DPD Polska jest Głównym Partnerem konferencji ,,eHANDEL 2011” organizowanej przez dziennik „Rzeczpospolita”. Jej celem jest przybliżenie dyrektorom i menadżerom z korporacji oraz sieci handlowych aktualnych trendów w e-commerce, a także możliwości zwiększania sprzedaży przy wykorzystaniu nowoczesnych kanałów. Konferencja odbędzie się w dniach 7-8 czerwca.
- DPD Polska od ponad 10 lat intensywnie obsługuje segment sprzedaży B2C. Angażuje się także w działania edukacyjne związane z e-commerce, podkreślając zalety zakupów w Sieci. - Dynamiczny rozwój handlu internetowego powoduje, że coraz więcej odbiorców usług kurierskich to klienci indywidualni. Obsługa sektora B2C wymaga od nas elastycznego podejścia, innowacyjnego myślenia oraz wdrażania narzędzi specjalnie dostosowanych do tej grupy konsumentów. W przypadku odbiorcy indywidualnego, kluczowa jest efektywna informacja o statusie przesyłki, ustalanie konkretnych godzin i miejsca dostarczenia paczki oraz indywidualnego trybu, w jakim odbywa się usługa. - mówi Maciej Głowacki, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, DPD Polska.
W czasie konferencji zostaną poruszone najważniejsze dla branży kwestie. Oprócz analizy rynku e-commerce, będą to między innymi: strategia budowy wielokanałowego e-commerce, badanie i optymalizacja kluczowych wskaźników biznesowych oraz trendy decydujące o przewadze konkurencyjnej. Prelegenci to w większości praktycy, którzy podzielą się własnymi doświadczeniami z zakresu wprowadzania przedsiębiorstw internetowych na rynek.
Rynek handlu internetowego znajduje się obecnie w fazie dynamicznego rozwoju, jednak w tej chwili jest to obszar bardzo niejednorodny – mówi Maciej Głowacki. Znajdziemy w tym sektorze zarówno przedsiębiorstwa prowadzone przez 1-2 osoby, jak i ogromne korporacje mające duże zaplecze logistyczne, które handlują asortymentem liczonym w tysiącach pozycji. Mają więc często specyficzne potrzeby, a tym samym różne oczekiwania względem świadczonych im usług – dodaje.
Z perspektywy firmy kurierskiej, charakterystyczna dla rynku e-commerce jest konieczność komunikacji pomiędzy trzema partnerami: dostawcą usług (np. DPD Polska), klientem (w przypadku rynku e-commerce jest on jednocześnie nadawcą usług do ostatecznego użytkownika) i ostatecznym odbiorcą. To rodzaj współpracy, w trakcie której logistyk musi spełnić potrzeby jednocześnie i nadawcy
i odbiorcy. Chodzi o pełne dostosowanie się do klienta ostatecznego – mówi Maciej Głowacki. Gwarantem efektywnej współpracy zarówno przy świadczeniu usług, jak i na etapie samego tworzenia oferty jest szeroka edukacja rynkowa.
(źr. DPD Polska)