Konto pracodawcy

Z wizytą w dziale logistyki FAKRO

 
Okna Fakro, jednego z największych producentów okien dachowym na świecie, można kupić na sześciu kontynentach. Założycielem firmy jest p. Ryszard Florek, który w 1986 roku zaczynał swoją działalność od Zakładu Stolarki Budowlanej Florad w Tymbarku. Pierwsze okna dachowe pod marką Fakro zjechały z linii produkcyjnej w Nowym Sączu w 1991 roku. Firma zatrudnia obecnie ponad 3,3 tys. osób. Według szacunków, Fakro ma 15 proc. udział w rynku globalnym i jest drugim co do wielkości sprzedaży producentem okien dachowych na świecie. Grupa Fakro posiada 12 zakładów i 15 spółek dystrybucyjnych za granicą, w tym w Stanach Zjednoczonych i Chinach.
 
Na zaproszenie działu logistyki gościliśmy w tej znanej fabryce w dniu 23 lipca 2013 r.. Mieliśmy okazję obejrzeć linię produkcyjną, magazyn logistyczny, testy laboratoryjne wyrobów Fakro oraz pełną gamę okien i rozwiązań technologicznych tej znanej fabryki. Na koniec wizyty, której przewodnikiem był p Krzysztof Wilk z działu Szkoleń Produktowych spotkaliśmy się z działem logistyki pod kierownictwem p. Arkadiusza Gduli oraz jego zespołem logistycznym: Katarzyną Talarczyk, Wojciechem Atłasem, Danielem Dziurdzikiem i Wojciechem Rosiek, którzy opowiedzieli, na czym polega logistyka okien i komponentów do produkcji, które dostarczane są do różnych zakątków świata.
 
Rozmowa z Arkadiuszem Gdulą dyrektorem ds. dystrybucji i logistyki FAKRO oraz z Mirosławem Mikulskim szefem Działu Zakupów FAKRO.
 
W jaki sposób organizuje się logistykę okien dachowych i jak wygląda ich dystrybucja?
- Ponieważ FAKRO dostarcza swoje produkty do blisko 50 krajów świata  logistyka w naszej firmie musi być  precyzyjnym i sprawnym mechanizmem, działającym na najwyższym poziomie.  Logistyka w naszej firmie dzieli się na trzy działy: dystrybucji, zaopatrzenia i transport. Zarządzanie logistyką jest scentralizowane, nasz dział obsługuje prawie wszystkie spółki Grupy Fakro na świecie. Tylko część kompetencji logistycznych jest przeniesiona na dostawców komponentów do produkcji naszych wyrobów, których dostawy odbywają się na poziomie lokalnym bezpośrednio do zakładów produkcyjnych. W sumie dysponujemy 30 magazynami w Europie, które razem liczą ok. 200 tys. m2 powierzchni magazynowej. Generalnie nie korzystamy z ...
 
Zobacz także:
kobiety w logistyce
Kobiety w zarządach firm - perspektywa globalna
Różnice w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn w Polsce sięgają prawie 20 proc.
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
poradnik
Czy można i czy warto pożyczać licencję transportową?
Jak rozwiązać problem z brakiem rąk do pracy w branży TSL?
Inteligentne tachografy – co zmienią w pracy kierowcy?
Stan opon a bezpieczeństwo drogowe
Leasing samochodów w Polsce - kto straci na zmianach w prawie?
Rewolucja w umowach o pracę?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
opinie, komentarze
Jak zmiany klimatyczne decydują o zmianach na rynku nieruchomości logistycznych?
Znaczne spowolnienie tempa wzrostu e-handlu – czeka nas kolejna zmiana w sprzedaży towarów?
Czym firmy kuszą pracowników tymczasowych przed świętami kiedy brakuje rąk do pracy?
Kto w Polsce straci najwięcej na twardym Brexicie?
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC
warto przeczytać
Volvo Trucks w kampanii “Strażacy – dziękujemy”!
Centralny Port Komunikacyjny rozpoczął działalność – znany jest już skład za ...
Igor Reguski dyrektorem powierzchni logistycznych w BNP Paribas Real Estate
Axell stawia w Polsce na usługi magazynowe
Agility Logistics rozwija usługi dla branży kosmetycznej i perfumeryjnej
OT Logistics podsumował sezon żeglugowy 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
150 miejsc pracy w nowym magazynie ID Logistics w Woli Bykowskiej
Nowa siedziba szczecińskiego oddziału Rohlig Suus Logistics
Fracht FWO Polska rozbudowuje flotę podwykonawców w transporcie drogowym
JoomlaXTC News - Copyright Monev Software LLC