Dodaj ogłoszenie o pracy


Przyłącz się do kampanii "Pierwszy fotelik" - właściwe używanie fotelików dla niemowląt

Rozpoczyna się pierwsza, międzynarodowa kampania społeczna połączona z platformą szkoleniową na temat właściwego używania fotelików samochodowych dla niemowląt pod hasłem " Pierwszy fotelik". Wspólne działania mają na celu zapewnienie bezpiecznego startu w podróży życiowej najmłodszym użytkownikom ruchu drogowego. Ta kampania ma wyjątkowy charakter, ponieważ skierowana jest do rodziców noworodków i niemowląt oraz personelu medycznego i szkół rodzenia. Jak wynika z najnowszych badań, 70proc. dzieci jest przewożonych nieprawidłowo w fotelikach.

 

„Pierwszy fotelik” - właściwe używanie fotelików samochodowych dla niemowląt –  to międzynarodowa inicjatywa społeczna Grupy Raben, Globalnego Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (GRSP), Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego w Polsce, Ulicy Sezamkowej, serwisu fotelik.info i PCK.


W ramach inicjatywy zostanie uruchomiona specjalna platforma e-learninigowa w trzech krajach dostępna po polsku, angielsku, węgiersku, rosyjsku i ukraińsku (adres w Polsce: www.pierwszy.fotelik.info) skierowana do rodziców i personelu medycznego – położnych, pielęgniarek, lekarzy i szkół rodzenia, którzy mają bezpośrednią styczność z rodzicami i ich pociechami. Internetowa platforma szkoleniowa składa się z oddzielnych lekcji oraz testów, które umożliwiają zdobycie i ugruntowanie wiedzy, a także dają możliwość zdobywania punktów – dla najlepszych będą czekały nagrody rzeczowe.

 

Profesjonalne przygotowanie materiałów zapewnili eksperci inżynierii i biomechaniki zderzeń z serwisu fotelik.info, którzy od lat prowadzą badania, szkolenia i wiedzą „prawie” wszystko o fotelikach. Serwis fotelik.info od 7 lat prowadzi działania edukacyjne na rzecz bezpieczeństwa dzieci w samochodach. Są to m.in. szkolenia Policji, pielęgniarek i położnych, sprzedawców i importerów fotelików, współpraca z konstruktorami i projektantami. Popularyzuje także najnowsze osiągnięcia z dziedziny biomechaniki zderzeń wśród rodziców,  publikując je w serwisie oraz uczestnicząc w ogólnopolskich kampaniach społecznych. Przeprowadza inspekcje fotelików oraz promuje niezależne testy zderzeniowe fotelików.

We wszystkich krajach objętych tą akcją, rozpocznie się szereg działań mających na celu wzrost wiedzy i świadomości o prawidłowym zabezpieczaniu niemowląt w pojazdach. Idea bezpiecznego transportu najmłodszych będzie propagowana poprzez szkolenia, internetową platformę edukacyjną, pokazy zderzeniowe i lobbing na rzecz wprowadzenia odpowiednich przepisów. Uruchomiony zostanie także punkt konsultacyjny dla rodziców i przeprowadzone inspekcje fotelików. Akcja będzie promowana poprzez zarówno przez plakaty, ulotki wręczane w szkołach rodzenia oraz na oddziałach położniczych, jak i działania na portalach internetowych i w mediach.

 

Kampania wpisuje się w działania podejmowane przez Globalne Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego wspólnie z partnerami na całym świecie w ramach Dekady Działań na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2011-2020 zainicjowanej i oficjalnie rozpoczętej w maju tego roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych i Światową Organizację Zdrowia. Ulica Sezamkowa popierając światowe wysiłki na rzecz zmniejszenia liczby wypadków drogowych z udziałem dzieci stworzyła specjalne materiały promujące bezpieczne zachowania najmłodszych oraz wybrała jednego ze swoich bohaterów – niebieskiego Grover’a, na ambasadora bezpieczeństwa na drodze. Nasze partnerstwo w działaniach i innowacyjność kampanii informacyjno – edukacyjnej „Pierwszy fotelik” dały możliwość wsparcia przekazu postaciami Elmo i Grover’a.

