Konto pracodawcy

O logistyce produkcji opakowań rozmawiamy z Grupą Albéa

Grupa Albéa jest największym producentem tub na świecie, w Europie ma 5 fabryk, na świecie 46. Wytwarza opakowania głównie dla przemysłu kosmetycznego, niewielką część tub sprzedaje też dla branży chemicznej i spożywczej. Zakład w Polsce istnieje już 20 lat, jako polska firma w 1994 r. Pierwsze inwestycje, na bazie których ruszyła produkcja opakowań, to zakup bardzo wysłużonych maszyn od Włochów. W 1998 r. partner francuski przejął 51 proc. udziałów. Od  1999 roku zakład funkcjonuje w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Po zmianach własnościowych fabryka znalazła się w Grupie Albéa, która należy do amerykańskiego funduszu Sun Capital. Do najważniejszych klientów firmy należą Oriflame, Beiersdorf, Avon, Loreal, Cuzzons, i wiele innych. Fabryka w Polsce może się poszczycić najlepszymi wskaźnikami wśród wszystkich fabryk europejskich - w obszarze jakości, logistyki, bezpieczeństwa i wydajności. Z fabryki zatrudniającej 15 osób produkującej ok. 5 milionów tub rocznie firma stała się nowoczesnym zakładem zatrudniającym 300 osób i wytwarzającym rocznie 200 mln sztuk opakowań. W dziale logistyki, który zaprosił nas do odwiedzenia zakładu w dniu 7 października 2013 r., pracuje 12 osób.

O logistyce opakowań rozmawiamy z Katarzyną Gutowską-Witek Supply Chain&Purchasing Manager Albéa

Co można zaliczyć do najważniejszych projektów, które realizuje dział Supply Chain w Albéa?

- Głównie skupiamy się nad lead-time’m dla klientów, tak aby dostarczyć klientowi towar w jak najkrótszym terminie. Jeśli klient wymaga, aby wyprodukować i dostarczyć towar w 4 tygodnie, a nasz krytyczny komponent - nakrętka jest dostępny w 5 tygodni, to musimy tak dopracować cały proces rezerwacji na naszych liniach i na liniach naszych dostawców, żebyśmy mogli rzeczywiście zrealizować te potrzeby w tak krótkim okresie. Brzmi to może prosto, ale jest bardzo pracochłonne i wymaga wielu ustaleń. Rynek kosmetyczny bardzo się zmienia. Kiedyś żywotność produktów wynosiła nawet kilka lat, obecnie jest mnóstwo sezonowych produktów, np. krem specjalnie na Boże Narodzenie. Jest dużo produktów tzw. "life-limited", które wchodzą na rynek w małych partiach i już się do nich nie powraca. Jednym z ważniejszych projektów jest ... czytaj cały artykuł

 

kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
Leasing samochodów w Polsce - kto straci na zmianach w prawie?
Rewolucja w umowach o pracę?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
Czym firmy kuszą pracowników tymczasowych przed świętami kiedy brakuje rąk do pracy?
Kto w Polsce straci najwięcej na twardym Brexicie?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
Fracht FWO Polska rozbudowuje flotę podwykonawców w transporcie drogowym
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC