Konto pracodawcy


Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?

Dachser, wykorzystuje szereg nowoczesnych urządzeń usprawniających kontrolę bezpieczeństwa ładunków trafiających do samolotów. Skanery rentgenowskie czy wykrywacze materiałów wybuchowych to przykłady posiadanych przez firmę narzędzi, zapewniających wydajność i bezpieczeństwo transportu lotniczego.

Kiedy w 2016 r. na lotnisku w Hamburgu rozpoczęto testowanie skanerów ciała w celu zastąpienia wykorzystywanych dotychczas wykrywaczy metali, podniosło się larum.  Obawiano się zagrożenia prywatności i zdrowia. Tymczasem bagaże od lat przechodzą każdy możliwy rodzaj kontroli. To samo dotyczy towarów. Zanim cargo zostanie przeniesione do ładowni samolotu, Dachser również bada je za pomocą nowoczesnych urządzeń, np. skanerów rentgenowskich czy wykrywaczy materiałów wybuchowych. Są one wykorzystywane przez operatora m.in. w Monachium, Frankfurcie, Kolonii, Dusseldorfie i Kaufbergen. Wykorzystywanie tego typu narzędzi pozwala na dokładne prześwietlenie i analizę przewożonych towarów. Dzięki nim możliwie jest np. pobranie próbek z zanieczyszczonych powierzchni, jak również z bagażu i wysyłanych przedmiotów. Próbki mogą być pobierane z zewnątrz, od wewnątrz lub z zawartości przesyłki. Następnie cząstki i opary są badane i, w razie obecności śladów materiałów wybuchowych, pojawia się ostrzeżenie. Wykrywacze są tylko jednym z wielu elementów w całej serii działań w ramach kontroli bezpieczeństwa, które mogą, a czasem nawet muszą zostać przeprowadzone. Skanery rentgenowskie są w stanie pomieścić paczki o wymiarach do 175 x 175 cm, co jednocześnie wpływa na ich mniejszą użyteczność przy większych przesyłkach. W przypadku materiałów o wysokiej gęstości, takich jak produkty z dużą zawartością metalu lub granulatów, skanery czasem nie mogą w pełni przeniknąć przez opakowanie. Oznacza to, że nie można wykluczyć obecności zabronionego przedmiotu, co wywołuje tzw. „ciemny alarm”, prowadzący do dodatkowej kontroli bezpieczeństwa, jak np. inspekcja wzrokowa, przeszukanie ręczne czy zaangażowanie psów tropiących.
Dzięki kilkuetapowym kontrolom można mieć pewność, że absolutnie nic nie zostanie pominięte. Po przejściu kontroli ładunek jest umieszczany na przenośniku taśmowym oraz kierowany do ładowni samolotu – w pełni sprawdzony i bezpieczny.

(źr. Dachser)

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
W porcie gdańskim powstanie nowoczesna przestrzeń dla startupów, edukacji młodzie ...
Rail Cargo Group wybrał Spedcont na operatora przeładunków połączenia Polska-Tur ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC