Konto pracodawcy

Z wizytą w dziale logistyki FAKRO

 
Okna Fakro, jednego z największych producentów okien dachowym na świecie, można kupić na sześciu kontynentach. Założycielem firmy jest p. Ryszard Florek, który w 1986 roku zaczynał swoją działalność od Zakładu Stolarki Budowlanej Florad w Tymbarku. Pierwsze okna dachowe pod marką Fakro zjechały z linii produkcyjnej w Nowym Sączu w 1991 roku. Firma zatrudnia obecnie ponad 3,3 tys. osób. Według szacunków, Fakro ma 15 proc. udział w rynku globalnym i jest drugim co do wielkości sprzedaży producentem okien dachowych na świecie. Grupa Fakro posiada 12 zakładów i 15 spółek dystrybucyjnych za granicą, w tym w Stanach Zjednoczonych i Chinach.
 
Na zaproszenie działu logistyki gościliśmy w tej znanej fabryce w dniu 23 lipca 2013 r.. Mieliśmy okazję obejrzeć linię produkcyjną, magazyn logistyczny, testy laboratoryjne wyrobów Fakro oraz pełną gamę okien i rozwiązań technologicznych tej znanej fabryki. Na koniec wizyty, której przewodnikiem był p Krzysztof Wilk z działu Szkoleń Produktowych spotkaliśmy się z działem logistyki pod kierownictwem p. Arkadiusza Gduli oraz jego zespołem logistycznym: Katarzyną Talarczyk, Wojciechem Atłasem, Danielem Dziurdzikiem i Wojciechem Rosiek, którzy opowiedzieli, na czym polega logistyka okien i komponentów do produkcji, które dostarczane są do różnych zakątków świata.
 
Rozmowa z Arkadiuszem Gdulą dyrektorem ds. dystrybucji i logistyki FAKRO oraz z Mirosławem Mikulskim szefem Działu Zakupów FAKRO.
 
W jaki sposób organizuje się logistykę okien dachowych i jak wygląda ich dystrybucja?
- Ponieważ FAKRO dostarcza swoje produkty do blisko 50 krajów świata  logistyka w naszej firmie musi być  precyzyjnym i sprawnym mechanizmem, działającym na najwyższym poziomie.  Logistyka w naszej firmie dzieli się na trzy działy: dystrybucji, zaopatrzenia i transport. Zarządzanie logistyką jest scentralizowane, nasz dział obsługuje prawie wszystkie spółki Grupy Fakro na świecie. Tylko część kompetencji logistycznych jest przeniesiona na dostawców komponentów do produkcji naszych wyrobów, których dostawy odbywają się na poziomie lokalnym bezpośrednio do zakładów produkcyjnych. W sumie dysponujemy 30 magazynami w Europie, które razem liczą ok. 200 tys. m2 powierzchni magazynowej. Generalnie nie korzystamy z ...
 
Zobacz także:
kobiety w logistyce
Kobiety za kierownicą łagodzą obyczaje?
Odkrywamy „Źródła Logistyki” – relacja z 7. Forum Kobiet w Logistyce!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Koszty nietrafionej rekrutacji są ogromne - jak tego uniknąć?
Zmiany w prawie – tachografy konkretne rozwiązania! Cz.2
Transport i spedycja drogowa - najnowsze zmiany w prawie cz. 1
reklama
Jak stworzyć prywatną giełdę ładunków?
Obowiązek montażu tachografów w pojazdach poniżej 3,5 tony? - CORTE zgłasza uwa ...
Transport poniżej 3,5 tony - prawa i obowiązki
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Dzień wejścia w życie Unijnego Kodeksu Celnego – dniem żałoby!?
Inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych – ich wielkim beneficjentem Polska?
Znane są już ostateczne zmiany w dyrektywie o delegowaniu pracowników
Co trzeci pracownik powyżej 50 roku życia czuje się wykluczony z pracy!
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
FM Logistic buduje nowy magazyn w Lućmierzu
Kuehne + Nagel otworzył w Chile hub logistyczny dla farmaceutyków
7R Park Tczew zyskuje kolejnego klienta
Kształcenie kierowców w porozumieniu z Forum Transportu Drogowego
Spółka OT Logistics uruchomiła nową linię żeglugową na Łabie
Na 25-lecie firmy Volvo wypuszcza na rynek edycję specjalną ciągnika FH
Jak Dachser kontroluje lotnicze cargo?
Najbardziej energooszczędny magazyn świata powstaje w Tilburgu
Logmaster otworzył nowy oddział pod Warszawą
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC