Dolce&Gabbana Beauty przedłuża współpracę z GXO. Umowa obejmuje zarządzanie nowym magazynem D&G w Calvenzano (BG) we Włoszech, w tym obsługę zamówień detalicznych i hurtowych globalnej dystrybucji, a także zwroty i usługi wartości dodanej.

- W GXO jesteśmy zaangażowani w wykorzystywanie naszej wiedzy specjalistycznej i wiodących w branży możliwości, aby wzmacniać wzrost naszych klientów i wspierać społeczności lokalne - powiedział Alessandro Renzo, dyrektor zarządzający na Włochy i Szwajcarię. - Jesteśmy bardzo dumni, że możemy wspierać włoską doskonałość i marki Made in Italy, takie jak Dolce&Gabbana Beauty, usprawniając lokalny łańcuch dostaw i przyczyniając się do rozwoju lokalnych przedsiębiorstw.
Zespół zatrudniony bezpośrednio przez GXO będzie świadczył usługi zarządzania magazynem, przyjmowania towaru, magazynowania, wysyłania oraz usługi wartości dodanej, takie jak zarządzanie zwrotami, z magazynu o powierzchni około 25 000 mkw. w Calvenzano (BG). Nowy magazyn dedykowany wyłącznie dla kosmetyków, został zaprojektowany tak, aby obsługiwać szeroki zakres działań. GXO ma zapewnić usługi w zakresie przygotowywania produktów do wysyłki we Włoszech i na całym świecie.
Odzwierciedlając wspólne zaangażowanie GXO i Dolce&Gabbana Beauty w zrównoważony rozwój, GXO wdrożyło dedykowane operacje oparte na najbardziej nowoczesnych rozwiązaniach środowiskowych takich jak w 100% oświetlenie LED, budynek klasy energetycznej A2/A3, panele słoneczne, teren zielony otaczający magazyn oraz innowacyjny model bezpośredniego zatrudniania pracowników.
- GXO jest fundamentalnym partnerem dla naszych strategii rozwoju, a niedawne przedłużenie umowy świadczy o zaufaniu i szacunku, które łączą nas z liderem logistyki. Nasza współpraca z GXO zapewnia najlepsze w swojej klasie zarządzanie łańcuchem dostaw i usprawnia strategiczne planowanie operacji pozycjonując Dolce&Gabbana Beauty jako wyróżniającego się gracza w branży. Ponadto dzielimy z GXO silne zaangażowanie w kapitał ludzki i włoską tożsamość, jako podstawowe wartości, które zawsze były centralnym elementem strategii naszej Grupy – powiedział Gianluca Toniolo, dyrektor generalny Dolce&Gabbana Beauty.
GXO w branży kosmetycznej i modowej
W Europie GXO obsługuje ponad 60 centrów logistycznych dedykowanych dla branży modowej i kosmetycznej. Operator optymalizuje łańcuchy dostaw największych światowych marek, wykorzystując swoją technologię, skalę i doświadczenie, aby usprawnić przepływ towarów i zapewnić najlepsze w swojej klasie doświadczenia konsumenckie w zakresie realizacji zamówień e-commerce, dystrybucji wielokanałowej, usług wartości dodanej i logistyki zwrotów. GXO wspiera wiele marek kosmetycznych we Włoszech i poza nimi.
(źr. GXO)