Konto pracodawcy


Stena Line wprowadza nowy prom na Bałtyk

Już pod koniec września linia promowa Stena Line z Gdyni do Karlskrony wprowadzi czwarty prom pasażersko-frachtowy. Nowa jednostka, Stena Nordica, będzie kursować pięć razy w tygodniu w każdą stronę i zabierać nie tylko ładunki, ale również pasażerów i samochody osobowe. Połączenie promowe Stena Line między Gdynią a Karlskroną w południowej Szwecji ma już ponad 20-letnią historię. Również spedytorzy po obu stronach Bałtyku wysyłają swoje ładunki korzystając z tego połączenia. Linia promowa z Gdyni do Karlskrony uzyskała też status Autostrady Morskiej, łączącej południe Europy z krajami skandynawskimi.

Stena Line posiada aż cztery jednostki obsługujące to połączenie z Gdyni. Są to promy pasażersko-samochodowe Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica oraz m/v Gute, statek typu ro-ro, który wkrótce zakończy kursowanie. Już we wrześniu zastąpi go Stena Nordica - jednostka ro-pax, o dwukrotnie większej pojemności frachtowej, dotychczas pływająca na trasie Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa). Stena Nordica, w przeciwieństwie do m/v Gute, przeznaczona jest zarówno do przewozów frachtowych, jak i pasażerskich. Statek zabierze na pokład 450 osób i nawet 300 samochodów osobowych. Dodatkowo, dzięki niemal dwukrotnie większej powierzchni ładunkowej, nowa jednostka może również zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych. Dzięki wprowadzeniu Stena Nordica pasażerowie będą mogli wybierać spośród nawet 4 rejsów dziennie z Gdyni do Karlskrony. Łączna liczba kursów na tej trasie zwiększy się do rekordowej liczby 46 rejsów w obie strony tygodniowo. Stena Nordica – prom dla pasażerów i frachtu Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000, oraz kilkakrotnie modernizowany. To wyjątkowa jednostka, która łączy wygodę podróżowania tak ważną dla pasażerów z dużą pojemnością frachtową. Warto wspomnieć, że Stena Nordica pływała już na trasie Gdynia-Karlskrona do roku 2008, a także zimą 2018. Jednostka cieszyła się popularnością zarówno wśród turystów, jak i kierowców ciężarówek. W ostatnich latach przestrzenie publiczne statku zostały przebudowane, a ich styl zmodernizowany. Komfortowe i nowoczesne wnętrza cieszą oko oraz oferują wszystko, czego potrzeba w podróży.
Prom Stena Nordica w liczbach:
Liczba pasażerów: 450
Czas rejsu: 10,5 godziny
Długość: 170 metrów
Szerokość: 26 metrów
Pojemność ładunkowa: 1950 m

Wymiana tonażu
Wprowadzenie nowej jednostki na trasę między Gdynią a Karlskroną jest częścią strategii wymiany tonażu, w ramach której Stena Line rozwija aż 3 trasy promowe jednocześnie. Stena Line wzmacnia także połączenie pomiędzy Göteborgiem (Szwecja) a Frederikshavn (Dania), gdzie również wprowadzi nowy statek - zakupioną wcześniej jednostkę typu ro-pax Hammerodde. Prom Stena Gothica wróci natomiast na macierzystą trasę Travemünde (Niemcy) – Liepaja (Łotwa), gdzie będzie kursować razem z siostrzaną jednostką, m/v Urd. Operator promowy Stena Line obecnie obsługuje dwie linie promowe z Polski: z Gdyni do Karlskrony oraz z Gdyni do Nynäshamn. Linia do Karlskrony w południowej Szwecji funkcjonuje już od ponad 20 lat. Natomiast linia promowa z Gdyni do Nynäshamn (port w okolicach Sztokholmu) wystartowała pod koniec 2017 roku. Łącznie z 6 rejsami na nowej trasie promowej do Nynäshamn oraz 46 do Karlskrony (razem z rejsami nowego promu Stena Nordica), Stena Line od września oferuje rekordową liczbę aż 52 rejsów tygodniowo między Gdynią a Szwecją, pięcioma promami.

(red./źr. Stena Line)

kobiety w logistyce
Ellina Lolis country managerem JF Hillebrand – operatora logistycznego rynku napojów i alkoholi
Polka awansowała w globalnej strukturze Grupy GEFCO
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Do czego polski przewoźnik ma najwięcej pytań?
Dachser radzi jak przygotować się na twardy Brexit
Jak przygotować kierowcę do kontroli?
Prowadzisz magazyn – lepiej sprawdź czy masz instrukcję bhp prac transportowych
Jak obniżyć koszty operacyjne firm?
Duże zmiany na rynku transportów do 3,5
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Kondycja polskiego transportu drogowego będzie słabnąć?
Cofnięty licznik plagą na polskim rynku samochodów używanych?
Czy na rynku nieruchomości logistycznych czekają nas kolejne rekordy – Prologis prognozuje rok 2019
10 lat rynku magazynowego w Polsce i 10 zmiennych, które znaczyły najwięcej
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
DB Schenker modernizuje sieć krajową wdrażając 800 nadwozi wymiennych
Gefco uruchomiło przewozy kolejowe towarów ADR do Chin
Agility podsumowało 2018 rok
Prologis stworzył nowy rodzaj umowy najmu powierzchni magazynowej
7R ruszyło z kolejną inwestycją na Śląsku
Robot zamiast kuriera - FedEx Express wprowadza nowe rozwiązanie w dostawach ze skle ...
Ladies' Winter Tea 2019
W porcie gdańskim powstanie nowoczesna przestrzeń dla startupów, edukacji młodzie ...
Rail Cargo Group wybrał Spedcont na operatora przeładunków połączenia Polska-Tur ...
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC