Dodaj ogłoszenie o pracy


Rohlig chce dwukrotnie zwiększyć udziały w rynku

Intensyfikację działań zmierzających do rozwoju frachtu morskiego, lotniczego i intermodalnego ogłosiła właśnie firma Rohlig Suus Logistics. Za rozwój strategiczny produktu air&sea odpowiedzialny jest Andrzej Kozłowski – nowy członek zarządu firmy.

 

Inwestycje zaplanowane przez Rohlig mają na celu stworzenie bezpośrednich połączeń pomiędzy kluczowymi portami lotniczymi i morskimi oraz wybranymi regionami w Polsce. Strategia rozwoju zakłada podział terytorium Polski na 3 główne obszary: centralno-wschodni, północno-zachodni i południowy, prowadzone przez regionalnych menadżerów ds. rozwoju produktu. Zgodnie z wyznawaną przez grupę zasadą, firma chce być blisko klienta. W tym celu zmienia dotychczasowy zcentralizowany model customer service na obsługę klientów air&sea na poziomie regionalnym.

 

 - Pierwszym krokiem w kierunku rozwoju frachtu morsko-lotniczego było przeprowadzenie wewnętrznego audytu funkcjonowania obszaru air&sea w firmie. Na podstawie wyników dokonaliśmy przeorganizowania wewnętrznych struktur operacyjnych i sprzedażowych działu. Zespół odpowiedzialny za realizację nowego planu działania aktywnie uczestniczył w jego opracowywaniu, będąc poniekąd motorem zmian. Wraz z udoskonalaniem pracy działu, zainicjowaliśmy działania zmierzające do rozbudowy serwisu w wyznaczonych regionach. W październiku uruchamiamy bezpośrednie  konsolidacje morskie i lotnicze z Chin do Wrocławia. Serwis ten obejmie swym zasięgiem całą południowo-zachodnią Polskę – opowiada o zmianach  Andrzej Kozłowski.
Firma zapowiada także inwestycje w infrastrukturę, przeorganizowanie struktur sprzedażowych oraz rozwój oferty w oparciu o współpracę w całej grupie (ponad 200 oddziałów na całym świecie)

 

- Nasze plany strategiczne obejmują najbliższe 2-3 lata. W ciągu tego czasu chcemy dwukrotnie zwiększyć udziały w rynku. Aby to zrealizować, przeprowadziliśmy szereg zmian w organizacji i zarządzaniu produktami, a nasza współpraca z grupą Rohlig&Co oraz biurami partnerskimi na całym świecie nabrała nowej dynamiki. Idziemy krok w krok z niemieckim partnerem, który w swojej strategii rozwoju biznesu zakłada dwukrotne zwiększenie zysku brutto do roku 2018 – powiedział Tadeusz Chmielewski, prezes Rohlig Suus Logistics.

Prace nad dalszą strategią rozwoju frachtu morsko-lotniczego trwają od początku 2011 roku. W styczniu do zespołu firmy dołączył Andrzej Kozłowski, który jako członek zarządu jest odpowiedzialny za zarządzanie i dalszy rozwój tych produktów, a także ekspansję geograficzną na rynki Rosji i Ukrainy. Andrzej Kozłowski to manager z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu w obszarze kompleksowych usług logistycznych realizowanych na rynkach międzynarodowych. Przez 7 lat zbudował i pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego w liczącej się spółce TSL na Ukrainie.
- Planując rozwój usług frachtu morskiego i lotniczego, szukaliśmy osoby, która będzie posiadała szerokie kompetencje w zarządzaniu strategicznym i budowaniu zespołów operacyjno-sprzedażowych. Andrzej Kozłowski z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w zarządzaniu oraz pracy na kontraktach międzynarodowych okazał się osobą, której potrzebowaliśmy. Jego ponad półroczna praca potwierdza tylko nasze oczekiwania – powiedział Tadeusz Chmielewski.

Strategia firmy zakłada także zcentralizowaną politykę frachtową opartą na współpracy z preferowanymi armatorami i liniami lotniczymi, z którymi ma zamiar realizować większość zleceń.

(źr. Rohlig Suus Logistics)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.