Dodaj ogłoszenie o pracy


Fambora rozszerza działalność na Polskę

Firma Famobra, zwiększa obecność w Europie wraz z otwarciem nowej spółki zależnej w Polsce – dzięki tej strategicznej decyzji firma ma zyskać dostęp do nowych kanałów zaopatrzeniowych, zwiększyć wielkość sprzedaży, a przede wszystkim poszerzyć wachlarz produktów znanych marek.

Famobra GmbH, eksporter i importer FMCG, w tym słodyczy, żywności, napojów, piwa i napojów alkoholowych globalnych marek, otwiera w Gdyni swoją jednostkę zależną pod nazwą Famobra Polska Sp. z o.o. Firma otwiera zarazem nowy, istotny rozdział w historii rozwoju działalności prowadzonej na całym świecie. Famobra Polska stanowi spółkę zależną Famobra GmbH, przedsiębiorstwa należącego do Holdingu Fleggaard, która w ostatnim sprawozdaniu finansowym odnotował przychody na poziomie 850 mln EUR.

– Polska to dla nas kluczowy kraj w Europie Środkowo-Wschodniej. W ostatnich latach rynek ten wykazuje niezwykle dynamiczne tempo rozwoju, dlatego nadszedł właściwy moment, by rozpocząć na nim działalność za pośrednictwem nowej spółki Famobra Polska. Dzięki temu możemy zwiększyć obecność naszej marki oraz stworzyć jeszcze więcej możliwości rozwoju w Polsce, państwach bałtyckich oraz krajach ościennych – powiedział Morten Ryholl Skjerning, prezes Grupy Famobra i Famobra Polska.

Stanowisko dyrektora generalnego Famobra Polska obejmie Piotr Bauer, który pokieruje działalnością nowo utworzonej spółki. Bauer nadzoruje działalność Famobra w Polsce od 2021 r. jako regionalny kierownik sprzedaży; może się również poszczycić ponad 10-letnim doświadczeniem w dziedzinie eksportu produktów czołowych marek.

- Pragniemy wykonać kolejny krok na polskim rynku; dzięki powstaniu Famobra Polska teraz będziemy mogli zapewnić większą elastyczność zaopatrzenia i przyspieszyć obsługę logistyczną. Pragniemy zaopatrywać Europę Środkowo-Wschodnią w produkty wiodących marek, takich jak Ferrero, Mondelēz, Storck i Nestlé - jak czynimy do tej pory, ale naszym głównym celem jest wzmocnienie łańcucha dostaw dla klientów, których obsługujemy w Europie Zachodniej i na Dalekim Wschodzie - powiedział Piotr Bauer.

Famobra rozpoczęła działalność w Polsce w 2021 r. za pośrednictwem niewielkiego biura w Gdyni, w którym za całość prowadzonych działań odpowiadał wyłącznie Piotr Bauer. Dziś jego zespół liczy 4 pracowników, a powstanie Famobra Polska stanowi naturalny krok w celu zapewnienia zarówno rozwoju, jak i stabilności organizacyjnej firmy.

– Polski rynek jest wysoce konkurencyjny i dynamiczny. W ciągu ostatnich kilku lat zmiany zachodziły tu w niezwykle szybkim tempie. Nadszedł moment, aby wprowadzić strukturę, która sprosta naszym planom. Jako eksporter i importer FMCG prowadzimy działalność w branży, w której zmiany następują błyskawicznie, a kluczowymi parametrami decydującymi o konkurencyjności są sprawność działania i szybki przepływ informacji. Jesteśmy gotowi, by poczynić kolejne kroki i wykorzystać potencjał - dodał Bauer.

Na kolejne trzy do pięciu lat Famobra Polska ma zyskać pozycję znaczącego partnera przedsiębiorstw działających w FMCG w Europie Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie Famobra Polska ma być kluczowym partnerem siostrzanego przedsiębiorstwa należącego do Grupy z siedzibą w Singapurze, aby wykorzystać synergie przynoszące korzyści całej rodzinie Famobra.

– Nie chodzi nam o sam rozwój dla samego rozwoju. Pragniemy zapewnić realne korzyści naszym partnerom, dostarczając lepsze rozwiązania, szerszy wachlarz produktów i solidniejsze usługi zarówno obecnym, jak i przyszłym klientom, a tym samym otworzyć drzwi dla nowych marek i do nowych rynków – powiedział Piotr Bauer.

Dzięki zespołowi, który może się poszczycić doskonałą znajomością lokalnych realiów oraz strategiczną lokalizacją w Gdyni – ośrodku logistycznym z terminalami kontenerowymi i międzynarodowym lotniskiem – jednym z nadrzędnych celów firmy jest połączenie obecności na lokalnym rynku ze skandynawskimi wartościami.
– Pracujemy nad stworzeniem elastycznej struktury. Ja sam jestem zdecydowanym zwolennikiem płaskich hierarchii. To międzynarodowa, otwarta kultura, której miałem okazję bezpośrednio doświadczyć w Famobrze. Firma opiera się na współpracy, wzajemnym szacunku i gotowości do niesienia pomocy. To na tych fundamentach można stworzyć doskonały zespół - powiedział Piotr Bauer.

(źr. Fambora Polska)

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Suma przeładunków portów polskich w pierwszym półroczu 2025 roku wyniosła 68 462,7 tys. ton, tj. o 1,05% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku (+708,1 tys. ton) - podaje Actia Forum na podstawie danych z zarządów portów. Polskie porty spadki zanotowały w czterech grupach ładunkowych: węgiel i koks (-8,22%), zboże (-33,09%), drewno (-0,09%) oraz paliwa (-1,50%). W pozostałych kategoriach obserwowane były wzrosty: inne masowe (+16,42%), drobnica (+9,60%), ruda (+45,66%).
W pierwszej połowie 2025 r. rynek nieruchomości logistycznych w Polsce utrzymał stabilny wzrost. Całkowite zasoby zwiększyły się o 7% r/r do poziomu 36,03 mln mkw. mimo obserwowanego trendu spadkowego w nowej podaży (1,15 mln mkw.; -30% r/r) i ostrożniejszego podejścia deweloperów do startu nowych projektów (1,47 mln mkw.; -26% r/r). Obserwowana jest stabilizacja stawek czynszów ofertowych. Pomimo niepewności makroekonomicznej sektor pozostaje jednym z najatrakcyjniejszych dla inwestorów - za AXI IMMO.
UE wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy o zatrudnieniu ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach.