Dodaj ogłoszenie o pracy


Przyszłość zrównoważonego transportu drogowego według IVECO

Na Światowym Kongresie Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego (IRU), który odbył się w Muskacie w Omanie, w listopadzie 2018 roku, prezes IVECO - Pierre Lahutte przedstawił wizję dotyczącą przyszłości transportu opartą na zrównoważonym rozwoju. Zwrócił też uwagę na potrzebę znalezienia alternatywy dla oleju napędowego w miarę jak rośnie presja na paliwa kopalne i coraz więcej miast wprowadza zakazy używania pojazdów z silnikami Diesla, a także na konieczność uważnego rozważenia różnych aspektów uwzględniających optymalne odpowiedzi dla sektora transportowego - nie chodzi tu o jedno uniwersalne rozwiązanie, musimy zastanowić się nad miksem technologii, który uwzględniałby specyfikę poszczególnych zadań transportowych.

Według wizji IVECO gaz ziemny jest głównym źródłem energii, zwłaszcza na potrzeby transportu towarów oraz przewozów długodystansowych, zaś napęd elektryczny mógłby znaleźć zastosowanie przede wszystkim w przewozach krótkodystansowych i przy niskim zapotrzebowaniu na energię, w warunkach wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania, a także w transporcie osobowym w centrach miast. Dodatkową zaletą gazu ziemnego jest możliwość bezproblemowego przejścia na biometan, czyli odnawialne źródło energii o zerowym bilansie emisji. W gospodarce o obiegu zamkniętym taki bilans mógłby być nawet ujemny dzięki tzw. sekwestracji dwutlenku węgla.
Pogląd, że gaz ziemny jest dojrzałym rozwiązaniem dla zrównoważonego transportu podzielają również instytucje UE oraz rządy poszczególnych państw członkowskich, które na różne sposoby wspierają rozwijanie tej technologii. Są to między innymi takie inicjatywy jak finansowe zachęty do zakupu efektywnych energetycznie samochodów ciężarowych o niskiej emisji CO2 oraz zwolnienia z opłat drogowych dla samochodów napędzanych skroplonym gazem ziemnym (LNG) w Niemczech, zniesienie akcyzy na LNG i obciążenie oleju napędowego podatkiem na finansowanie rozwoju infrastruktury LNG w Polsce, czy przyjęte we Francji i Włoszech przepisy promujące wykorzystywanie biometanu wytwarzanego z nawozu bydlęcego i odpadów rolnych jako paliwa dla pojazdów używanych w transporcie.
Firma IVECO, realizując wizję zrównoważonego transportu, oferuje pełną gamę pojazdów z napędem alternatywnym, od autobusów przewożących ludzi w centrach miast poprzez lekkie miejskie samochody użytkowe w wersjach osobowych i dostawczych, po autobusy i samochody ciężarowe wykorzystywane w transporcie międzymiastowym oraz samochody ciężarowe zasilane LNG, przeznaczone do eksploatacji na dalekich trasach.

Światowy Kongres Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego, organizowany przez globalne stowarzyszenie branży transportu drogowego IRU, stanowi platformę umożliwiającą globalnym decydentom wymianę pomysłów, omawianie rozwiązań i definiowanie przyszłości branży transportowej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele czołowych producentów, stowarzyszeń transportowych i organizacji międzynarodowych oraz ministrowie z całego świata.

(źr. IVECO)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.