Konto pracodawcy

Pekaes organizatorem dostawy na rocznicę bitwy o Monte Cassino

Pekaes zorganizował transport pojazdów zabytkowych na potrzeby obchodów 74. rocznicy bitwy o Monte Cassino. Samochody pancerne w barwach jednostek 2. Korpusu Polskiego uświetniły uroczystości, które odbyły się w dniach 16-18 maja we Włoszech. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane na zlecenie Fundacji Niepodległości dzięki wsparciu finansowemu Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego.

Pekaes nie pierwszy już raz miał okazję zmierzyć się z tak ciekawym wyzwaniem logistycznym. W przeszłości operator zrealizował m.in. transport placu zabaw dla dzieci do Hiszpanii czy 80-tonowego ładunku dla linii produkcyjnej puszek aluminiowych do Rumunii. Tym razem nietypowe zlecenie dotyczyło transportu trzech pojazdów pancernych z okresu II wojny światowej (amerykański transporter opancerzony – Scout Car, jeden z symboli wojsk alianckich – amerykański Jeep Willys oraz brytyjski, zwiadowczy Daimler Dingo). Samochody były transportowane z Lublina do Włoch, na uroczystości zorganizowane w dniach 16-18 maja, i z powrotem. W każdą stronę przemierzenie tej trasy (ok. 2100 km) zajęło 3 dni. Przedsięwzięcie wymagało wyjątkowej ostrożności ze względu na materialną, a przede wszystkim historyczną wartość przewożonych pojazdów. – Przy tak niestandardowych zleceniach kluczowe jest odpowiednie przygotowanie i zaplanowanie całej operacji, a zatem dokładne ustalenie terminów, kwestii załadunku i rozładunku oraz środków i sposobów transportu. W tym przypadku niezwykle istotna była bezwzględna terminowość z uwagi na program uroczystości, a także zapewnienie absolutnego bezpieczeństwa pojazdów. Duże znaczenie miało zagwarantowanie sprawnego załadunku oraz rozładunku samochodów, ponieważ jeden z nich ważył ponad 6 ton i miał szerszy rozstaw osi. Wszystkie te elementy, łącznie z odpowiednim rozplanowaniem pracy kierowcy, mieliśmy dopięte na ostatni guzik – mówi Maciej Bachman, Prezes PEKAES.
Pojazdy były transportowane na naczepie wyposażonej w plandekę oraz dodatkowe przyrządy zabezpieczające m.in. przed warunkami atmosferycznymi. To rozwiązanie pociągnęło za sobą konieczność opracowania sposobu załadunku i rozładunku. Pospolite najazdy nie są bowiem na tyle wytrzymałe, aby utrzymać najcięższy z pojazdów, a ładowanie z rampy we Włoszech wymagałoby zaangażowania obcych magazynów, co byłoby dość kłopotliwe dla każdej ze stron. Z kolei dojazd z potencjalnego miejsca zrzutki do punktu zbiórki pojazdów na własnych kołach generowałby dodatkowe koszty oraz ryzyko uszkodzeń mechanicznych na drodze. Dlatego PEKAES postanowił zorganizować specjalne najazdy dla koparek i tego gabarytu urządzeń oraz przystosować naczepę do ich bezpiecznego i solidnego montażu. W ten sposób znaleziono optymalne rozwiązanie dla transportu z takimi wymaganiami.
– Transport naszych samochodów pancernych na uroczystości związane z rocznicą bitwy o Monte Cassino odbył się zgodnie z planem. Nie mieliśmy też żadnych zastrzeżeń, jeśli chodzi ich o bezpieczeństwo. Było to dla nas bardzo ważne, ponieważ pojazdy mają ogromną wartość historyczną – zostały pozyskane od prywatnych kolekcjonerów z krajów zachodnich, wszystkie brały udział w walkach podczas II Wojny Światowej – przyznaje Krzysztof Bielak, członek Zarządu Fundacji Niepodległości, Szef Grupy Edukacji Historycznej.

(źr. Pekaes)

 

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC