Dodaj ogłoszenie o pracy


Ruszyły pociągi towarowe DB Schenker łączące Polskę z Wielką Brytanią

 

W piątek o godzinie drugiej w nocy, pierwszy regularny cotygodniowy pociąg DB Schenker Rail łączący Polskę i Wielką Brytanię dotarł do miejsca przeznaczenia, otwierając tym samym nowy rozdział w historii europejskiego kolejowego transportu towarowego.

 

Nowa usługa stanowi pierwsze regularne połączenie na linii High Speed 1, jak dotąd jedynej linii kolejowej w Wielkiej Brytanii przystosowanej do obsługi pociągów o kontynentalnych wymiarach. Dzięki temu ładowność pociągu będzie znacząco większa niż ma to miejsce w przypadku wagonów stosowanych zwykle w Zjednoczonym Królestwie. Pociąg kursować będzie raz w tygodniu, wyjeżdżając we wtorek wieczorem z Wrocławia, dotrze tego samego tygodnia w piątek nad ranem do okręgu Barking w Londynie.


Pociągiem przewożony będzie szeroki zakres komponentów i części z branży motoryzacyjnej oraz towarów handlu detalicznego i przemysłu spożywczego.  - Silna europejska kolejowa sieć handlowa stanowi podstawę rozwoju gospodarczego oraz zachęca do stosowania rozwiązań intermodalnych. To ważny krok dla transportu kolejowego w Polsce, otwarte zostało nowe połączenie handlowe z rozwiniętym gospodarczo rynkiem, jakim jest Wielka Brytania. - powiedział Hans-Georg Werner, Prezes Zarządu DB Schenker Rail Polska. Usługa została wprowadzona dzięki wykorzystaniu należącej do firmy paneuropejskiej sieci kolejowej. Obsługa pociągu prowadzona jest przez DB Schenker Rail UK i DB Schenker Rail Polska, część handlowa realizowana jest przez polski oddział DB Schenker Logistic.
(źr. DB Schenker Rail Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.