Dodaj ogłoszenie o pracy


Nic się nie ukryje - nowy skaner kontenerów w BCT

Pomorska Służba Celna zainstalowała najnowocześniejszy w Polsce skaner do prześwietlania kontenerów w Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Porcie Gdynia. Urządzenie kosztowało prawie 8,5 milionów złotych. Dzięki niemu wzrośnie bezpieczeństwo i skuteczność kontroli celnej  oraz skróci się czas obsługi klientów. Tego typu skanery to standard wyposażenia w największych portach morskich na świecie. Zwiększające się potoki ładunków w transporcie morskim wymuszają wprowadzanie dodatkowych procedur i urządzeń zapewniających bezpieczeństwo, przy jednoczesnym braku ich wpływu na czas przeładunku kontenerów.

 

Dwuenergetyczny skaner Rapiscan G-60 pokazuje zawartość kontenerów, szczególnie rozróżnia substancje organiczne od innych, tym samym znacznie skróci czas odpraw w terminalu. Decyzja o jego zamieszczeniu w BCT podyktowana była tym, że to właśnie w tym terminalu jest najwięcej w Polsce przeładowywanych ładunków importowanych drogą morską.

W tym roku terminal przeładuje ok. 360 tys. TEU (kontenerów dwudziestostopowych), a w 2010 r. przeładowano 281 tys. TUE.
(źr. BCT)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.