Pomimo trwającego kryzysu gospodarczego oraz trudności związanych z rosnącymi kosztami transportu, FM Logistic w Polsce osiągnął 620 mln obrotu na przełomie lat 2010/2011. Firma zyskała nowych klientów, przedłużyła umowy z obecnymi i zwiększyła zatrudnienie, dając pracę kolejnym 250 osobom, zwiększyła liczbę pojazdów własnych o 35 nowych naczep oraz otworzyła nową platformę w Woli Bykowskiej i rozbudowała kolejne cztery.
FM zatrudnia 2.950 pracowników i tym samym jest jednym z największych pracodawców w sektorze TSL. Operator ciągle rozbudowuje dział obsługi farmacji i produktów medycznych. W tym celu zdobył certyfikaty GMP (Good Manufacutring Practice/Dobra Praktyka Wytwarzania) oraz GDP (Good Distribution Practice/ Dobra Praktyka Dystrybucji) w zakresie magazynowania i dystrybucji produktów farmaceutycznych.
Usługi Magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (28,6% z czego ok. 8% to składowanie, 21% handling i usługi administracyjne), usługi transportowe przynoszą w sumie 59% (30,3% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 28,7% z transportu krajowego), usługi Co-packingu i Co-manufacturingu reprezentują 12,2% a usługi Customs/SCM 0,2%. Klienci firmy wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: food industry (36%); retail (33%); home&personal care (16%); industrial&electronics (12%); luxury cosmetics (2%) i health (1%).
Firma obsługuje ponad 500tys. m2 powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju. W tym roku FM otworzył nową powierzchnię magazynową w Woli Bykowskiej (Piotrków Tryb.) oraz kontynuował zapowiadane rozbudowy platform w: Olszowej (Strzelce Opolskie), Błoniu, Jarostach (Piotrków Tryb.) i Mszczonowie. Na przełomie 2010/2011 roku rozliczeniowego, operator rozpoczął współpracę z kilkoma nowymi klientami, takimi jak: Colgate (Europa Centralna - magazynowanie/ dystrybucja/copacking/SCM); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja); Sandoz Lek (magazynowanie/dystrybucja); Hortex (dystrybucja) i Coty (copacking). Aktualni klienci operatora zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi np. Auchan (magazynowanie), Technicolor (co-manufacturing), Danone Fresh (dystrybucja), Michelin (magazynowanie/dystrybucja), IKEA (magazynowanie/dystrybucja), Lotte-Wedel (magazynowanie/dystrybucja) i GSK (dystrybucja, cross-docking). W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych. Od maja operator dysponuje 35 nowymi naczepami. 30 z nich to najnowocześniejsze dostępne na rynku chłodnie 33-paletowe oraz 5 plandek typu Long Max. Ta inwestycja pochłonęła 7 milionów złotych.
W rankingu firm TSL, publikowanym co roku na łamach dziennika „Rzeczpospolita” firma zajęła szóstą pozycję w zestawieniu firm TSL, wg zysku brutto w 2010 r. W tym roku firma znalazła się na także na 419 miejscu na liście 1000 największych firm w Polsce, przygotowanym przez Gazetę Finansową. W listopadzie 2011 roku, platforma FM Logistic w Jarostach zdobyła II miejsce w konkursie organizowanym przez Okręgowy Inspektorat Pracy. W XVIII edycji konkursu „Pracodawca – organizator pracy bezpiecznej”. Firmie przyznano też wyróżnienie honorowe w programie badawczym Operator Logistyczny Roku 2011, w kategorii: „Integracja Łańcuchów Dostaw Producentów i Dystrybutorów”. Ten rok przyniósł także odświeżenie identyfikacji firmy. Nowe logo FM Logistic ma podkreślać najważniejsze wartości korporacyjne operatora – solidność, innowacyjność i nowoczesność. Elementem nawiązującym w nim do tradycji są czerwone litery FM, pochodzące od nazwisk założycieli frimy, Panów Edmonda Faure i Jean-Marie Machet, a także kolor niebieski, swoisty kod genetyczny firmy, związany z nią od samego początku jej istnienia. Na stałe do corporate identity weszły też dwa hasła opisujące misję i filozofię działania operatora. Jedno z nich brzmi “The art of winnig solutions”, drugie “Total commitment, agile solutions”.
W planach na przyszłość operator wymienia umacnianie pozycji w sektorach kluczowych (FMCG, retail, kosmetyki i farmacja). Głośno mówi też o rozszerzeniu zasięgu geograficznego poprzez budowę kolejnych platform wymieniając południową Polskę i okolice Poznania. Plany operatora zakładają też dalszy, sukcesywny wzrost sprzedaży o ok. 10-15proc. w skali roku.
(źr. FM Logistic)
O firmie:
FM Logistic jest założoną w 1967r. francuską firmą, posiadającą 58 centrów logistycznych w Euroie i Azji. Operator zatrudnia w całej Europie blisko 14.000. FM Logistic posiada do dyspozycji swoich klientów ponad 2,3mln m2 powierzchni magazynowej.