Konto pracodawcy


Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywistym

Grupa Raben z początkiem stycznia udostępniła dla swoich klientów narzędzie pozwalające na śledzenie przesyłki w czasie rzeczywistym. Jako firma odpowiedzialna społecznie, operator w biznesie kieruje się min. podejściem fair play. Jest to uniwersalna zasada, która sprawdza się nie tylko w sporcie. Relacje oparte na zaufaniu i wzajemnej szczerości budują lepsze jutro.

- Dzięki codziennej komunikacji z klientami oraz odbiorcami przesyłek, wiemy jak ważna jest uczciwa, rzetelna i prosta informacja o czasie dostawy  przesyłki. Nie mówimy, że korki na drodze czy zdarzenia losowe się nie zdarzają. Nie da się zaczarować rzeczywistości. My chcemy dostarczyć naszym klientom rzetelną informację, aby mogli mieć lepszą kontrolę nad własnymi operacjami – mówi Marcin Sobczyński, head of Group Marketing, Grupa Raben.

Raben opracował innowacyjny system monitorowania przesyłek oparty o parametr ETA  (estimated time of arrival), który oznacza szacunkowy czas dostawy, w którym dany środek transportu dotrze do miejsca docelowego. Wykorzystuje on informacje o bieżącym położeniu kierowcy na podstawie lokalizacji GPS podawanej przez urządzenie mobilne.  
- Dysponując pozycją GPS przekazywaną do systemów informatycznych Grupy Raben co 5 minut, jesteśmy w stanie wyliczyć z dużą dokładnością przewidywany czas przybycia przesyłki do odbiorcy. Pracujemy z danymi o położeniu przesyłek w czasie rzeczywistym, a to znacząco zwiększa dokładność kalkulacji oraz jakości finalnej informacji. Dodatkowo wszelkie bieżące sytuacje drogowe są brane pod uwagę i dzięki temu, mamy możliwość bieżącej aktualizacji estymowanego czasu dostawy – wyjaśnia Bartosz Kolasiński, project manager, Grupa Raben.
Klienci operatora mogą monitorować czas dostawy przesyłki w czasie rzeczywistym na platformie myRaben.com. W przypadku wystąpienia sytuacji mogących wpłynąć na zmianę czasu dostawy (wcześniejszy/ późniejszy niż pierwotnie wyliczony), wynikających np. z sytuacji na drogach czy wypadków, system automatycznie aktualizuje szacowany czas dostawy i przesyła aktualizacje do platformy myRaben.com. Jednocześnie, klient w momencie składania zlecenia przewozu ma możliwość aktywacji powiadomień elektronicznych o przewidywanym czasem dostawy, wysyłanych pocztą elektroniczną na wskazane przez niego adresy e-mail.

Jak działa ETA?
Obecnie standardem w branży jest system awizacji dostaw bazujący  na  historycznych danych statystycznych. Ogranicza to możliwość określenia czasu dostawy do szacowanego, który w przypadku wystąpienia opóźnień staje się nieaktualny. ETA pozwala przewyższać standardy, ponieważ jest to dostęp do aktualnych, bieżących informacji o estymowanym czasie dostawy przesyłki. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą w czasie rzeczywistym optymalnie planować i w efektywny sposób gospodarować zasobami po swojej stronie, w całym procesie logistycznym. Nowe informatyczne rozwiązanie opracowane przez Grupę Raben wraz z liderami rynku telematycznego (TIS Gmbh i PTV) umożliwia bieżące monitorowanie lokalizacji aut i przesyłek znajdujących się w obrębie powierzchni ładunkowej samochodów. - Dzięki pozyskanej informacji o położeniu urządzenia mobilnego mamy możliwość kalkulacji parametru ETA, pozwalającego na wskazanie z dużą dokładnością czasu dostawy. Każde mobilne urządzenie kierowcy  komunikuje się za pomocą usług GSM z aplikacjami Grupy Raben w 5 minutowym interwale czasowym. Zdobyta informacja o lokalizacji kierowcy przetwarzana jest przez specjalistyczne algorytmy obliczające czas dostawy przesyłek załadowanych w oddziale dostawy Grupy Raben na samochód dystrybucyjny – mówi Bartosz Kolasiński
Wystarczy, że kierowca posiada urządzenie mobilne, aby klient, otrzymał wiarygodne i precyzyjne informacje o czasie dostawy swojej przesyłki. Nie musi przy tym pamiętać o specjalistycznych opakowaniach, etykietach RFID, by cieszyć się z dostępności informacji. Urządzenia mobilne, w które docelowo wyposażony będzie każdy, na stałe współpracujący z Grupą Raben kierowca, wspierają ich także w codziennej pracy. Terminale służą do nawigacji, komunikacji wewnętrznej kierowcy z dyspozytorem transportu, a także obsługi dodatkowych aplikacji, służących do efektywnej pracy. Dzięki temu, kierowca jest cały czas w kontakcie z firmą.
Operator zaimplementował rozwiązanie ETA w 11 krajach, w których operuje.

(źr. Grupa Raben)

 

kobiety w logistyce
Różnice wynagrodzeń kobiet i mężczyzn w Polsce są jedne z najniższych w UE
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
OCRK o niewzruszalności mandatu karnego
Wdrożenie inteligentnych tachografów – więcej pytań niż wiadomych!
Zasady odpoczynku kierowcy pojazdu ciężarowego na promie – o czym pamiętać nale ...
Zmiany zasad rozliczania kryptowalut – jak to działa?
Jedziesz na Węgry – koniecznie weź ze sobą dokument o badaniu technicznym
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy płaczą i płacą - czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
Psucie prawa – o ustawodawstwie celnym UE oczami brokera celnego!
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni
DB Schenker uruchomił połączenie intermodalne między Polską a Turcją
Poczta Polska uruchomiła międzynarodową przesyłkę paletową
Aktywizacja bezrobotnych – czy rządowe bony się sprawdzają?
C.H. Robinson z tytułem Top Employer 2019
WISTA Poland – podsumowanie 2018 i plany na rok 2019!
DKV wprowadza możliwość płatności za mandaty kartą paliwową
Dachser rozbudowuje poznański oddział
ID Logistics i Sogefi rozwijają współpracę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC