokiem. Drugim segmentem usług, gdzie firma osiągnęła bardzo dobre wyniki, jest spedycja kolejowa w relacji Daleki Wschód – Polska - Europa. Dobrą dynamikę wzrostu utrzymano w spedycji morskiej, natomiast niewielkie spowolnienie odnotowano w spedycji drogowej. W tym okresie Agility Logistics pozyskało kolejnych klientów, głównie z branży energetycznej, motoryzacyjnej, przemysłowej i spożywczej.
- Dzięki pracy świetnego zespołu profesjonalistów Agility Logistics utrzymaliśmy bardzo dobrą dynamikę wzrostu, praktycznie w każdym segmencie usług znacznie przekraczając wcześniejsze założenia, w stosunku do analogicznego okresu w 2017 roku nawet o ponad 20 proc. W tym okresie zwiększyliśmy też zatrudnienie, wzmacniając działy spedycji lotniczej, morskiej, drogowej oraz pricingu - mówi Karolina Gasińska-Byczkowska, country manager Agility Logistics w Polsce. - W drugiej połowie roku zamierzamy utrzymać dwucyfrowy wzrost przychodów, konsekwentnie budując pozycję Agility Logistics jako operatora logistycznego z globalnym, sieciowym zapleczem logistycznym, wyspecjalizowanego w obsłudze rynków wschodzących, stawiającego na cyfryzację usług i wykorzystanie nowoczesnych technologii. Kluczowe znaczenie będą miały dla nas inwestycje w rozwój pracowników i zapewnienie przyjaznego miejsca pracy, zgodnie z hasłem „Agility – great place to work”. 

(źr. Agility)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.