Konto pracodawcy


Grupa Gefco rozwija współpracę z BWI

Grupa Gefco i BWI współpracują już od kilkunastu lat. BWI Group zajmuje się projektowaniem i produkcją oryginalnych części zawieszenia dla wielu producentów samochodów. Początkowo Gefco było partnerem logistycznym największej na świecie fabryki BWI Group w Krośnie. Zadowolenie ze współpracy w Polsce przyniosło operatorowi rozszerzenie obsługi logistycznej na kolejne fabryki BWI w Europie i do powierzenia obsługi dostaw komponentów z Europy do fabryki BWI w Pekinie.

Rozszerzając współpracę BWI Group zależało na zwiększeniu kontroli nad przepływem towarów, skróceniu czasu tranzytu z Europy do Azji oraz obniżeniu kosztów. Wraz z rozpoczęciem projektu  kompleksowa obsługa logistyczna przeszła w ręce jednego dostawcy. Wymagało to wdrożenia zintegrowanych rozwiązań logistycznych - transportu drogowego, FTL, LTL, cross-dockingu, transportu kolejowego, obsługi celnej i administracyjnej oraz transportu lotniczego.

Jak wygląda współpraca z BWI Group?
Konsolidacje towaru i dalsze jego dostawy na Wschód. Każdego miesiąca Gefco przewozi towary od kilkudziesięciu dostawców BWI z całej Europy do magazynu konsolidacyjnego w Psarach na Górnym Śląsku. Dostawy z wykorzystaniem sieci drobnicowej muszą być realizowane tak, aby cały towar pojawił się w Polsce na czas. Dzień i godzina wyjazdu kontenerów z Psar do terminala kolejowego w Małaszewiczach są sztywne, a ewentualne opóźnienia ze strony dostawców powodują konieczność zorganizowania alternatywnego transportu lotniczego. Na odcinku od terminala w Malaszewiczach do Zhengzhou w Chinach kontenery są przewożone koleją. Następnie z terminala w Chinach transportem drogowym trafiają do fabryki BWI w Pekinie. W cały proces zaangażowanych jest kilkanaście osób z BWI oraz Gefco Polska, Gefco Forwarding oraz Gefco China.
- Transport towarów do Chin nie jest tak popularny, jak import z Azji do Europy, a odprawy celne, prawo lokalne i różnice kulturowe stawiają dodatkowe wymagania wobec operatorów logistycznych. Dzięki sprawnej współpracy i dopełnieniu wszystkich formalności, w tym uzyskaniu odpowiednich pozwoleń, udało nam się wyraźnie skrócić czas tranzytu, dostarczyć towar na czas i ograniczyć koszty – mówi Marcin Zasun, kierownik ds. rozwoju produktu, Gefco Polska.

Firma BWI produkuje oryginalne części zawieszenia dla wielu znanych marek, w tym BMW, Ford, GM, Land Rover, Jaguar, Volvo, Honda, PSA, Audi, Porsche, Mercedes-AMG i Ferrari.

(źr. Gefco)

kobiety w logistyce
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2018”
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
Dobre auto z drugiej ręki – jak je rozpoznać w gąszczu ofert?
Jak skutecznie zarządzać „ogonem zakupowym”? - case study
Jakie są prawa i obowiązki pracowników przy kontrolach zwolnień lekarskich
Jak sprzedać ofertę pracy dla handlowca?
Koszty wdrożenia cyfrowego tacho
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Nowe drogi ekspresowe zmieniają rynek magazynowy
Niepokojące sygnały z rynku transportu lotniczego cargo
Polscy przewoźnicy obawiają się wejścia w życie pakietu mobilności - kto zadba o ich interesy w Brukseli?
Spada liczba upadłości firm
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Autonomiczny transport pomiędzy centrum logistycznym a portem - to już możliwe!
Dachser o transporcie towarów niebezpiecznych z nowymi przepisami
Renault Trucks świętuje 125 lat historii wprowadzając nową limitowaną edycją T ...
Emirates SkyCargo zwiększa możliwości przewozu farmaceutyków
Nowy oddział Raben w Kielcach
ID Logistics - dynamiczny wzrost w pierwszym kwartale 2019
Estafeta nowym partnerem GLS w Ameryce
25 lat Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych!
Mianowano nowego prezesa zarządu Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC