Dodaj ogłoszenie o pracy


Fracht FWO Polska o realizacji dostawy ekspresowej z Australii do Gdańska

Fracht FWO Polska, zrealizował ostatnio ciekawe zlecenie w zakresie frachtu lotniczo - morskiego. W czerwcu australijskie biuro Grupy Fracht nadało do Warszawy nietypową przesyłkę – silnik motocykla żużlowego na czerwcowe zawody Speedway Youth World Championships w Gdańsku. Zadaniem polskiego zespołu była obsługa ładunku na lotnisku w Warszawie, czasowa odprawa celna oraz organizacja dostawy powrotnej.

Niewielki, ale jakże ważny, silnik motocyklowy (o pojemności 250 cc), został wysłany na warszawskie lotnisko z Adelaidy w Australii przez miejscowe biuro Fracht Australia linią Emirates Airlines. Przed wysyłką, silnik musiał być nie tylko zapakowany w skrzynię chroniącą go przed wszelkimi uszkodzeniami, ale też oczyszczony z wszelkich smarów czy płynów. W związku z tym, że ładunek ten znajduje się na liście towarów niebezpiecznych w transporcie lotniczym (DGR), przesyłka musiała być odpowiednio oznakowana. Do przesyłki wystawiano i dołączono również dokument przewozowy DGD.

Po przylocie na lotnisko Chopina w Warszawie, skrzynię z silnikiem przejęli spedytorzy z Fracht FWO Polska, którzy zajęli się obsługą lotniskową, czasową odprawą celną oraz dostawą do miejscowości Outrup w zachodniej Danii w celu montażu silnika do ramy motocykla. - Początkowo towar miał być dostarczony bezpośrednio do Gdańska, więc myśleliśmy, że mamy sporo czasu na załatwienie wszelkich formalności. Jednak w międzyczasie okazało się, że ładunek musi znaleźć się jeszcze w piątek rano w Danii. Procedurę odprawy rozpoczęliśmy we wtorek, a że odprawa czasowa trwa dłużej od zwykłej (gdyż wymagana jest rewizja towaru, wpłata depozytu za należności celne, itp.) przesyłka została zwolniona dopiero w czwartek w godzinach popołudniowych. Natychmiast musieliśmy znaleźć dedykowane auto, które zawiezie ładunek do Outrup. Udało się i ładunek dotarł szczęśliwie na czas – mówi Justyna Kowalska, kierownik spedycji lotniczej, Fracht FWO Polska.

Po montażu i złączeniu silnika z ramą motocykla, kompletny już sprzęt przeszedł jazdy próbne. Potem został przewieziony na mistrzostwa do Gdańska i przekazany zawodnikowi. Na tym nie koniec, gdyż po zawodach motocykl musi trafić z powrotem do Australii. Organizacją transportu zajął się dział spedycji morskiej Fracht FWO Polska. Motocykl został zabezpieczony, odpowiednio zapakowany i oczekuje teraz na statek w magazynie przeładunkowym w porcie morskim w Gdyni, skąd wyruszy w powrotną podróż.

To nie jedyna tego typu przesyłka we Fracht FWO Polska. Firma specjalizuje się w trudnych zadaniach, szczególnie w zakresie usług project cargo i dostaw ekspresowych dla przemysłu. Operator optymalizuje łańcuchy dostaw, dzięki wykorzystaniu różnych gałęzi transportowych – drogowej, morskiej, lotniczej, kolejowej i śródlądowej. Rozbudowana sieć oddziałów i partnerów na świecie umożliwia firmie Fracht realizację transportów do najbardziej odległych miejsc na Ziemi.

(źr. Fracht FWO Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.