Dodaj ogłoszenie o pracy


CTL Logistics utrzymuje sprzedaż na stabilnym poziomie

CTL Logistics podsumował przewozy za pierwsze trzy kwartały. Wyniki jakie osiągnęła firma są zbliżone do tych z analogicznego okresu 2010 roku. W III kwartale 2011 roku CTL przewiózł 4,2 mln ton towarów, a wykonana praca osiągnęła poziom 955 mln tkm.


Konsekwentna praca nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań i specjalizacją oferty pozwala Grupie CTL na utrzymanie dotychczasowej pozycji na rynku. Od początku roku firma  odnotowuje  znaczny wzrost wyników i ta tendencja utrzyma się też w ostatnim kwartale, powodując, że zamknie  sezon 2011 na zakładanym poziomie. W III kwartale 2011 roku firma przewiozła 4,2 mln ton towarów. Wykonana przez przewoźnika praca osiągnęła poziom 955 mln tkm. Wynik ten jest porównywalny z analogicznym okresem w 2010 roku, kiedy to praca przewozowa wyniosła 984 mln tkm, a masa przewiezionych towarów była na poziomie 4,3 mln ton. Nieznaczny spadek rzędu 3 proc. w wielkości wykonanej pracy przewozowej w ostatnim kwartale to sezonowe wahnięcie. Zgodnie z szacunkami z początku 2011 roku, firma planuje zakończyć rok na poziomie  ok. 11 mln ton przewiezionych towarów oraz 2,5 mld tkm. Zatem planuje utrzymać drugą pozycję na rynku pod względem pracy przewozowej.

 

- Wyrazem słuszności obranego kierunku jest duży portfel stabilnych odbiorców oraz nowi kontrahenci z którymi CTL Logistics podpisał umowy lub jest w takcie negocjacji. To wymaga od nas optymalnego wykorzystania potencjału przewozowego Grupy  – mówi Mariusz Mik, członek zarządu, dyrektor ds. operacyjnych CTL Logistics. -  Cały czas pracujemy nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań i specjalizacją usług.

 

W perspektywie  najbliższego roku, firma ma wypełniony portfel zleceń, finalizuje też nowe umowy, które zabezpieczą grupę przed ewentualnymi wahaniami związanymi ze spadającymi nastrojami na rynku europejskim.  Rozwijane są połączenia intermodalne z największych portów niemieckich w Hamburgu i  Bremerhaven. Rozwijany jest też potencjał terminalu BielPol na wschodnim krańcu Polski w Bruzgach.  Zgodnie z zapowiedziami z początku 2011 roku, przewoźnik wdraża politykę podnoszenia wartości kontraktów, wygaszając część realizowanych do tej pory umów na rzecz kontraktów, które realizowane będą z początkiem  2012 roku.

Ostatnie lata, zarówno czas kryzysu jak i odbicia się rynku pokazały, że udział poszczególnych firm w rynku przewozów jest mniej więcej stały. CTL jest wciąż największym polskim prywatnym przewoźnikiem w Polsce, i tę pozycję zamierza zachować. Po wynikach za I półrocze 2011 roku, zgodnie z danymi UTK, firma jest drugą w Polsce koleją pod względem pracy przewozowej i trzecią w globalnym rankingu firm pod względem ilości przewiezionych towarów.
(źr. CTL Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.