Konto pracodawcy

GS1 opublikował najnowszy raport na temat e-sprzedawców w Polsce

Według najnowszych badań Gemius dla e-commerce Polska już ponad 54 proc. polskich internautów dokonuje zakupów przez internet. Cyfrowi sprzedawcy nie koncentrują się już tylko na klientach znad Wisły, ale także szukają kupujących poza granicami kraju. Opanowanie sztuki sprzedaży na rynkach międzynarodowych może być wyjątkowo poważnym wyzwaniem. Wynika to z różnorodnych przepisów i systemów podatkowych, a także z faktu, że te same produkty mogą, zależnie od kraju, w jakim są sprzedawane, spotkać się z zupełnie innym przyjęciem. Mimo to istnieje wiele taktyk ułatwiających sprzedaż międzynarodową.

GS1 Polska wraz z GS1 UK, zbadali motywacje i wyzwania cyfrowych sprzedawców. Wyniki  badania wyraźnie pokazują, że polscy e-sprzedawcy wykorzystują internetowe platformy handlowe w rozmaity sposób. Różne są także ich motywacje. Od firm, które sprzedażą online zajmują się okazjonalnie, w ramach hobby, po duże przedsiębiorstwa, którym platformy online służą do uzyskania dostępu do rynków międzynarodowych. Z raportu GS1 wynika, że sprzedający na platformach online dzielą się na sześć kategorii, głównie w zależności od skali i złożoności biznesu. Wśród nich znajdują się: pasjonaci, łowcy okazji, odkrywcy, rzecznicy postępu, pionierzy oraz liderzy.
Firmy prowadzące aktywny handel międzynarodowy mają zazwyczaj własne strony internetowe i aktywnie sprzedają za pośrednictwem głównie serwisu Amazon w kilku krajach jednocześnie. Zmuszone są stosować oprogramowanie wielokanałowe, spełniać wymagania obowiązujące w krajach, w których prowadzą sprzedaż, muszą być wrażliwe na wyzwania pojawiające się w międzynarodowym łańcuchu dostaw. Mniejsze przedsiębiorstwa często nie prowadzą sprzedaży międzynarodowej i chętnie korzystają z internetowych platform handlowych ze względu na niższe opłaty oraz prosty sposób wystawiania swoich produktów na sprzedaż.

- Za sprawą badania, chcieliśmy dowiedzieć się, jak wiele z tych małych i średnich przedsiębiorstw prowadzi handel międzynarodowy, z ilu platform online korzystają i czy są to dla nich główne kanały sprzedaży, czy tylko jedne z wielu. Aby pomóc cyfrowym przedsiębiorcom pokonać ograniczenia i osiągnąć założone cele rozwoju, opracowaliśmy, na podstawie uzyskanych wyników badań rynkowych, spostrzeżenia i wnioski, jak małe i średnie firmy mogą lepiej wykorzystać rynkowe szanse – komentuje Magdalena Krasoń-Wałęsiak, Menedżer ds. e-commerce w GS1 Polska.

Współpracując z GS1 Polska, cyfrowi przedsiębiorcy mogą w sposób legalny stać się posiadaczami podstawowego identyfikatora GS1 – kodu EAN (numeru GTIN), który w sposób jednoznaczny i wyłączny określa ich produkt i – co równie ważne – pozwala na wystawienie ich produktów na platformach zewnętrznych. Raport GS1 dostępny jest na stronie: https://www.gs1pl.org/kontakt/publikacje-i-wytyczne/branze/ecommerce/343-era-cyfrowego-sprzedawcy-w-polsce-dlaczego-sprzedajemy-na-platformach-marketplace/file

(źr. GS1 Polska)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC