Konto pracodawcy

Czy lubimy programy lojalnościowe?

Najbardziej lojalni jesteśmy obecnie w stosunku do firm z branży odzieżowej i kosmetycznej. Ponad 70 proc. klientów należy do przynajmniej jednego programu lojalnościowego – tak wynika z raportu „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku”, firm Comarch i Kantar TNS.


Z analizy zachowań zakupowych konsumentów przeprowadzonej w Polsce, Holandii, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Włoszech wynika, że klienci z tych krajów za największy plus uczestnictwa w programach wskazują korzyści finansowe, a co piąty ankietowany oczekuje spersonalizowanych ofert. W sferze programów lojalnościowych zapanuje również moda na wielokanałowość. Jak wynika z raportu 90 proc. uczestników programów wciąż w sklepie sięga po tradycyjną - plastikową kartę lojalnościową. Jednak już 39 proc. badanych klientów woli, by komunikacja w ramach programu odbywała się przez internet. Tyle samo użytkowników korzysta bezpośrednio z terminali, umieszczonych w punktach sprzedaży. Zaledwie 18 proc. uczestników sięga w tym celu po smartfony. Telefony komórkowe są też stosunkowo rzadko stosowane do identyfikacji w sklepie - tylko 6 proc. uczestników używa ich w tym celu. Tyle samo osób podaje swoje nazwisko i adres. Zaskakuje fakt, że w obszarze zbierania punktów i korzystania z ofert lojalnościowych wśród uczestników programów również dominują tradycyjne metody. Tylko 1/3 ankietowanych chce otrzymywać kupony i kody rabatowe w formie cyfrowej, najchętniej  na  emaila lub za pośrednictwem strony internetowej. Co piąty ankietowany sam drukuje swoje kupony i wykorzystuje je podczas robienia zakupów w sklepie stacjonarnym.

Z raportu Comarchu i Kantar TNS wynika również, że prawie co trzeci  uczestnik programu  preferuje możliwość otrzymywania kuponów za pośrednictwem poczty tradycyjnej. Tylko 15 proc. korzysta w tym zakresie ze specjalnej aplikacji na smartfona. Kupony ukazujące się w tradycyjnej prasie, tj. gazetach lub magazynach nie odgrywają znaczącej roli, gdyż korzysta z nich tylko 2 proc. ankietowanych osób.
- Wielokanałowość programu lojalnościowego odgrywa kluczową rolę. Jak pokazuje raport Comarchu i Kantar TNS obecnie klienci korzystają z różnorodnych form kontaktu z daną marką. Dlatego bardzo ważna jest spójność przekazu i dostępność do programu poprzez różne kanały, te tradycyjne jak i nowoczesne. Muszą o tym pamiętać organizatorzy programów i przy doborze rozwiązania informatycznego zwracać uwagę na jego możliwości w tym zakresie  – podkreśla Zofia Woźniak, konsultant rozwiązań lojalnościowych w Comarch.  Do tego celu potrzebny jest elastyczny system, umożliwiający obszerną analizę danych klientów, tworzenie personalizowanych ofert i wielokanałową komunikację - podsumowuje Zofia Woźniak.

Pełny raport Comarch i Kantar TNS „Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w roku 2030” jest dostępny na stronie: http://przyszlosc-zakupow.comarch.pl/ 

(red/źr. Comarch)

kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic buduje nowy magazyn w Lućmierzu
Kuehne + Nagel otworzył w Chile hub logistyczny dla farmaceutyków
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC