Dodaj ogłoszenie o pracy


Transport Week 2019

Transport Week 2019 to dziewiąta już edycja znanej wszystkim z wysokiej jakości prelegentów oraz zaangażowania uczestników konferencji. Tym razem przeniesiemy się do Gdyni, gdzie w dniach 5-7 marca porozmawiamy o inwestycjach w sektorze portowym, projektach środowiskowych i innych kwestiach istotnych dla rozwoju branży. Wydarzenie odbędzie się w hotelu Courtyard by Marriott Gdynia Waterfront

Konferencję rozpoczniemy od dokładnej analizy obecnej sytuacji na rynku portowym oraz prognozom jego rozwoju do roku 2030. Prelekcję wygłosi Bogdan Ołdakowski, CEO firmy Actia Forum i Sekretarz Generalny Baltic Ports Organization. Posłuży ona jako grunt pod drugi keynote speech, dotyczący wpływom chińskich inwestycji w portach europejskich oraz ryzykach i możliwościach wiążących się z nimi dla regionu Morza Bałtyckiego, który zaprezentuje James Kyritsis (Senior Consultant, Drewry).

Projekty inwestycyjne w sektorze portowym będą istotnym elementem tegorocznej edycji Transport Week. Uczestnicy będą mieli szansę przyjrzeć się dokładniej projektowi rozwoju Porty Gdynia do roku 2020, a także zapoznać się z trzyletnim planem rozbudowy terminalu DCT w Gdańsku.

Nie sposób dyskutować o inwestycjach bez poruszenia kwestii finansów. Zaproszeni przedstawiciele Komisji Europejskiej rzucą trochę światła na miejsce jakie porty zajmują w planach budżetowych UE na lata 2021 – 2027, a także możliwości finansowania projektów w ramach inicjatyw takich jak CEF. Temat ten, poszerzony o dyskusję poświęconą możliwościom poprawy dialogu pomiędzy portami, a instytucjami finansowymi, będzie przedmiotem panelu, do którego zaproszeni zostali przedstawiciele KE, portów oraz organizacji zrzeszających porty.

Digitalizacja jest obecnie bez wątpienia jednym z najistotniejszych tematów dla branży transportowej. Sektor portowy nie jest wyjątkiem. Wyzwania oraz możliwości jakie prezentuje zostaną dogłębnie przeanalizowane przez Isabelle Ryckbost, Sekretarz Generalną ESPO. Potencjał generowania wartości oferowany przez proces digitalizacji, a także koncepcja tzw. „smart ports” również pojawią się w programie. Tematy te zostaną omówione przez zaproszonych ekspertów z firm Wärtsilä oraz Royal HaskoningDHV.

Konferencję zwieńczy przegląd projektów, podkreślających status branży portowej jako kolebki innowacji. W czasach coraz ostrzejszych regulacji środowiskowych, nacisku na bezpieczeństwo czy też rosnących wymagań klienta, innowacje są siłą napędzającą dalszy rozwój branży. Sztuczna inteligencja, a automatyzacja terminali, autonomiczne jednostki skanujące dna lub drony transportujące kontenery? Zaproszeni eksperci z Portu Rotterdam, Container Logic oraz dotOcean zabiorą uczestników na podróż w przyszłość.

Tradycyjnie już głównemu wydarzeniu towarzyszyć będzie szereg imprez towarzyszących. Delegaci dowiedzą się więcej o wpływie Brexitu na branżę transportową podczas konferencji zorganizowanej przez Namiary na Morze i Handel. Ponad to przyjrzymy się bliżej kwestiom związanym z zanieczyszczeniami powietrza, któremu poświęcone będzie seminarium przygotowane przez Baltic Ports Organization. W planach jest także debata dotycząca znaczenia zmian klimatycznych na sektor transportowy.

Więcej szczegółów na: http://www.transportweek.eu/

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.