Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowe możliwości wymiany danych handlowych w dystrybucji i magazynach

Asseco Business Solutions wprowadziło do Platformy Connector nowe usługi. Rozwiązanie Connector Enterprise to uniwersalna platforma integracyjna umożliwiająca wymianę danych handlowych pomiędzy partnerami handlowymi, w szczególności pomiędzy producentem a współpracującymi z nim dystrybutorami. System wchodzi w skład rodziny rozwiązań mobilnych Asseco Business Solutions.

 

Asseco Business Solutions wprowadziło do Platformy Connector nowe usługi pozwalające na tworzenie efektywnej przewagi konkurencyjnej poprzez zacieśnienie relacji z dystrybutorami (VMI) oraz optymalizację strategii "route to market" (Kategoria). Usługa VMI (tzw. Vendor Managed Inventory) umożliwia wsparcie dystrybutora (przez producenta) w procesach zarządzania zapasami, tj. podejmowania decyzji o czasie i wielkości dostawy, utrzymania poziomu pełnej dostępności produktów czy optymalizacji zapasów magazynowych (rotacja towarów). Connector VMI składa się z dwóch kluczowych obszarów. Pierwszy to platforma zapewniająca elektroniczne raportowanie danych od dystrybutorów, w zakresie umożliwiającym prawidłowe funkcjonowanie usług VMI. Drugi obszar to wewnętrzna baza danych i aplikacja platformy wspierająca analizę danych historycznych i obsługę tworzenia oraz wysyłki zamówień zakupowych dystrybutorów.

 

Usługa Kategoria zapewnia dostęp  do informacji o zagregowanej odsprzedaży dystrybutorów w ramach całych kategorii, czyli grup towarów podobnych obejmujących swym zakresem zarówno towary własne, jak i konkurencji. Dane dostępne w ramach Connector Kategoria zapewniają możliwość analiz udziału sprzedaży produktów własnych danego producenta w badanych kategoriach  na poziomie punktów sprzedaży w celu określenia ich potencjału sprzedażowego.

 

 - Platforma Wymiany Danych Connector to wyjątkowe rozwiązanie, które od kilku już lat z sukcesem funkcjonuje w branży FMCG oraz doskonale sprawdza się także na nowych rynkach, między innymi w branży farmaceutycznej. Dzięki niemu stworzyliśmy sieć powiązań pomiędzy producentami a kanałem dystrybucji. Umożliwiamy wymianę danych takich jak zamówienia, odsprzedaż, stany magazynowe. Dużą zaletą platformy jest także oferowanie w jej zakresie szeregu dodatkowych usług, mających na celu zapewnienie jakości analizowanych informacji: np. normalizacji, deduplikacji, geokodyfikacji, mapowania danych. Staramy się też stale dostosowywać rozwiązanie do potrzeb naszych klientów, poprzez m.in. pokrywanie jego zasięgiem coraz nowych obszarów biznesowych – mówi Łukasz Potrzyszcz Dyrektor Działu Wdrożeń Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions S.A.

 

Platforma Connector automatyzuje pracę oraz poprawia skuteczność i jakość współpracy w kanałach dystrybucji. Do jego najważniejszych zadań należy obsługa elektronicznej wysyłki dokumentów, np. zamówień do dystrybutorów wraz z potwierdzaniem statusów wysyłki, stopnia ich realizacji oraz raportowanie stanów magazynowych i odsprzedaży hurtowni do sklepów.

Connector może być dostosowany do raportowania odsprzedaży dystrybutorów do poziomu konkretnego punktu sprzedaży. O poziomie szczegółowości raportowanych danych decydują ustalenia biznesowe pomiędzy producentem a jego dystrybutorami.  Zaletą rozwiązania jest także działanie w rozproszonym środowisku wielu różnych programów informatycznych.

Przez Platformę przechodzi średnio miesięcznie ponad 23 milionów komunikatów, wymienianych pomiędzy kilkudziesięcioma producentami a siecią prawie dwóch tysięcy oddziałów dystrybucyjnych.
(źr. Asseco Business Solution)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.