Dodaj ogłoszenie o pracy


CTL Logistics pracuje wspólnie z niemieckim przewoźnikiem

Spółka CTL Logistics i niemiecka spółka Konrad Zippel Intermodal łączą siły. Od początku 2012 roku obie firmy specjalizujące się w przewozach kolejowych, wspólnie rozpoczną obsługę przewozów z Hamburga i Bremerhaven do terminali w Büna oraz Wustermark w Niemczech. Partnerzy zawarli wieloletnią umowę na przewozy towarów między terminalami kontenerowymi, gdzie roczny wolumen przewiezionego towaru będzie na poziomie 700 tys. ton.

 

Umowa obejmuje przewóz kontenerów dla hamburskiego operatora, który posiada własną rozbudowaną sieć połączeń intermodalnych na południu oraz w północno-wschodniej części Niemiec. Część z nich od 2012 roku będzie obsługiwała niemiecka spółka należąca do CTL Logistics - CTL Logistics GmbH, która będzie realizowała przewozy 10 razy w tygodniu na trasie z Bremerhaven oraz Hamburga do terminali Büna koło Lipska i Wustermark pod Berlinem. Realizacja kontraktu obejmuje organizację transportu minimum 450 pociągów rocznie. Realizacja tego kontraktu jest kolejnym krokiem umacniającym pozycję CTL Logistics na rynku przewozów intermodalnych i zmierzającym do dalszego rozbudowania sieci usług na terenie Niemiec.

 

- Spółka Konrad Zippel Intermodal to bardzo wymagający kontrahent zarówno, wobec jakości usług, terminowości dostaw jak i sposobów organizacji pracy. Z naszego punktu widzenia długoterminowa współpraca z tą firmą to dowód na to jak jesteśmy postrzegani na rynku logistycznym w Niemczech. Klienci wymagają doświadczenia, ale też doceniają tempo, w jakim się rozwijamy i zdobywamy kolejne bardzo atrakcyjne kontrakty. Specjalizujemy się w organizacji przewozów wschód-zachód i koncentrujemy nasze działania na tej linii, jednocześnie rozbudowując nasze know-how - tłumaczy Michał Bryliński, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju- Europa Zachodnia CTL Logistics. – Mamy też wspólne plany rozwijania siatki przewozów kolejowych w Europie Wschodniej razem z Konrad Zippel Intermodal. A do tego bardzo przydatna będzie nasza silna pozycja na polskim rynku kolejowym – dodaje Bryliński.

 

Rynek niemiecki jest największym rynkiem kolejowym w Europie. Polska pod względem ilości przewozów towarowych zajmuje drugą pozycję. Niemiecki rynek kolejowy jest bardzo atrakcyjny dla prywatnych firm przewozowych i nieco różni się od rodzimego. W Polsce na rynku kolejowych przewozów towarowych dominuje czterech głównych graczy, w tym największy PKP Cargo. W Niemczech struktura działalności przewoźników kolejowych jest bardzo rozproszona. Działa jeden dominujący gracz i wiele małych, bardzo wyspecjalizowanych firm przewozowych. Część z nich nie jest w stanie udźwignąć dużych i skomplikowanych kontraktów, na czym korzysta CTL Logistics GmbH, który mając ponad 7 letnie doświadczenie w obsługiwaniu rynku niemieckiego podpisuje kolejne korzystne umowy za Odrą.

(źr. Grupa CTL Logisttics)

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.