Dodaj ogłoszenie o pracy


FM Logistic zamyka rok 620 mln zł obrotu i zapowiada dalszy wzrost

Pomimo trwającego kryzysu gospodarczego oraz trudności związanych z rosnącymi kosztami transportu, FM Logistic w Polsce osiągnął 620 mln obrotu na przełomie lat 2010/2011. Firma zyskała nowych klientów, przedłużyła umowy z obecnymi  i zwiększyła zatrudnienie, dając pracę kolejnym 250 osobom, zwiększyła liczbę pojazdów własnych o 35 nowych naczep oraz  otworzyła nową platformę w Woli Bykowskiej i rozbudowała kolejne cztery.


FM zatrudnia 2.950 pracowników i tym samym jest jednym z największych pracodawców w sektorze TSL. Operator ciągle rozbudowuje dział obsługi farmacji i produktów medycznych. W tym celu zdobył certyfikaty GMP (Good Manufacutring Practice/Dobra Praktyka Wytwarzania) oraz GDP (Good Distribution Practice/ Dobra Praktyka Dystrybucji)  w zakresie magazynowania i dystrybucji produktów farmaceutycznych.

 

Usługi Magazynowania stanowią obecnie około 1/3 sprzedaży FM Logistic w Polsce (28,6% z czego ok. 8% to składowanie, 21% handling i usługi administracyjne), usługi transportowe przynoszą w sumie 59% (30,3% pochodzi z transportu międzynarodowego, a 28,7% z transportu krajowego), usługi Co-packingu i Co-manufacturingu reprezentują 12,2% a usługi Customs/SCM 0,2%. Klienci firmy wywodzą się z sześciu sektorów aktywności. Obroty wśród nich kształtują się następująco: food industry (36%); retail (33%); home&personal care (16%); industrial&electronics (12%); luxury cosmetics (2%) i health (1%).


Firma obsługuje ponad 500tys. m2 powierzchni magazynowych i produkcyjnych, na 9 platformach usytuowanych w całym kraju. W tym roku FM otworzył nową powierzchnię magazynową w Woli Bykowskiej (Piotrków Tryb.) oraz kontynuował zapowiadane rozbudowy platform w: Olszowej (Strzelce Opolskie), Błoniu, Jarostach (Piotrków Tryb.)  i Mszczonowie. Na przełomie 2010/2011 roku rozliczeniowego, operator rozpoczął współpracę z kilkoma nowymi klientami, takimi jak: Colgate (Europa Centralna -  magazynowanie/ dystrybucja/copacking/SCM); Sanofi-Aventis (magazynowanie/dystrybucja); Sandoz Lek (magazynowanie/dystrybucja); Hortex (dystrybucja) i Coty (copacking). Aktualni klienci operatora zdecydowali się na rozszerzenie zakresu współpracy o dodatkowe usługi np. Auchan (magazynowanie), Technicolor (co-manufacturing), Danone Fresh (dystrybucja), Michelin (magazynowanie/dystrybucja), IKEA (magazynowanie/dystrybucja),  Lotte-Wedel (magazynowanie/dystrybucja) i GSK (dystrybucja,  cross-docking). W 2011 FM Logistic zwiększyło liczbę pojazdów własnych. Od maja operator dysponuje  35 nowymi naczepami.  30 z nich to najnowocześniejsze dostępne na rynku chłodnie 33-paletowe oraz 5 plandek typu Long Max. Ta inwestycja pochłonęła 7 milionów złotych.  

 

W rankingu firm TSL, publikowanym co roku na łamach dziennika „Rzeczpospolita” firma zajęła szóstą pozycję w zestawieniu firm TSL, wg zysku brutto w 2010 r.  W tym roku firma znalazła się na także na 419 miejscu na liście 1000 największych firm w Polsce, przygotowanym przez Gazetę Finansową. W listopadzie 2011 roku, platforma FM Logistic w Jarostach zdobyła II miejsce w konkursie organizowanym przez Okręgowy Inspektorat Pracy. W XVIII edycji konkursu „Pracodawca – organizator pracy bezpiecznej”. Firmie przyznano też wyróżnienie honorowe w programie badawczym Operator Logistyczny Roku 2011, w kategorii: „Integracja Łańcuchów Dostaw Producentów i Dystrybutorów”. Ten rok przyniósł także odświeżenie identyfikacji firmy. Nowe logo FM Logistic ma podkreślać najważniejsze wartości korporacyjne operatora – solidność, innowacyjność i nowoczesność. Elementem nawiązującym w nim do tradycji są czerwone litery FM, pochodzące od nazwisk założycieli frimy, Panów Edmonda Faure i Jean-Marie Machet, a także kolor niebieski, swoisty kod genetyczny firmy, związany z nią od samego początku jej istnienia. Na stałe do corporate identity weszły też dwa hasła opisujące misję i filozofię działania operatora. Jedno z nich brzmi “The art of winnig solutions”, drugie “Total commitment, agile solutions”.

 

W planach na przyszłość operator wymienia umacnianie pozycji w sektorach kluczowych (FMCG, retail, kosmetyki i farmacja). Głośno mówi też o rozszerzeniu zasięgu geograficznego poprzez budowę kolejnych platform wymieniając południową Polskę i okolice Poznania. Plany operatora zakładają też dalszy, sukcesywny wzrost sprzedaży o ok. 10-15proc. w skali roku.
(źr. FM Logistic)

 

O firmie:
FM Logistic jest założoną w 1967r. francuską firmą, posiadającą 58 centrów logistycznych w Euroie i Azji. Operator zatrudnia w całej Europie blisko 14.000. FM Logistic posiada do dyspozycji swoich klientów ponad 2,3mln m2 powierzchni magazynowej.

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.