Dodaj ogłoszenie o pracy


Siódemka umacnia pozycję w usługach e-commerce

Siódemka SA posiada 14 proc.-owy udział w rynku przesyłek kurierskich w segmencie handlu elektronicznego - wynika z analiz przedstawionych na łamach dorocznego raportu Internet Standard „e-commerce 2011”  To lepszy wynik o 2 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

 

Siódemka jako jedna z dwóch największych firm kurierskich zanotowała wzrost udziału w tym segmencie rynku. Spółka planuje dalsze umocnienie pozycji w tym obszarze rynku, m.in. poprzez wprowadzenie kolejnych rozwiązań technologicznych ułatwiających zarządzanie przesyłkami przez sklepy internetowe i obsługę sprzedaży na platformach aukcyjnych.

 

Według analiz przedstawionych przez Internet Standard wynika, że liczba sklepów internetowych sięgnęła w Polsce 10 tysięcy. Odsetek internautów realizujących zakupy przez sieć wzrósł o 7 proc. do 74 proc. Według prognoz, w 2011 r. handel elektroniczny ma stanowić 3,1 proc. ogólnej sprzedaży w Polsce. To wciąż niewielki odsetek w porównaniu do krajów Unii Europejskiej. W Wielkiej Brytanii sięgnie 12 proc, a w Niemczech 9 proc. Możemy spodziewać się zatem dalszego rozwoju tego segmentu rynku, zwłaszcza w sytuacji rosnącej popularności przesyłek kurierskich wśród polskich e-konsumentów.
Według statystyk, aż 68 proc. osób realizujących zakupy on-line zdecydowało się na przesyłkę kurierską, co oznacza wzrost o 6 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Jest to najczęściej proponowana forma dostawy, która znajduje się w ofercie prawie 93 proc. sklepów on-line.

- Kluczowym parametrem dla sprzedawców on-line jest obecnie zwiększanie relacji ilości dokonanych zakupów w stosunku do odwiedzin, czyli konwersja oraz lojalność nabywców. Jakość obsługi logistycznej, błyskawiczna obsługa zlecenia, bezpieczeństwo transportu wpływają na satysfakcję klienta, a tym samym poziom jego lojalności. Obsługa kurierska stanowi zatem element nie tylko logistyki, ale również zarządzania doświadczeniem klientów – przekonuje Krzysztof Pawłowski, Wiceprezes Siódemka SA.

Najnowszym rozwiązaniem proponowanym przez Siódemkę jest Tracking Allegro dedykowany zarówno osobom sprzedającym, jak i kupującym produkty w najpopularniejszym serwisie aukcyjnym. Zapewnia on możliwość śledzenia statusu przesyłki przez podanie wyłącznie numeru aukcji oraz własnego nicku Allegro.
- Platformy aukcyjne stają się faktycznie wielkimi galeriami handlowymi on-line, gdzie swoje produkty wystawia tysiące sklepów internetowych. Z badań wynika, że opcję „kup teraz” stosuje 78 proc. konsumentów. Siódemka obserwuje rynek zakupów internetowych i dostarcza narzędzia ułatwiające zakupy i sprzedaż on-line. W ten sposób budujemy pozycję partnera rynku e-commerce – przekonuje Magdalena Dwulit, PR Manager Siódemka SA.

Wraz z aplikacją WebMobile7, umożliwiającą pełną automatyzację procesu obsługi przesyłek, Tracking Allegro pozwala sklepom aukcyjnym usprawnić komunikację z kupującymi. Taki model przekłada się na zwiększenie zainteresowania prowadzonymi aukcjami.
Z myślą o klientach, dla których liczy się stały i zdalny dostęp do informacji na temat przesyłek, Siódemka zaprojektowała aplikację Mobile7. Obecnie jest ona dostępna dla użytkowników smartfonów pracujących na platformie Android. Gwarantuje wszystkim nadawcom i odbiorcom przesyłek pełną kontrolę nad procesem realizacji usługi w dowolnym miejscu i o każdej porze.
(źr. Siódemka S.A)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.