Konto pracodawcy


Polak pokonał 32 kierowców w światowym finale Volvo Trucks Driver Challenge 2018!

Zwycięzcą światowego finału konkursu Volvo Trucks Driver Challenge w Goteborgu (Szwecja) został Piotr Krahel. Polak pokonał 32 najlepszych profesjonalnych kierowców wyłonionych w eliminacjach krajowych na całym świecie. Celem konkursu jest nie tylko wyłonienie najlepszych kierowców, ale też promowanie samego zawodu kierowcy.


Volvo Trucks Driver Challenge 2018 to już szósta edycja konkursu, który co roku przyciąga tysiące uczestników z całego świata. W rywalizacji wzięło udział 12 tysięcy kierowców, a 33 najlepszych zakwalifikowało się do światowego finału, który odbył się w dniach 13-14 września w rodzinnym mieście Volvo - Goteborgu. Jury oceniło zawodników biorąc pod uwagę trzy podstawowe parametry świadczące o klasie i umiejętnościach jazdy kierowcy zawodowego: wydajność, bezpieczeństwo i oszczędność paliwa. - Konkurs Volvo Trucks Driver Challenge pozwala najlepszym kierowcom z całego świata wykazać się umiejętnościami, które decydują nie tylko o jakości ich codziennej pracy, ale wpływają także na bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Rozgrywka finałowa była w tym roku wyjątkowo emocjonująca, mogliśmy podziwiać styl jazdy naprawdę wysokiej klasy – podkreśla Wilhelm Rożewski, dyrektor marketingu Volvo Trucks w Polsce.
Tegoroczna rywalizacja finałowa składała się z dwóch konkurencji. Pierwsza polegała na przejechaniu określonego odcinka 40-tonowym zestawem z ciągnikiem Volvo FH. Uczestnicy musieli zmieścić się w wyznaczonym limicie czasowym, osiągając jednocześnie jak najniższe zużycie paliwa. Drugie zadanie polegało na przejechaniu trasy terenowej Volvo FMX z zabudową samowyładowczą w jak najkrótszym czasie, zaliczając po drodze punkty kontrolne poprzez dotknięcie pachołka zderzakiem samochodu. Dodatkowym utrudnieniem było tekturowe pudełko o masie 1,5 kg postawione na specjalnym podeście przed kabiną, które po każdym upadku należało umieścić ponownie na platformie, co oznaczało utratę cennego czasu.

Rywalizacja w tym roku była niezwykle wyrównana. Różnica w ilości zużytego paliwa pomiędzy zwycięzcą – Polakiem, Piotrem Krahelem, a zdobywcą drugiego miejsca – Szwedem, Bertem Johanssonem wynosiła zaledwie osiem setnych litra. - Opanowanie, świetna technika prowadzenia pojazdu oraz zdolność natychmiastowego reagowania na różne sytuacje na drodze pozwoliły Piotrowi Krahelowi wyprzedzić wszystkich startujących w finale kierowców. Jego przejazd był w 100 procentach bezbłędny. Na tak krótkim odcinku konkursowym, który wynosi zaledwie około 7 km, nawet najmniejszy błąd byłby niemożliwy do odrobienia. Kierowcy musieli zmieścić się w czasie 12 minut 30 sekund. Za każdą sekundę opóźnienia sędziowie naliczali dodatkowe karne zużycie paliwa. Dlatego precyzja i opanowanie miały tu kluczowe znaczenie – tłumaczy Łukasz Kurcbard, menedżer do spraw telematyki i szkolenia kierowców rynku Baltic Sea, główny sędzia polskiej części konkursu.

Zdaniem sędziów szwedzkiego finału wszyscy uczestnicy wykazali się niezwykle wysokim poziomem umiejętności. Udowodnili, że można sprawnie wykonywać swoją pracę, dostarczać na czas ładunki, jednocześnie jeżdżąc niezwykle wydajnie, bezpiecznie i zgodnie z zasadami ruchu drogowego. - Chcemy zwrócić uwagę na to, jak ważną pracę wykonują profesjonalni kierowcy. Pragniemy również zainteresować tym zawodem młodych ludzi, pokazać im jakie daje możliwości rozwoju. To ważne zwłaszcza w czasach, w których branża TSL tak bardzo potrzebuje wykwalifikowanych pracowników – podsumował Lene Larsen, menedżer Volvo Trucks Driver Challenge.

(źr. Volvo Trucks Polska)

kobiety w logistyce
DHL nagrodzony za projekt Women in Managament
Coraz więcej kobiet zostaje listonoszkami
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
OCRK o niewzruszalności mandatu karnego
Wdrożenie inteligentnych tachografów – więcej pytań niż wiadomych!
Zasady odpoczynku kierowcy pojazdu ciężarowego na promie – o czym pamiętać nale ...
Zmiany zasad rozliczania kryptowalut – jak to działa?
Jedziesz na Węgry – koniecznie weź ze sobą dokument o badaniu technicznym
Czy w roku 2019 zdrożeje OC?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Przewoźnicy płaczą i płacą - czyli o wynagrodzeniach minimalnych w Europie
Czynsze za wynajem powierzchni magazynowych utrzymają trend wzrostowy w 2019 r.
Psucie prawa – o ustawodawstwie celnym UE oczami brokera celnego!
Co zdominuje transport w 2019 roku?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Szymon Bielas CEO DB Schenker North&East Europe
FM Logistic buduje magazyn farmaceutyczny za 20 mln euro
Ile zarobią inwestorzy na CPK?
DHL partnerem logistycznym światowego tournée Bryana Adamsa „Shine A Light” 201 ...
Inteligentne opony już wkrótce w naszych autach – jakie będą miały funkcje?
ID Logistics podsumowało przychody za 2018 rok
Dziewiąta edycja Transport Week 2019 już za trzy tygodnie w Gdyni
DB Schenker uruchomił połączenie intermodalne między Polską a Turcją
Poczta Polska uruchomiła międzynarodową przesyłkę paletową
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC