Dodaj ogłoszenie o pracy


Nowa platforma Logintrans - zmieni oblicze polskiego transportu?

Operator giełdy Trans.eu rozpoczął testy nowego narzędzia - platformy Trans 4.0, która  będzie udostępniona szerokiemu gronu odbiorców na jesieni tego roku. Nowe narzędzie będzie zawierało m.in. kompletny moduł map Europy, dzięki któremu po znalezieniu ładunku będzie można wyznaczyć odpowiednią trasę przewozu, a dodatkowo system poinformuje użytkownika o ograniczeniach drogowych i wyliczy koszt transportu wraz z opłatami drogowymi (w tym m.in. polskiego e-myta)

 

Póki co dostęp do nowej wyszukiwarki ma nieliczna grupa testerów, czyli technologicznych zapaleńców z branży, która na potrzebę twórców nowej giełdy dzieli się swoimi spostrzeżeniami, uwagami, zgłasza poprawki i zauważone błędy. Ich spostrzeżenie można przeczytać na forum giełdy oraz na Facebooku.   Najwięcej komentarzy wywołuje m.in. nowy wygląd komunikatora. Jedni zachwycają się nowym układem przycisków i stonowanymi kolorami: „Interfejs naprawdę ciekawy i innowacyjny i za to plus”, inni z kolei – Ci bardziej konserwatywni – wolą styl z poprzedniej wersji: „Mi pasuje, bo jest bardziej funkcjonalny, ale trzeba się przyzwyczaić”. - takie opinie można przeczytać .in. na Facebooku. Sporo pochwał zebrali programiści nowej wersji za stabilność programu i dużo mniejsze obciążenie pamięci komputera:„Muszę pochwalić programistów zatrudnionych przez Logintrans; program działa teraz IDEALNIE, logowanie jest błyskawiczne” - napisał na forum jeden z testujących.
Podczas aktualizacji ofert wolnych pojazdów i ładunków Trans w wersji 4.0 nie będzie już pobierać całego pakietu danych – jak było to do tej pory, teraz dane będą jedynie aktualizowane wyłącznie o nowe oferty. To duży plus zwłaszcza dla użytkowników z nieco słabszymi komputerami.


Na początku był TransIdea.eu
Operator giełdy w zeszłym roku udostępnił swoim klientom specjalną platformę do wymiany pomysłów związanych z rozwojem giełdy i jej nowymi funkcjami, tzw. bank pomysłów TransIdea.eu.
To właśnie rozwiązania zaproponowane przez klientów na tej platformie w dużym stopniu mają wzbogacić nowe narzędzia giełdy. Czego jeszcze można zatem spodziewać się w nowej wersji?
- Najczęściej wymienianymi pomysłami były m.in. stworzenie wyszukiwarki kontaktów w zintegrowanym z giełdą komunikatorze, a także umieszczenie informacji w okienku rozmowy, o tym że dana firma jest na liście dłużników. Wszystkie te postulaty klienci znajdą w Transie 4.0”- zapewnił Witold Ergietowski, dyrektor zespołu odpowiedzialnego za wdrażanie nowych funkcjonalności w Logintrans. Twórcy giełdy postawili też na sprawdzone rozwiązania. W wersji 4.0 wyniki wyszukiwania ofert, a także m.in. szczegóły oferty będą pokazywane – na wzór przeglądarek internetowych – w zakładkach.  Dzięki temu, w przypadku m.in. awarii prądu, komunikator zapamięta ostatnie ustawienia i - po jego ponownym uruchomieniu - przywróci je. Tym samym będzie można natychmiast wrócić do rozpoczętej rozmowy z kontrahentem czy zobaczyć wyszukane wcześniej oferty. Zakładki ograniczą też liczbę wyskakujących okienek; w Transie 4.0. można je po prostu przenieść do zakładek.
Wersja 4.0 policzy opłaty drogowe
Największą innowacją nowej platformy 4.0 ma być kompletny moduł map Europy. Te informacje potwierdza Grzegorz Haładus z Departamentu Komunikacji spółki.
- Rzeczywiście, takie rozwiązanie znajdzie się w nowej wersji. Z pewnością będzie to przełom na rynku, bo żaden z europejskich operatorów giełd transportowych nie posiada w swojej ofercie map, które mają tak duże pokrycie np. jeśli chodzi o ograniczenia drogowe. - powiedział rzecznik firmy.
Mapy będą zintegrowane z tabelą ofert giełdowych, dzięki czemu - po znalezieniu ładunku - będzie można bezpośrednio wyznaczyć odpowiednią trasę przewozu. Dodatkowo system poinformuje nas o ograniczeniach drogowych na wybranej drodze oraz wyliczy koszt transportu wraz z opłatami drogowymi, obejmującymi już system rozliczeń polskiego e-myta. Wiadomo też, że zaznaczenie odpowiedniej opcji sprawi, że mapa pokaże nam wszystkie doładunki na wybranej trasie. To oznacza, że mapy nie będą przedstawiać jedynie suchych danych, a dostarczą czytelną informację i pozwolą na optymalne zarządzanie kosztami transportu.
Operator giełdy nie zdradził jeszcze, czy moduł map będzie płatny dodatkowo, a jeśli tak to ile. Wiadomo natomiast, że każdy klient będzie mieć możliwość przetestowania map podczas darmowego okresu testowego.
(źr. Logintrans)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.