Dodaj ogłoszenie o pracy


GTK uruchamia kolejne połączenia kontenerowe

25 listopada Gdański Terminal Kontenerowy uruchomi kolejną linię kontenerową. Tego u wybrzeży terminala zacumuje m/v "BF VICTORIA", należąca do "Team Lines". Serwis pod nazwą POL2 realizował będzie w piątki cotygodniowe połączenie: Hamburg (wtorek) - Szczecin (czwartek) - Gdańsk.

 

GTK prowadzi obecnie zarejestrowane regularne linie żeglugowe "Unifeeder", "Team Lines", "TL-APL", "TL-CMA CGM" i "Delta Shipping Lines". Na Nabrzeżu Szczecińskim przyjmuje i załadowuje kontenery krążące między Gdańskiem, a Rotterdamem, Imminngham, South Shields, Grangemouth, Hamburgiem, Bremerhaven, Kaliningradem, St. Petersburgiem, Kotką, Helsinkami oraz - oczywiście - Gdynią i Szczecinem. Terminal, mogący rocznie obsłużyć 90-100 tys. TEU, w latach kryzysu nieźle sobie radzi. W trudnym roku ubiegłym wykorzystał swe możliwości w 60 procentach. Rok bieżący zapowiada się dla GTK nieco słabiej - do połowy listopada udało się przeładować niecałe 40 000 TEU. Wciąż jednak trwają przy tym terminalu armatorzy ufający prognozom wzrostu bałtyckich obrotów kontenerowych.

(źr. GTK)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.