Dodaj ogłoszenie o pracy


Volvo Trucks otrzymuje pięć gwiazdek w teście Euro NCAP

Volvo Trucks otrzymało maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa dla ciężkich samochodów ciężarowych przyznawaną przez europejską organizację testującą pojazdy – Euro NCAP. Najwyższa ocena została przyznana już po raz kolejny. Zarówno modele Volvo FH Aero, jak i Volvo FM uzyskały najwyższe wyniki w rankingu na rok 2025.

Pierwszy w historii test bezpieczeństwa Euro NCAP dla ciężkich pojazdów użytkowych odbył się pod koniec 2024 roku i koncentrował się na segmencie flotowym. Dwa modele Volvo – FH Aero oraz FM – były jedynymi ciężarówkami, które uzyskały maksymalne pięć gwiazdek w tym pierwszym teście.

Organizacja oceniająca bezpieczeństwo opublikowała właśnie wyniki drugiego testu, obejmującego tym razem samochody ciężarowe typu 6x2 rigid. Przeanalizowano dwa modele Volvo – FH Aero 6x2 oraz FM 6x2 – i oba uzyskały 5 gwiazdek.

- Jestem bardzo dumny, że wszystkie cztery modele Volvo ocenione przez Euro NCAP otrzymały najwyższą ocenę – to potwierdza wyjątkowe osiągnięcia naszych ciężarówek w zakresie bezpieczeństwa – mówi Roger Alm, prezes Volvo Trucks. - Nasi klienci oczekują, że Volvo będzie liderem w kwestii bezpieczeństwa, a teraz możemy im pokazać niezależny dowód, że dotrzymujemy słowa i realizujemy nasze zobowiązania. Nadal będziemy dążyć do naszej wizji zerowej liczby wypadków.

Maksymalna ocena pięciu gwiazdek od Euro NCAP oznacza, że Volvo spełnia lub przewyższa wymagania w obszarach takich jak wsparcie kierowcy i unikanie kolizji, zapewniając bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i innym uczestnikom ruchu drogowego. Jest to spójne z wizją Volvo Trucks dotyczącą przyszłości bez wypadków. Firma nieustannie rozwija systemy bezpieczeństwa, które nie tylko chronią, ale również przewidują zagrożenia i pomagają unikać niebezpiecznych sytuacji.

Dodatkowo oba modele Volvo spełniają tzw. kryteria City Safe, dzięki doskonałej widoczności oraz skuteczności aktywnych systemów bezpieczeństwa Volvo, zaprojektowanych z myślą o ochronie niechronionych uczestników ruchu w warunkach miejskich.

Fakty o Euro NCAP:
Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP), z siedzibą w Belgii, został założony w 1996 roku i szybko stał się europejskim standardem branżowym w zakresie oceny bezpieczeństwa samochodów osobowych. Program jest wspierany przez wiele rządów europejskich, w tym Unię Europejską.
W przypadku testu ciężarówek każdemu systemowi bezpieczeństwa przyznawana jest określona liczba punktów, które są następnie sumowane w poszczególnych obszarach. Na tej podstawie obliczana jest ocena od jednej do pięciu gwiazdek dla całego pojazdu, przy czym pięć gwiazdek oznacza najlepsze wyniki.

Zakres testu ciężarówek obejmuje:
• Bezpieczną jazdę: monitorowanie kierowcy, widoczność (bezpośrednią i pośrednią) oraz asystentów pojazdu (np. asystent prędkości)
• Unikanie kolizji: kolizje czołowe (z samochodem, pieszym i rowerzystą), kolizje przy manewrach z małą prędkością oraz kolizje przy opuszczeniu pasa ruchu
• Zachowanie po kolizji: informacje ratunkowe

Celem Euro NCAP jest stopniowe rozszerzanie zakresu testów o ochronę podczas zderzenia oraz testy ciężarówek w różnych segmentach transportowych.

(źr. Volvo Trucks)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.