Dodaj ogłoszenie o pracy


CEVA łączy Daleki Wschód z Ameryką Płd – nowe połączenie i rozwiązania end-to-end

CEVA Logistics rozszerza międzykontynentalne operacje w zakresie transportu pojazdów drogą morską, uruchamiając nowe połączenia z Dalekiego Wschodu do Ameryki Środkowej i Południowej w ramach regularnej trasy handlowej oraz usług spotowych. Trzy dodatkowe statki głębokomorskie typu roll-on/roll-off (RORO), o pojemności od 5 500 do 7 000 jednostek samochodowych (CEU), pozwolą CEVA na wzmocnienie oferty usług w zakresie logistyki pojazdów gotowych (FVL) dla branży motoryzacyjnej.

Nowa, regularna trasa handlowa łączy Daleki Wschód z zachodnim wybrzeżem Ameryki Środkowej i Południowej, obejmując porty załadunku i rozładunku w Chinach, Korei Południowej, Japonii, Meksyku, Gwatemali, Salwadorze, Kostaryce, Panamie, Argentynie, Kolumbii, Ekwadorze, Peru i Chile.
CEVA Logistics obsługuje globalną flotę dziewięciu statków typu deep-sea i short-sea na czterech głównych trasach handlowych. W 2023 r. operator po raz pierwszy rozpoczął eksploatację czterech głębokowodnych statków hybrydowych z napędem LNG (dual-fuel), należących do Eastern Pacific Shipping, na podstawie 10-letniej umowy leasingowej z CMA CGM. Od tego czasu CEVA rozszerzyła flotę o kolejne jednostki, opierając się na nowych umowach leasingowych. Każdy z wykorzystywanych komercyjnie statków wyposażony jest w podnoszone pokłady, co umożliwia załadunek różnego rodzaju pojazdów, w tym samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, maszyn budowlanych i innych pojazdów ponadgabarytowych. CEVA, od uruchomienia nowych usług RORO, przetransportowała już ponad 225 000 pojazdów, w tym sprzęt ciężki i wielkogabarytowy. W 2024 roku, w ramach rozwiązań FVL, firma przewiozła na całym świecie ponad 6,1 mln pojazdów.

Jako jeden z wiodących globalnych dostawców usług logistyki pojazdów gotowych, CEVA Logistics oferuje szeroki zakres rozwiązań w zakresie transportu lądowego – drogowego i kolejowego – umożliwiając przewóz pojazdów z fabryk do portów załadunku, a następnie z portów docelowych do miejsc dostawy. To kompleksowe podejście zapewnia klientom z branży motoryzacyjnej większą efektywność w transporcie pojazdów na całym świecie.

W przypadku nowej trasy z Dalekiego Wschodu do Ameryki Łacińskiej, CEVA wykorzystuje zasoby w zakresie transportu lądowego oraz place składowe pojazdów w Ameryce Środkowej i Południowej do sprawnego rozładunku a następnie organizacji dostaw pojazdów do sieci dystrybucji producentów lub bezpośrednio punktów dealerskich.

Rozwiązania spotowe to większa elastyczność
Dzięki globalnej sieci logistycznej i zaangażowaniu w dostarczanie elastycznych rozwiązań, eksperci CEVA specjalizujący się w logistyce pojazdów gotowych (FVL) mogą tworzyć trasy dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Wykorzystując statek Lake Fuxian o pojemności 5 500 jednostek CEU, który dołączył do floty w pierwszym kwartale 2025 r., CEVA niedawno zrealizowała transport pojazdów oraz sprzętu budowlanego z Chin do portu Durban w Republice Południowej Afryki, a następnie do Vitorii w Brazylii, gdzie dostarczono kolejne 2 500 pojazdów i maszyn.

- Dzięki kompleksowym rozwiązaniom end-to-end – od fabryki po dealera – rozbudowa naszej floty statków RORO bezpośrednio odzwierciedla wartość, jaką oferujemy naszym klientom. Dodatkowe jednostki zapewniają niezawodność i elastyczność, zarówno poprzez nową, regularną rotację trasy handlowej jak i globalne rozwiązania spotowe - podsumował Emmanuel Cheremetinski, global FVL leader, CEVA Logistics.

 

(źr. CEVA Logistics)

 

 

 

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Rok 2024 był dobrym czasem dla rynku przemysłowo-logistycznego. Po przyspieszonym rozwoju w czasie pandemii, sektor wrócił na ścieżkę konsekwentnego wzrostu. W tym roku przekroczyliśmy 33 mln mkw. całego zasobu powierzchni magazynowej w kraju, co stawia nas na piątym miejscu w Europie. Wiele wskazuje na to, że kolejne 12 miesięcy będzie jeszcze lepsze.
Choć każda końcówka roku uważana jest za szczyt sezonu zakupowego, to wzmożone zapotrzebowanie na pracowników nie kończy się wraz z nadejściem świąt. Eksperci prognozują, że w sektorze magazynowym, logistyce i transporcie blisko 30-proc. wzrost zatrudnienia utrzyma się aż do połowy lutego 2025 r.
Unia Europejska wprowadza nowe przepisy dotyczące przejrzystości płac, które mają obowiązywać od 7 czerwca 2026 r. Firmy zatrudniające ponad 50 osób będą musiały udostępniać dane o wynagrodzeniach, a te powyżej 100 pracowników dodatkowo raportować zgodność z zasadami równości płac.