 

Partnerami akcji w Polsce są także:  Polski Czerwony Krzyż, Komitet na rzecz Dzieci w Polsce KONARD oraz Szpital Ginekologiczno-Położniczy im. Świętej Rodziny w Warszawie. Akcja na temat bezpieczeństwa noworodków jest nam szczególnie bliska, ponieważ w naszym Szpitalu rodzi się ponad 4500 dzieci rocznie i zależny nam, aby wszystkie maluszki opuściły w bezpieczny sposób Szpital – w ten sposób dyrekcja szpitala podkreśla swoje zaangażowanie w ten projekt.
Kampanię poparła Pani Poseł Beata Bublewicz – założycielka Parlamentarnej Grupy na rzecz Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Sejmie  oraz wieloletnia ambasadorka inicjatyw w tym zakresie.

Grupa Raben, jako partner Global Road Safety Partnership (GRSP) i Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego współorganizuje kampanię w Polsce na Węgrzech oraz na Ukrainie. W roku obchodów 20-lecia istnienia Grupy Raben na polskim rynku oraz 80-lecia powstania jej  w Holandii firma postanowiła wesprzeć akcję promującą właściwe używanie fotelików samochodowych, a przez to bezpieczeństwo dzieci w podróży. Jest to kolejna inicjatywa Grupy Raben propagująca bezpieczeństwo na drodze.

- Inicjatywa wynika z strategii CSR oraz oczekiwań naszych Klientów, którzy w badaniach satysfakcji zapytani o to, jakie działania powinniśmy podejmować w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, wskazali propagowanie bezpieczeństwa na drodze. Dla rodziców natomiast nie ma nic cenniejszego niż zdrowie ich pociech, dlatego, aby pomóc i wskazać właściwe sposoby użytkowania fotelików samochodowych zaangażowaliśmy się w tę akcję – mówi Bogna Błasiak-Niciejewska, Dyrektor Marketingu Grupy Raben, prywatnie mama 6-letniego Eryka.

- Wykorzystując najnowsze materiały badawcze, np. filmy z testów zderzeniowych, oraz porady psychologów i ekspertów mamy realną możliwość wpływu na bezpieczeństwo najmłodszych. Jak wynika z międzynarodowych badań aż 70% rodziców nie zapina dzieci prawidłowo. Chcemy przybliżyć rodzicom, a także ekspertom z ich najbliższego otoczenia, jak ważne jest właściwe zabezpieczenie najmniejszych dzieci w podróży. Będziemy szkolić pielęgniarki, położne i personel szkół rodzenia, aby stali się ambasadorami bezpiecznego startu w podróży przez życie – dodaje Barbara Król z GRSP.

- Dziecko przewożone na kolanach Mamy siedzącej na przednim siedzeniu przy nagłym uderzeniu w tył samochodu zachowuje się jak pocisk-z ogromna prędkością wylatuje przez przednia szybę auta. Nie musze chyba dodawać, ze w tej konfrontacji – nie ma Ono praktycznie żadnych szans. Trzeba przyznać, ze od paru lat obserwujemy wzrost świadomości rodziców w kwestii  bezpiecznego przewożenia dzieci.  Równocześnie jednak widać wzrost „pomysłowości” jak z fotelika należy korzystać. Rodzice na przykład spinają pasy fotelika broszka -„żeby nie obcierało. Fotelik tak samo jak pasy bezpieczeństwa czy poduszka powietrzna – ratują życie, ale tylko wtedy gdy są używane prawidłowo!– podkreśla Agnieszka Góralska, ratownik medyczny i doktorantka Kliniki Neonatologii i Intensywnej Terapii Noworodka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

(źr. Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.