Konto pracodawcy

OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze

Zakończył się sezon żeglugowy 2018 na kanale Gliwickim i Odrze. Z Gliwickiego Portu w kierunku Wrocławia wypłynęło w sumie 421 barek z węglem energetycznym. Łączna ilość surowca dostarczonego do wrocławskiej elektrociepłowni drogą wodną wyniosła 206 808 ton, o 63 proc. więcej niż w poprzednim sezonie żeglugowym. Ładunek został dostarczony do Portu w 105 pociągach, a łączna ilość przeładowanych wagonów wyniosła 3 834 sztuk.

Dostarczenie energetycznego paliwa do elektrociepłowni we Wrocławiu to intermodalny łańcuch logistyczny wykorzystujący 2 gałęzie transportu: kolejowy i wodny śródlądowy. Za organizację całej drogi przewozu węgla odpowiada Grupa Kapitałowa OT Logistics, lecz w realizację procesu zaangażowanych jest kilku podwykonawców. Węgiel pochodzący z gliwickiej kopalni Sośnica jest przewożony do gliwickiego portu transportem kolejowym. Przewoźnikiem na tym odcinku jest narodowy operator PKP Cargo, a spedytorem firma Rentrans International Spedition. Przeładunkiem węgla z wagonów na barki zajmuje się Śląskie Centrum Logistyki, które jest zarządcą portu w Gliwicach. Żegluga po kanale gliwickim i Odrze to już domena firmy OT Logistics największego armatora śródlądowego w Polsce. - Tegoroczny sezon żeglugowy na Odrze był bardzo udany. Dzięki współpracy ze Śląskim Centrum Logistyki oraz naszymi partnerami zwiększyliśmy wolumen przeładunków o 63 proc. r/r do ok 207 tys. ton. Cieszy nas szczególnie fakt, że regularne transporty towarowe powróciły na Odrę i Kanał Gliwicki. Wciąż jednak wykorzystujemy potencjał dróg śródlądowych w niewielkim stopniu. Liczymy na to, że inwestycje związane z użeglownieniem Odrzańskiej Drogi Wodnej, takie jak niedawne ukończenie stopnia wodnego w Malczycach, przełożą się na większą liczbę przewozów, także na dłuższych trasach – mówi Andrzej Klimek, wiceprezes OT Logistics.

- Nasze możliwości przeładunkowe towarów masowych są znacznie większe niż wspomniane 207 tyś ton węgla i sięgają ok. 1 mln ton rocznie. Sukcesywnie modernizujemy nasze żurawie portowe oraz naszą infrastrukturę. Jesteśmy również gotowi na inwestycję w nowy sprzęt przeładunkowy, jeśli będzie taka potrzeba – dodaje Robert Goc, dyrektor ds. rozwoju w Śląskiego Centrum Logistyki S.A. Na podkreślenie zasługują kolejne działania dążące do poprawy warunków nawigacyjnych na  Odrze.

Warto wspomnieć również, że 19 listopada 2018 r. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odbyło się spotkanie, na którym minister Marek Gróbarczyk zainicjował podpisanie listu intencyjnego w sprawie budowy nowych stopni wodnych. Jak zaznaczył minister, przygotowania do modernizacji Wisły i Odry jest są na zaawansowanym etapie. Nowe stopnie wodne w środkowym biegu Odry w połączeniu z kanałami żeglugowymi Odra-Szprewa oraz Hawela-Odra pozwolą na regularną żeglugę z Gliwic do Szczecina oraz Świnoujścia.

(źr. OT Logistics)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC