Konto pracodawcy

Kolejny krok do budowy Portu Centralnego w Gdańsku

Port Centralny to nie tylko najważniejszy projekt inwestycyjny Portu Gdańsk, lecz także jeden z najbardziej innowacyjnych projektów portowych w Europie. Pod względem swojego rozmachu porównywany jest z budową Gdyni lub Maasvlakte – głębokowodnego zespołu terminali na terenie Portu Rotterdam – i już w tej chwili przyciąga uwagę inwestorów z całego świata.

– Port Centralny to projekt zarówno ambitny, jak i złożony. Ta inwestycja musi uwzględniać rozwój Portu na kolejne kilkadziesiąt lat. Szczegółowa analiza na wielu płaszczyznach, wiedza na temat perspektyw gospodarczych oraz solidny konspekt – to pierwsze kroki, które podejmujemy w kierunku realizacji Portu Centralnego – mówi Marcin Osowski, Wiceprezes ds. Infrastruktury Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.

Za wykonanie koncepcji zagospodarowania Portu Centralnego odpowiada konsorcjum firm Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego oraz Mosty Gdańsk. - W ramach prac wielobranżowy zespół specjalistów opracował m.in. prognozy popytu i ruchu pasażerskiego, inwentaryzację technicznej infrastruktury, opinię geotechniczną, analizę warunków naturalnych oraz kwerendę archeologiczną – wylicza Krzysztof Postoła, generalny projektant Portu Centralnego w Projmors. Konsorcjum kładzie nacisk na zdefiniowanie głównych potrzeb infrastrukturalnych oraz kierunki na polu przemysłowym i logistycznym, jakie powinien obrać Port Centralny. Wszystko w perspektywie od roku 2025 do 2050. Kolejnym celem prac będzie m.in. rozplanowanie rozmieszczenia terminali portowych według potrzeb rynkowych, opracowanie geometrii kanałów portowych czy usytuowanie falochronów.
Konsorcjum opracowało już kilka wstępnych koncepcji Portu Centralnego. Ostatecznie, wiosną 2019 roku, zaprezentowane zostaną trzy, spośród których jedna będzie rekomendowana przez Wykonawców. - Realizacja projektu Portu Centralnego to skok w zakresie jakości infrastruktury oraz poziomu usług oferowanych przez nasz port – dodaje wiceprezes Osowski. – Port Centralny zostanie wybudowany i sfinansowany z zastosowaniem formuły Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Prowadzimy już rozmowy z największymi światowymi operatorami logistycznymi, nawiązujemy nowe kontakty i wyraźnie widzimy, że ta inwestycja wzbudza olbrzymie zainteresowanie. Ostatnio gościliśmy delegacje z Chin, Singapuru, Holandii oraz USA. Podmioty z tych krajów są żywo zainteresowane możliwościami, jakie oferuje Port Centralny.

Inwestycja Portu Centralnego, o planowanej powierzchni ok. 500 ha z docelową liczbą do 8 terminali, pozwoli przeładowywać w Porcie Gdańsk nawet 100 mln ton ładunków rocznie.

(źr. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk SA)

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
Jakie świąteczne wydatki przedsiębiorcy mogą rozliczyć w kosztach?
Nowe przepisy uregulują kwestię adresów na zwolnieniach lekarskich
Jak sprawdzić brokera usług kurierskich i nie stracić na paczkach?
Co nas czeka w cyberbezpieczeństwie w 2019 roku?
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Co zdominuje transport w 2019 roku?
Zmiany w ustawie o prawie lotniczym ułatwią realizację CPK
Motywacja tylko w korporacjach? Większość firm MŚP dostrzega korzyści z motywowania kadr, ale ponad 20 proc…
Plaga manipulacji tacho to problem, z którym musi zmierzyć się branża transportowa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Rusza rozbudowa Nabrzeża Oliwskiego w Porcie Gdańsk
Netto Polska i Frigo Logistics rozszerzają współpracę
Rusak Business Services otworzył nowy skład celny, podatkowy oraz magazyn krajowy
Zmiany w zarządach Grupy DB Cargo Polska
Grupa Raben uruchomiła nowe narzędzie do śledzenia przesyłek w czasie rzeczywisty ...
Trzy nowe Dragony w taborze STK
Fracht FWO Polska podsumował ostatnie 12 miesięcy i przedstawia plany na 2019
InPost obsłużył ponad 86 mln przesyłek w 2018 roku
Agility zainwestuje 100 mln USD w cyfrową platformę logistyczną Shipa
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC