Dodaj ogłoszenie o pracy


Zimowy rozkład lotów zatwierdzony - mniej linii lotniczych nad polskim niebem

Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego (ULC) otrzymał rozkłady od 51  obcych przewoźników planujących wykonywać regularne przewozy do/z Polski w sezonie rozkładowym Zima 2011/2012.

 

Zgodnie z art. 201a ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. (Dz. U.  100, poz. 696, z późn. zm.) Prezes ULC zatwierdza rozkłady lotów tylko przewoźników pochodzących z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG) i Konfederacji Szwajcarskiej. Natomiast rozkłady przewoźników z EOG oraz Konfederacji Szwajcarskiej, przedstawiane są ULC jedynie do wiadomości.

 

Faktycznie pasażerskie przewozy regularne wykonywać będzie 30 obcych przewoźników: AER LINGUS, AEROFLOT, AEROSVIT, AIR BALTIC, AIR BERLIN, AIR FRANCE, ALITALIA CAI, ASTRAEUS, AUSTRIAN AIRLINES, BELAVIA, BRITISH AIRWAYS, BRUSSELS AIRLINES, CSA CZECH AIRLINES, EASYJET, EL-AL ISRAEL AIRLINES LTD., FINNAIR, FLYBE, GERMANWINGS, JET2.COM, KLM, LUFTHANSA, MALEV, NORWEGIAN AIR SHUTTLE, RYANAIR, SAS, SWISS, TAP PORTUGAL, TURKISH AIRLINES, WIZZ AIR HUNGARY, WIZZ AIR UKRAINE,  natomiast regularne przewozy towarowe  - 5 przewoźników cargo: AIR CONTRACTORS, EUROPEAN AIR TRANSPORT (DHL), FARNAIR SWITZERLAND, TNT oraz UPS C.O.

 

Z  wykonywania regularnych, bezpośrednich  przewozów  na trasach do/z Polski w sezonie Zima 2011/2012 zrezygnowało czterech przewoźników: hiszpański VUELING, marokański ROYAL AIR MAROC, ukraiński UKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES oraz słoweńska ADRIA AIRWAYS, przy czym przewoźnik ROYAL AIR MAROC zadeklarował chęć wykonywania przewozów na trasach pomiędzy Polską a Marokiem w formule przewozów czarterowych, natomiast przewozy przewoźnika UKRAINE INTERNATIONAL AIRLINES charakteryzują się sezonowością i wykonywane są zazwyczaj jedynie w sezonie letnim. Na rynku pojawił się nowy przewoźnik z Finlandii – FLYBE, który obsługiwał będzie połączenia pomiędzy Polską a Finlandią w ścisłej współpracy z przewoźnikiem FINNAIR.

 

Pozostałych 16 przewoźników będzie oferować swoje loty jako tzw. przewoźnicy marketingowi, w ramach umów o dzieleniu oznaczeń linii (code-share), zawartych z przewoźnikami faktycznymi.

 

Najszerszą ofertę przewozów regularnych w sezonie zimowym przedstawił RYANAIR (72 trasy), na drugim miejscu znalazł się WIZZ AIR HUNGARY (71 tras), a na trzecim NORWEGIAN AIR SHUTTLE (8 tras), czwarte miejsce zajmuje zaś EASYJET (6 tras). W ramach przewozów wykonywanych na podstawie umowy o dzieleniu oznaczeń  linii z PLL LOT S.A., najszerszą ofertę ma LUFTHANSA (19 tras), jednak większość z nich faktycznie obsługuje polski przewoźnik.

 

Całkowita liczba obcych przewoźników faktycznych obsługujących przewozy pasażerskie na trasach do/z Polski, w porównaniu z ubiegłym sezonem rozkładowym uległa zmniejszeniu (33 obcych przewoźników w sezonie Lato 2011). Zmniejszyła się również oferta przewoźników WIZZ AIR HUNGARY oraz RYANAIR, którzy w ubiegłym sezonie obsługiwali regularne połączenia na 79 (WIZZ AIR HUNGARY) oraz 76 (RYANAIR) trasach.

 

Najbardziej popularnym portem lotniczym wśród obcych przewoźników jest nadal Warszawa – pasażerskie przewozy do i ze stolicy oferuje 23 obcych przewoźników. Drugim portem lotniczym pod względem liczby operujących przewoźników jest Kraków. Z tego miasta przewozy regularne oferuje 12 obcych przewoźników. Obcy przewoźnicy operują regularnie do/z Polski również z portów lotniczych w Gdańsku, Poznaniu, Katowicach, Rzeszowie, Łodzi, Szczecinie, Bydgoszczy i Wrocławiu.
(źr. ULC)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.