Konto pracodawcy


OT Port Świnoujście zakończył 1. etap budowy terminala agro

W OT Port Świnoujście należącym do Grupy Kapitałowej OT Logistics, oddano do użytku nowy elewator zbożowy, który zwiększy możliwości Grupy w zakresie przeładunku produktów agro. Oddanie do użytku nowego magazynu to również zakończenie pierwszego etapu budowy terminala agro w Świnoujściu. Całkowity koszt inwestycji na Nabrzeżu Chemików w świnoujskim porcie, współfinansowanej przez Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście, wyniósł blisko 47 mln zł.

Nowy elewator ma powierzchnię 12,5 tys. m2 i pojemność ponad 110 tys. m3. Będzie on mógł pomieścić 85 tys. ton zboża.- Ukończenie budowy nowego elewatora zbożowego jest bardzo ważnym etapem w rozwoju OT Port Świnoujście oraz całej Grupy Kapitałowej OT Logistics. Chcemy zwiększyć nasz udział w przeładunku produktów agro w polskich portach i zdobyć pozycję lidera w przeładunkach rolnych na południowym Bałtyku. Inwestycja pozwoli nam również zdywersyfikować rodzaje obsługiwanych ładunków i w większym stopniu uniezależnić się od koniunktury na rynku węgla. – powiedział Ludwik Heinsch, prezes OT Port Świnoujście. - Inwestycja pozwoli na usprawnienie i zwiększenie możliwości przeładunkowych produktów agro w Świnoujściu, jednocześnie zapewniając najwyższe standardy bezpieczeństwa żywności oraz ochrony środowiska. Zwiększenie przeładunków agro odbędzie się bez negatywnych konsekwencji dla otoczenia portu i mieszkańców Świnoujścia – podkreślił Ludwik Heinsch.
Elewator wykorzystuje nowoczesne technologie umożliwiające załadunek i wyładunek zboża. Bocznica kolejowa z układem rozładunku wagonów oraz układy rozładunku samochodów mają wydajność na poziomie 500 ton/h każda. Docelowa wydajność rozładunku z elewatora będzie wynosić 2000 ton/h. Zbudowano również stację załadunku samochodów o wydajności 700 ton na godzinę, a także nowy układ komunikacji drogowej. Zarząd Morskich Portów Szczecin Świnoujście sfinansował z kolei budowę infrastruktury portowej koniecznej dla funkcjonowania nowej inwestycji. Dokonano także nasadzeń drzew na granicy terminalu od strony fortu Gerharda. Wykorzystano też nowoczesną technologię, która znacząco ograniczy efekt pylenia, a także zainstalowano dodatkowe układy pochłaniania pyłu zbożowego.
Oddanie do użytku nowego elewatora zbożowego oznacza zakończenie pierwszego etapu budowy terminala agro w Świnoujściu. W sierpniu 2016 r. na Nabrzeżu Chemików uruchomiono kosztem 7,6 mln zł mniejszy magazyn na zboża i inne produkty agro o powierzchni 4 tys. m2 i pojemności 17 tys. ton. W drugim etapie Grupa OT Logistics planuje połączenie nowego elewatora układem przenośników z dwoma urządzeniami załadowczymi o wydajności 1000 ton/h. Nowa instalacja pozwoli uzyskać maksymalną ratę załadunkową statku na poziomie 25-30 tys. ton na dobę.

OT Port Świnoujście usytuowany jest u ujścia Świny do Bałtyku. To port morski o charakterze uniwersalnym. Port zapewnia obsługę przeładunkową dla szerokiego spektrum towarów masowych i drobnicowych w eksporcie i imporcie, z dowolnego środka transportu lądowego lub wodnego. OTPŚ to największe centrum obsługi towarów masowych na polskim wybrzeżu. Przeładowywane są tu m. in. węgiel, koks, ruda, biomasa, produkty leśne, zboża i nawozy. Spółka obsługuje również towary drobnicowe – stal, kontenery, konstrukcje, ładunki paletyzowane, big bagi i elementy wież wiatrowych.

(źr. TO Logistics)

 

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
W porcie gdańskim powstanie nowoczesna przestrzeń dla startupów, edukacji młodzie ...
Rail Cargo Group wybrał Spedcont na operatora przeładunków połączenia Polska-Tur ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC