Konto pracodawcy


250 nowych miejsc pracy - DPD otworzyło nową sortownię w Parzniewie

Obiekt, o docelowej wydajności sięgającej nawet 250 tys. paczek na dobę, będzie obsługiwał region warszawski i obszar Polski północnowschodniej, wschodniej od Olsztyna przez Ełk  i Białystok na północy, aż po Kielce i Zamość na południu. Inwestycja umożliwi firmie znaczne zwiększenie swojego potencjału logistycznego oraz dostosowanie się do wysokiego tempa wzrostów w e-commerce.

Nowa sortownia dysponuje magazynem o powierzchni ponad 11 tys. mkw. oraz niespełna 3 tys. mkw. powierzchni biurowej. Do sprawnej obsługi paczek udostępnionych jest 120 bram, a plac manewrowy zajmuje ponad 4,6 hektara. Dwupoziomowy sorter firmy VanRiet, wyposażony w 20 teleskopowych przenośników taśmowych, ma wydajność 15 tys. paczek standardowych na godzinę. Dodatkowo, sortownia wyposażona jest w dwie linie do obsługi paczek niestandardowych o wydajności ok. 6 tys. na godzinę oraz dwie taśmy przeznaczone do małych paczek i foliopaków, o wydajności ok. 10 tys. paczek na godzinę.
Sortownia w Parzniewie, która rozpoczęła działalność z końcem października br., będzie rozwijała pełnię swoich funkcjonalności w trzech fazach. Pierwsza, rozruchowa, już została zakończona. Obecnie, w drugim etapie, który potrwa do końca stycznia 2019 r., sortownia obsługuje 70-80 tys. paczek na dobę. W trzeciej, która powinna zakończyć się do końca pierwszego kwartału 2019 r., będzie obsługiwanych do 150 tys. paczek. W okresie najbliższego szczytu paczkowego sortownia planuje dzienną przepustowość w wysokości ok. 130 tys. paczek. Docelowa wydajność będzie wynosić do 250 tys. paczek na dobę.

W sortowni pracę znajdzie docelowo około 250 pracowników, z czego – jak podkreśla DPD - 25 proc. stanowić będą kobiety. Procesy zostały zaprojektowane w taki sposób, by praca zatrudnionych była w pełni efektywna i lżejsza fizycznie. Sortownia w Parzniewie jest jednym z nowocześniejszych obiektów tego typu w Polsce. Oprócz zaawansowanych urządzeń i sorterów wyposażona jest w komfortową część socjalną i biurową. - Nasi pracownicy i współpracownicy mają do dyspozycji m.in. wygodną szatnię z prysznicami, stołówkę, a także strefy relaksu, w których mogą skorzystać z foteli z masażem oraz konsol do gier. Biura z kolei wyposażone są m.in. w szybkie łącza Wi-Fi i bezprzewodowe ładowarki smartfonów – mówi Rafał Nawłoka, prezes zarządu DPD Polska.
Operator w nowym obiekcie zaprojektował także nowoczesny system szkolenia opierający się na systemie „Virtual Reality”, opracowanym przez firmę 4Experience, z których korzystają nie tylko nowozatrudnieni, ale także pracownicy z dłuższym stażem. Ta nowoczesna metoda szkoleniowa pozwala w praktyce zapoznać się z procesami, jakie zachodzą w magazynie i przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa nauczyć się realizować wszystkie czynności.

Nowy model logistyczny
Sortownia ma za zadanie w znaczący sposób usprawnić i przyśpieszyć procesy i tym samym zwiększyć potencjał operacyjny DPD Polska. Nowy model logistyczny zakłada w pewnym stopniu decentralizację procesów logistycznych. Dzięki krótszym dystansom pomiędzy oddziałami a sortownią w Parzniewie efektywność przewozów jest wyższa, a firma lepiej przygotowana do rosnących wolumenów w wyniku ekspansji e-commerce. DPD Polska planuje dalszy rozwój swojej infrastruktury w tym modelu. - Odległości pokonywane przez naszą flotę pomiędzy Warszawską Sortownią Regionalną a oddziałami są krótsze, przez co bieżące działania są sprawniejsze i bardziej rentowne, a także mniej obciążające dla środowiska naturalnego, co jest jednym z priorytetów CSR dla DPDgroup – dodaje Rafał Nawłoka.
Głównym wykonawcą obiektu w Parzniewie była spółka Hillwood, a dostawcą urządzeń m.in. firmy VanRiet, Amsort i Budde. Magazyn został zaprojektowany w modelu „Build to suite”, który zakłada dostosowanie budynku do wcześniej sparametryzowanych urządzeń pod konkretne potrzeby zamawiającego.

(źr. DPD Polska)
 

kobiety w logistyce
Różnice wynagrodzeń kobiet i mężczyzn w Polsce są jedne z najniższych w UE
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
OCRK o niewzruszalności mandatu karnego
Wdrożenie inteligentnych tachografów – więcej pytań niż wiadomych!
Zasady odpoczynku kierowcy pojazdu ciężarowego na promie – o czym pamiętać nale ...
Zmiany zasad rozliczania kryptowalut – jak to działa?
Jedziesz na Węgry – koniecznie weź ze sobą dokument o badaniu technicznym
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy płaczą i płacą - czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
Psucie prawa – o ustawodawstwie celnym UE oczami brokera celnego!
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni
DB Schenker uruchomił połączenie intermodalne między Polską a Turcją
Poczta Polska uruchomiła międzynarodową przesyłkę paletową
Aktywizacja bezrobotnych – czy rządowe bony się sprawdzają?
C.H. Robinson z tytułem Top Employer 2019
WISTA Poland – podsumowanie 2018 i plany na rok 2019!
DKV wprowadza możliwość płatności za mandaty kartą paliwową
Dachser rozbudowuje poznański oddział
ID Logistics i Sogefi rozwijają współpracę
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC