8 listopada zostanie uruchomione połączenie kolejowe między Wrocławiem a Londynem, dwa pociągi towarowe w tygodniu. Jest to pierwsze połączenie linią kolejową High Speed 1 łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.
Od 8 listopada br. raz w tygodniu dwa pociągi towarowe połączą Wrocław i okręg Barking w Londynie. Tym samym do Wielkiej Brytanii po raz pierwszy pojadą pociągi towarowe o wymiarach kontynentalnych. Wcześniej DB Schenker Rail UK przeprowadziła udane testy takich pociągów na linii kolejowej High Speed 1, łączącej tunel pod kanałem La Manche z Londynem.
Pierwszymi klientami będą przedsiębiorstwa z branży motoryzacyjnej, handlu detalicznego i przemysłu spożywczego. Na pokonanie trasy liczącej niemal 2000 kilometrów pociągi będą potrzebowały ok. 50 godzin.
- Dzięki nowej ofercie wzmocnimy bezpośrednią wymianę towarową prowadzoną przy pomocy transportu kolejowego pomiędzy obszarami ekonomicznymi w Europie. Jako ważne ogniwo europejskiej sieci DB Schenker Rail możemy zaoferować naszym klientom taką usługę i w ten sposób zwiększyć atrakcyjność przewozów kolejowych w Polsce jako ekologicznego środka transportu. Nowa usługa zbliża nas w znaczącym stopniu do celu, jakim jest osiągnięcie pozycji premium na polskim rynku kolejowym. W przypadku dużego zainteresowania zamierzamy w 2012 r. zwiększyć liczbę transportów na tej trasie - mówi Hans-Georg Werner, prezes zarządu DB Schenker Rail Polska.
Nowa usługa DB Schenker Rail stanowi pierwsze regularne połączenie na linii High Speed 1, jak dotąd jedynej linii kolejowej w Wielkiej Brytanii przystosowanej do obsługi pociągów o kontynentalnych wymiarach. Ładowność europejskich wagonów towarowych jest bowiem znacząco większa niż ma to miejsce w przypadku wagonów stosowanych zwykle w Zjednoczonym Królestwie. Wagony można załadować do trzech metrów wysokości względnie ułożyć na nich dwie standardowe palety, jedną na drugiej.
(źr. DB Schenker Rail)