Dodaj ogłoszenie o pracy


Sieć Globalnej Synchronizacji Danych GS1 (GDSN) znacznie upraszcza handel i logistykę

Dane produktowe mogą mieć decydujący wpływ na wolumen sprzedaży oraz satysfakcję konsumenta. Sieć Carrefour wykorzystuje Sieć Globalnej Synchronizacji Danych GS1 (GDSN) do uproszczenia komunikacji na poziomie globalnym zarówno we współpracy z partnerami handlowymi, jak i do komunikacji z konsumentami. Dzięki GDSN Carrefour i jego dostawcy oszczędzają dziesiątki tysięcy godzin rocznie. Z GDSN korzystają także klienci, którzy chcą się dowiedzieć szczegółów o produkcie.

Do projektu GDSN Carrefour France przyłączył się aktywnie w 2006 roku. Przed wdrożeniem GDSN sieć poświęcała ok. 8-10 minut wymieniając dane z dostawcami, a cały proces wymagał co najmniej 3-4 powtórzeń. Wszystko po to, aby wypracować właściwą kartę produktową, zawierającą jednolite dane. Najpierw zintegrowano dane produktowe dla produktów spożywczych oraz produktów szybko zbywalnych spokrewnionych z branżą spożywczą. Z każdym rokiem firma Carrefour rozszerzała zasięg rozwiązania GDSN o kolejnych partnerów handlowych, koncentrując się nie tylko na większych dostawcach, ale również tych średnich i małych, by jeszcze bardziej usprawnić proces pozyskiwania danych.
- Założeniem GDSN jest konfrontacja z danymi. Dla przykładu, ustalamy z naszymi producentami konkretne atrybuty, które będą wprowadzać, gdyż te akurat są ważne dla naszych konsumentów – tłumaczy Thierry Villate z Carrefour.

Dziś Carrefour Francja rejestruje w swoich katalogach do 322 tys. produktów rocznie, oszczędzając dziesiątki tysięcy godzin w skali roku w porównaniu z procesem manualnym. Sieć nie musi już sprawdzać kompletności lub poprawności bazowych atrybutów na kartach produktowych, bo wymiana informacji produktowych jest w wielu aspektach zautomatyzowana. - Rozwiązanie GDSN oznacza mniej błędów człowieka. Co więcej, wcześniej za sprawą częstej wymiany danych trudno było ustalić źródło błędu. Teraz dostawcy czują się częścią procesu udostępniania danych produktowych”– mówi Marina Guégan, Carrefour.

Kto korzysta na GDSN?
GDSN wspiera kanały sprzedażowe Carrefour, udostępniając bazowe atrybuty produktowe z informacjami dotyczącymi rozmiaru, wagi czy składu, jak również dane cyfrowe: opis produktu czy jego zdjęcie. Dzięki temu klient końcowy może podejmować decyzje w oparciu o rzetelne informacje na temat produktu. W ten sposób nowy zakres atrybutów pozwala firmie Carrefour na realizowanie założeń Programu Poprawy Jakości Żywności – Act for Food. W Polsce Carrefour Polska jest również pionierem we wdrażaniu GDSN. Projekt rozpoczął się w 2019 roku. Obecnie uczestniczy w nim ponad 50 dostawców, dużych i małych firm.

W Polsce dostawcy mogą korzystać z trzech licencjonowanych katalogów GDSN, z których każdy oferuje rozwiązanie zgodne z Globalnym Modelem Danych i oczekiwaniami Carrefour. GS1 Polska na swoich stronach udostępnia wytyczne wdrożeniowe oraz materiały informacyjne. - Od początku wspieraliśmy Carrefour w szkoleniu ich dostawców i wdrożeniu GDSN. Wśród korzyści, które najczęściej wymieniają polscy dostawcy wymienia się redukcję błędów w zamówieniach, lepsze zarządzanie zapasami oraz szybszą organizację promocji. Bardzo liczymy na to, że już wkrótce inne sieci pójdą śladem Carrefour – komentuje dr inż. Elżbieta Hałas, Członkini Zarządu GS1 Polska.

Business case do pobrania tutaj: https://cutt.ly/3nUPobn 

(źr. GS1 Polska)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.