CTL Logistics podsumował przewozy za pierwsze trzy kwartały. Wyniki jakie osiągnęła firma są zbliżone do tych z analogicznego okresu 2010 roku. W III kwartale 2011 roku CTL przewiózł 4,2 mln ton towarów, a wykonana praca osiągnęła poziom 955 mln tkm.
Konsekwentna praca nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań i specjalizacją oferty pozwala Grupie CTL na utrzymanie dotychczasowej pozycji na rynku. Od początku roku firma odnotowuje znaczny wzrost wyników i ta tendencja utrzyma się też w ostatnim kwartale, powodując, że zamknie sezon 2011 na zakładanym poziomie. W III kwartale 2011 roku firma przewiozła 4,2 mln ton towarów. Wykonana przez przewoźnika praca osiągnęła poziom 955 mln tkm. Wynik ten jest porównywalny z analogicznym okresem w 2010 roku, kiedy to praca przewozowa wyniosła 984 mln tkm, a masa przewiezionych towarów była na poziomie 4,3 mln ton. Nieznaczny spadek rzędu 3 proc. w wielkości wykonanej pracy przewozowej w ostatnim kwartale to sezonowe wahnięcie. Zgodnie z szacunkami z początku 2011 roku, firma planuje zakończyć rok na poziomie ok. 11 mln ton przewiezionych towarów oraz 2,5 mld tkm. Zatem planuje utrzymać drugą pozycję na rynku pod względem pracy przewozowej.
- Wyrazem słuszności obranego kierunku jest duży portfel stabilnych odbiorców oraz nowi kontrahenci z którymi CTL Logistics podpisał umowy lub jest w takcie negocjacji. To wymaga od nas optymalnego wykorzystania potencjału przewozowego Grupy – mówi Mariusz Mik, członek zarządu, dyrektor ds. operacyjnych CTL Logistics. - Cały czas pracujemy nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań i specjalizacją usług.
W perspektywie najbliższego roku, firma ma wypełniony portfel zleceń, finalizuje też nowe umowy, które zabezpieczą grupę przed ewentualnymi wahaniami związanymi ze spadającymi nastrojami na rynku europejskim. Rozwijane są połączenia intermodalne z największych portów niemieckich w Hamburgu i Bremerhaven. Rozwijany jest też potencjał terminalu BielPol na wschodnim krańcu Polski w Bruzgach. Zgodnie z zapowiedziami z początku 2011 roku, przewoźnik wdraża politykę podnoszenia wartości kontraktów, wygaszając część realizowanych do tej pory umów na rzecz kontraktów, które realizowane będą z początkiem 2012 roku.
Ostatnie lata, zarówno czas kryzysu jak i odbicia się rynku pokazały, że udział poszczególnych firm w rynku przewozów jest mniej więcej stały. CTL jest wciąż największym polskim prywatnym przewoźnikiem w Polsce, i tę pozycję zamierza zachować. Po wynikach za I półrocze 2011 roku, zgodnie z danymi UTK, firma jest drugą w Polsce koleją pod względem pracy przewozowej i trzecią w globalnym rankingu firm pod względem ilości przewiezionych towarów.
(źr. CTL Logistics)