Konto pracodawcy

W Calais nadal codziennie dochodzi do ataków na pojazdy ciężarowe

Pomimo zamknięcia na jesieni 2016 r. obozu dla imigrantów tzw. "dżungli" w Calais, codziennie dochodzi tam do ataków na pojazdy ciężarowe z różnych krajów – tak wynika z danych brytyjskiego Stowarzyszenia Transportu Drogowego (RHA), które twierdzi, że granica pomiędzy Francją a UK jest nieszczelna i winę za to ponoszą francuskie służby graniczne oraz policja.

Według RHA nielegalni imigranci próbujący się przedostać do Wielkiej Brytanii nadal stanowią ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa kierowców w Calais. Zmuszają pojazdy do zatrzymania się stawiając przeszkody na drodze, a następnie wdzierają się do naczep, próbując za wszelką cenę przekroczyć granicę z Wielką Brytanią. Richard Burnett, dyrektor naczelny RHA, powiedział, że problem nie został rozwiązany po likwidacji tzw. dżungli. Organizacja przewoźników z UK otrzymują regularne zgłoszenia i skargi na to, że zarówno przemytnicy jak i imigranci np. rzucają kamieniami w pojazdy, umieszczają głazy na drodze, aby pojazdy nie miały innego wyjścia, jak tylko się zatrzymać. Jednakże ani rząd francuski, ani rząd brytyjski nie robią wystarczająco dużo, tak dla imigrantów jak i dla kierowców, którzy chcą bezpiecznie wykonywać swoją pracę, ale codziennie zmagają się z przemocą i zastraszeniem.

RHA zarzuca francuskim służbom, że monitory pulsu, które mają wyłapywać każdy ruch na granicy francuskiej są wyłączane, co czyni ją nieszczelną i pozwala na nielegalne jej przekraczanie. Czemu tak się dzieje, RHA twierdzi, że służby francuskie nie chcą zajmować się problemem.

(red. za Lloyd’s List)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC