Konto pracodawcy


DB Schenker Rail uruchamia nowe połączenie z Wrocławia do Londynu

8 listopada zostanie uruchomione połączenie kolejowe między Wrocławiem a Londynem, dwa pociągi towarowe w tygodniu. Jest to pierwsze połączenie linią kolejową High Speed 1 łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.

 

Od 8 listopada br. raz w tygodniu dwa pociągi towarowe połączą Wrocław i okręg Barking w Londynie. Tym samym do Wielkiej Brytanii po raz pierwszy pojadą pociągi towarowe o wymiarach kontynentalnych. Wcześniej DB Schenker Rail UK przeprowadziła udane testy takich pociągów na linii kolejowej High Speed 1, łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.

Pierwszymi klientami będą przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Na pokonanie trasy liczącej niemal 2000 kilometrów pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin. 

 

- Dzięki nowej ofercie wzmocnimy bezpośrednią wymianę towarową prowadzoną przy pomocy transportu kolejowego pomiędzy obszarami ekonomicznymi w Europie. Jako ważne ogniwo europejskiej sieci DB Schenker Rail możemy zaoferować naszym klientom taką usługę i w ten sposób zwiększyć atrakcyjność przewozów kolejowych w Polsce jako ekologicznego środka transportu. Nowa usługa zbliża nas w znaczącym stopniu do celu, jakim jest osiągnięcie pozycji premium na polskim rynku kolejowym. W przypadku dużego zainteresowania zamierzamy w 2012 r. zwiększyć liczbę transportów na tej trasie - mówi Hans-Georg Werner, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.

 

Nowa usługa DB Schenker Rail stanowi pierwsze regularne połączenie na linii High Speed 1, jak dotąd jedynej linii kolejowej w Wielkiej Brytanii przystosowanej do obsługi pociągów o kontynentalnych wymiarach. Ładowność europejskich wagonów towarowych jest bowiem znacząco większa niż ma to miejsce w przypadku wagonów stosowanych zwykle w Zjednoczonym Królestwie. Wagony można załadować do trzech metrów wysokości względnie ułożyć na nich dwie standardowe palety, jedną na drugiej.

(źr. DB Schenker Rail)

kobiety w logistyce
Różnice wynagrodzeń kobiet i mężczyzn w Polsce są jedne z najniższych w UE
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
OCRK o niewzruszalności mandatu karnego
Wdrożenie inteligentnych tachografów – więcej pytań niż wiadomych!
Zasady odpoczynku kierowcy pojazdu ciężarowego na promie – o czym pamiętać nale ...
Zmiany zasad rozliczania kryptowalut – jak to działa?
Jedziesz na Węgry – koniecznie weź ze sobą dokument o badaniu technicznym
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy płaczą i płacą - czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
Psucie prawa – o ustawodawstwie celnym UE oczami brokera celnego!
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni
DB Schenker uruchomił połączenie intermodalne między Polską a Turcją
Poczta Polska uruchomiła międzynarodową przesyłkę paletową
Aktywizacja bezrobotnych – czy rządowe bony się sprawdzają?
C.H. Robinson z tytułem Top Employer 2019
WISTA Poland – podsumowanie 2018 i plany na rok 2019!
DKV wprowadza możliwość płatności za mandaty kartą paliwową
Dachser rozbudowuje poznański oddział
ID Logistics i Sogefi rozwijają współpracę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC