Konto pracodawcy


Transporty Fracht FWO do Japonii

Daleki Wschód jest dziś jednym z najważniejszych kierunków rozwoju polskich przedsiębiorstw. Jest również jednym z kluczowych rynków, obok Ameryki Południowej i Północnej, w obsłudze których specjalizuje się Fracht FWO Polska, wiodący operator logistyczny dla przemysłu. To jedna z niewielu firm logistycznych w Polsce o tak dużym doświadczeniu w transporcie maszyn i urządzeń do krajów wschodnioazjatyckich. Właśnie pochwaliła się kolejną dostawą – 48-tonowej prasy i 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowych do Japonii.

- Organizacja transportów ponadnormatywnych i project cargo do krajów azjatyckich wymaga od zespołu spedytorów doświadczenia i know-how oraz bardzo dobrej znajomości lokalnych uwarunkowań, obowiązujących procedur i przepisów prawnych. Kluczowe znaczenie ma współpraca z lokalnym oddziałem albo sprawdzonym i rzetelnym partnerem logistycznym – wyjaśnia Piotr Kamiński, Trade Lane Manager - Asia Region, Fracht FWO Polska.
Pośród ostatnio zrealizowanych, ciekawych transportów na kierunku dalekowschodnim wymienić można dostawy 48-tonowej prasy do formowania na gorąco oraz 40-metrowych skrzydeł elektrowni wiatrowej do/z Japonii. Po stronie japońskiej przy ich organizacji spedytorzy Fracht FWO Polska skorzystali ze wsparcia i doświadczenia swojego partnera - Kamigumi, jednego z największych operatorów logistycznych w tym kraju.

48-tonowa prasa do formowania na gorąco z Kobe do Kielc
Transport ponadnormatywny tego ładunku został zorganizowany dla jednego z największych na świecie producentów łożysk tocznych oraz rozwiązań w zakresie techniki liniowej i układów kierowniczych. Zgodnie z umową, Fracht FWO Polska miał zapewnić dostawę prasy 5 stanowiskowej, 4-matrycowej do formowania na gorąco, wraz z oprzyrządowaniem w systemie door-to-door, z pakowaniem w Japonii. Waga tego urządzenia wynosiła ponad 48 ton, długość to 5,7 m, szerokość 3,9 m a wysokość 4 m. Łącznie do przewiezienia było 7 skrzyń, w 6 z nich zapakowane zostały różnego rodzaju akcesoria. Transport rozpoczął się na wyspie Honsiu, w Kobe, jednym z największych miast w Japonii. To tu znajduje się fabryka, z której trzeba było odebrać prasę do formowania na gorąco, a następnie załadować na statek w tutejszym porcie morskim i wysłać do portu w Bremerhaven w Niemczech. Stąd, już na kołach, ładunek pokonał ponad 1000 km trasę do fabryki w Kielcach.
- Fracht FWO Polska odpowiadał za przygotowanie i koordynację całego transportu. Przy planowaniu, zgodnie z wymogami klienta, musieliśmy uwzględnić sposób umieszczenia urządzeń w specjalnych skrzyniach, możliwość załadowania całego ładunku na jeden statek oraz zapewnienie odpowiedniego dźwigu do rozładunków. Konieczne było także uzyskanie niezbędnych zezwoleń drogowych na przejazd po drogach publicznych, w Bremerhaven transport był także pilotowany przez policję. W Japonii wspierał nas lokalny partner. Do jego zadań należała koordynacja i nadzór nad akcją pakowania ładunku w skrzynie w fabryce w Kobe, transport do portu i ich bezpieczny załadunek na statek – wyjaśnia Arkadiusz Trochymiak, Manager w Dziale Project Cargo, Fracht FWO Polska.

40-metrowe skrzydła elektrowni wiatrowych z Ustronia do Japonii
Innym, równie ciekawym przykładem dostawy do Japonii był także transport skrzydeł elektrowni wiatrowych o długości 40 m i wysokości 3,5 m. Skrzydła zostały odebrane z fabryki w Ustroniu i transportem drogowym przewiezione do portu w Hamburgu. Tu załadowano je na statek oceaniczny płynący do Japonii. Zespół Fracht FWO Polska odpowiadał za przygotowanie ekspertyz infrastruktury na trasie przejazdu, zabezpieczenie skrzydeł za pomocą specjalnych stelaży oraz przygotowanie dokumentacji m.in. technicznej, eksportowej i celnej. Japoński etap transportu, z portu morskiego do miejsca posadowienia, został zrealizowany przez Kamigumi.

Fracht FWO na Dalekim Wschodzie
Pierwsze biuro Grupy Fracht na Dalekim Wschodzie zostało uruchomione w 1996 roku w Szanghaju. Obecnie firma posiada sieć własnych oddziałów w Chinach (Szanghaj, Hongkong, Qingdao, Shenzhen, Pekin, Ningbo, Guangzhou, Xiamen), Indonezji, Pakistanie, Japonii, Filipinach oraz na Tajwanie. Współpracuje też z lokalnymi partnerami logistycznymi. Fracht FWO Polska zapewnia swoim klientom z branży przemysłowej wsparcie w zakresie organizacji transportu morskiego, lotniczego i kolejowego oraz ładunków ciężkich i ponadgabarytowych (project cargo), w imporcie i eksporcie

(źr. Fracht FWO Polska)

kobiety w logistyce
Coraz więcej kobiet w zawodzie kierowcy pojazdu ciężarowego
Bądźmy Sobą – o różnorodności i wartościach na 8. FORUM KOBIET W LOGISTYCE
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Zmiany w drogowych kontrolach technicznych
Ubezpieczenie cargo – co powinieneś wiedzieć?
Co zrobić, jeśli kierowca miał wypadek przy pracy?
Wyjęcie karty z tachografu – kiedy kierowca może to zrobić?
Europejski Urząd ds. Pracy - będzie kontrolować polskich kierowców w Europie
Bezpieczna podróż naszych dzieci w wakacje – jak o to zadbać?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Ponad 530 mld euro wydaje się w UE na zlecenia transportu towarów
Sezon urlopowy - trudny czas dla kierowców ciężarówek
Tureckie sklepy powalczą o polskich klientów - debiutują zagraniczne platformy handlowe
Alimenciarze zza kółka nie uciekną od płatności
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Myto w Niemczech – pojazdy na gaz zwolnione z opłat!
Dachser prowadzi badania nad możliwościami wykorzystania sztucznej inteligencji
Już wkrótce Czechy zmienią system myta
Padł historyczny rekord w przeładunkach Portu Gdańsk
Akademia Logistyki DHL zgromadziła rekordową liczbę uczestników
15 lat Kolei Mazowieckich
Kuehne + Nagel przejmuje kolejne spółki i rozszerza wachlarz usług
Accolade inwestuje kolejne 38 mln euro w Szczecinie
FedEx Express nagradza uczniowską firmę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC