Dodaj ogłoszenie o pracy


Go Logis o transporcie wielkich tafli szkła

Polska firma spedycyjna - Go Logis z Białej Podlaskiej, zrealizowała ciekawe zlecenie transportu drogowego dla jednego z klientów z branży budowlanej. Spedytorzy stanęli przed zadaniem zorganizowania przewozu 4 wielkich szyb okiennych, docelowo przeznaczonych do montażu w jednym z najnowocześniejszych apartamentowców w Londynie. Ten bardzo wrażliwy na uszkodzenia ładunek pokonał trasę o długości ok. 2,4 tys. km na tarsie Belgia - Polska – Belgia. Wysokość każdej z tafli szkła przekraczała 3 metry.

Najpierw tafle szkła zostały odebrane od producenta w Belgii i dostarczone na Śląsk do zakładu specjalizującego się w obróbce szkła. Po zakończeniu prac w Polsce, Go Logis zorganizował transport powrotny do fabryki w Belgii.  
- Przewóz specjalistycznego szkła o ponadstandardowych rozmiarach, które jest towarem bardzo wrażliwym na uszkodzenie, a jednocześnie bardzo drogim, wymaga od spedytora precyzyjnych przygotowań. Na każdym etapie, od załadunku przez transport po rozładunek, trzeba pamiętać o zachowaniu szczególnej ostrożności. Dla nas kluczowe znaczenie miało właściwe zabezpieczenie ładunku na czas przewozu, odpowiednie zaplanowanie trasy oraz dobór środka transportu i typu naczepy, dostosowanej do wagi i rozmiarów ładunku. Musieliśmy też dopilnować formalności, na przykład upewnić się czy przewoźnik, realizujący zlecenie, posiada specjalistyczne pozwolenie na przewóz towaru o takiej wysokości, obowiązujące zarówno w Polsce jak i krajach tranzytowych – wyjaśnia Karolina Torenc, zastępca kierownika obsługi klienta Go Logis.
Aby zapewnić bezpieczeństwo kruchego ładunku w czasie przewozu i zapobiec ewentualnym uszkodzeniom, szklane tafle zostały umieszczone w 4 stojakach o różnych rozmiarach. Największy z nich miał 3,29 m wysokości, 3,53 m długości i 1,20 m szerokości a najmniejszy odpowiednio 2,6 m, 3,57 m i 0,8 m. Do transportu Go Logis wykorzystał niskopodwoziowe naczepy semi. - Coraz częściej, oprócz standardowych transportów drogowych całopojazdowych i częściowych, realizujemy dostawy specjalne, zarówno na rynki wschodnie i bliskowschodnie jak i do krajów Unii Europejskiej. Jesteśmy otwarci na wyzwania, chętnie podejmujemy się realizacji takich zamówień. Naszym kluczem do sukcesu jest indywidualne podejście do klienta, doświadczony zespół spedytorów, sprawdzeni partnerzy biznesowi i profesjonalni przewoźnicy, którzy dysponują flotą pojazdów dostosowanych do różnych transportów – podsumowuje Grzegorz Szenejko, właściciel Go Logis.  

Bialski spedytor dostarczał już m.in. 12-tonowy ciągnik rolniczy do Turcji, górnicze taśmy transporterowe i przenośnikowe zwinięte w koła o wadze od 3 do 6 ton na Ukrainę, gotowe markizy tarasowe o długości ponad 7 m i szerokości blisko 2 m do Rosji, czy ważące blisko 7 ton saszetkarki i koperciarki do Iranu.  

(źr. Go Logis)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.