Konto pracodawcy


Dachser wprowadza do swojej floty elektryczną 18-tonową ciężarówkę

Mercedes-Benz eActros, który trafił do floty Dachser to całkowiecie elektryczny 18-tonowy pojazd ciężarowy. W pełni bezemisyjny samochód będzie obsługiwać dostawy do centrum Stuttgartu z oddziału operatora w pobliskim Kornwestheim. Pojazd uzupełni używany w tym mieście proekologiczny, nieemitujący spalin tabor, na który składały się dotąd elektryczne 7,5-tonowe ciężarówki FUSO eCanter oraz elektryczne rowery.

- Będziemy używać wozu eActros do transportowania towarów zarówno bezpośrednio do klientów, jak i do mikrohubu w dzielnicy Heslach w Stuttgarcie. Stamtąd dostawy na ostatniej mili odbywają się za pomocą rowerów cargo”, wyjaśnia Markus Maurer, zarządzający oddziałem Dachser w Kornwestheim.

Ciężarówka eActros ma ładowność od 4 do 5 ton i może pomieścić 18 palet. Mając zasięg 200 km, nadaje się idealnie do realizowania codziennych przewozów drobnicowych w centrum Stuttgartu i wokół niego. Akumulatory litowo-jonowe o pojemności 240 kWh ładują się w ciągu 2 godzin przy mocy prądu 150 kW. Wydajność pojazdu jest porównywalna z konwencjonalną ciężarówką. Według Mercedes-Benz Trucks produkcja pojazdu na dużą skalę ma się rozpocząć w 2021 r.

Operator realizuje w Stuttgarcie dostawy pojazdami z napędem alternatywnym w ramach innowacyjnej koncepcji logistyki miejskiej „Dachser Emission-Free Delivery”. Przeprowadzając tam testy, operator gromadzi dane i doświadczenie potrzebne do określenia optymalnego zestawu pojazdów do zrównoważonych transportów przesyłek drobnicowych na terenie centrów miast. Firma planuje wdrożyć podobny model dostaw również w innych europejskich aglomeracjach. Testy eko-dostaw trwają obecnie także m.in. w Paryżu, Maladze, Berlinie, Fryburgu, Karlsruhe i Kolonii.

Warto wspomnieć, że firma w grudniu 2018 r. wygrała ogólnokrajowy konkurs na zrównoważoną logistykę miejską w Niemczech, zorganizowany przez Federalne Ministerstwo Środowiska i Niemiecką Agencję Środowiska.

(źr. dachser)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Regularne tygodniowe odpoczynki poza kabiną auta to kłopot dla kierowców
Zmiany w transporcie lekkim – czyli busy na europejskich drogach
Pracownicze Plany Kapitałowe w 10 pytaniach i odpowiedziach
Niższa stawka PIT od 1 października a rok podatkowy
Nowe zasady wystawiania faktur – NIP na paragonie
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Spada popyt na aircargo, a zdolność przewozowa linii lotniczych rośnie
O kosztach budowy dróg – ile za ile?
Unia zaprzecza sama sobie i stawia cele nie do spełnienia
Dostawa alkoholi a wyzwania w okresie przedświątecznym - komentarz eksperta
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Opłaty drogowe w Serbii można już rozliczać metodą post-pay
Media Expert otwiera magazyn cross-dockowy w MMP Bydgoszcz
LPP uruchomiło magazyn e-commerce w Rumunii
GLS stawia na ekologiczne pojazdy
GLS Poland partnerem WTS Sparta
Linie Emirates przewiozły już 46 mln ton cargo z/do Warszawy
Komunikacja międzykulturowa na 25-lecie WISTA Poland
Volvo Trucks działa już 25 lat na polskim rynku
Poczta Polska tworzy coraz więcej miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC