Dodaj ogłoszenie o pracy


Samochody ciężarowe i osobowe mogą ostrzegać się nawzajem przed niebezpieczeństwami na drodze

Volvo Trucks wprowadza na rynek opartą na chmurze danych usługę Connected Safety, dzięki której samochody ciężarowe Volvo oraz samochody osobowe Volvo mogą automatyczne ostrzegać siebie nawzajem przed niebezpieczeństwami w ruchu drogowym. W ramach pionierskiej współpracy dwóch niezależnych producentów pojazdów umożliwia wymianę danych dotyczących zagrożeń na drodze między ich samochodami osobowymi i ciężarowymi w czasie rzeczywistym.


Usługa Connected Safety (Skomunikowane Bezpieczeństwo) dla samochodów osobowych została wprowadzona na rynek przez Volvo Cars w 2016 r. Obecnie Volvo Trucks uruchamia własny wariant tej usługi, co oznacza, że teraz samochody ciężarowe i osobowe mogą ostrzegać siebie nawzajem o potencjalnych zagrożeniach. Jest to możliwe, ponieważ obie firmy wymieniają się między sobą danymi dotyczącymi bezpieczeństwa, przechowywanymi we własnych chmurach danych. – Poszerzanie obszaru współpracy między poszczególnymi uczestnikami rynku jest jednym z najważniejszych czynników w dążeniu do poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jeżeli więcej pojazdów będzie w stanie, w czasie rzeczywistym, wymienić ze sobą dane o sytuacji drogowej, zmaleje ryzyko wypadków. Dzięki Connected Safety torujemy drogę przyszłości, z nadzieją, że przyłączą się do nas kolejni producenci pojazdów – mówi Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.
Connected Safety opracowano w celu wysyłania ostrzeżenia do znajdujących się w pobliżu innych skomunikowanych pojazdów, gdy kierowca włączy światła awaryjne. - Wydane z wyprzedzeniem ostrzeżenie daje kierowcom znajdujących się w pobliżu samochodów osobowych i ciężarowych równe szanse na zmniejszenie prędkości, podjęcie działań odpowiednich do warunków na drodze i uniknięcie wypadku – wyjaśnia Carl Johan Almqvist.
Z czasem usługi w chmurze mogą zostać wzbogacone o kolejne funkcje zwiększające bezpieczeństwo. – Ponieważ technologia ciągle jest udoskonalana i coraz więcej pojazdów jest skomunikowanych z systemem, informacje przekazywane w czasie rzeczywistym staną się ważnym uzupełnieniem różnorodnych inteligentnych systemów bezpieczeństwa i wspierających pracę kierowcy, dostępnych w naszych samochodach ciężarowych. Connected Safety zaznacza początek nowego etapu w naszych działaniach na rzecz promowania bezpiecznej jazdy i zapobiegania wypadkom – mówi Emanuele Piga, dyrektor działu rozwiązań biznesowych i rozwoju nowych usług w Volvo Trucks.
Początkowo Volvo Trucks wprowadzi usługę Connected Safety w nowych samochodach ciężarowych na terenie Szwecji i Norwegii, gdzie produkty zarówno Volvo Trucks, jak Volvo Cars mają znaczny udział w liczbie rejestrowanych corocznie nowych pojazdów.

Connected Safety w pojazdach Volvo Trucks
Po włączeniu świateł awaryjnych samochód ciężarowy wysyła za pośrednictwem połączonego z internetem telefonu komórkowego kierowcy sygnał do chmury danych Volvo Trucks. Stamtąd informacja ta trafia do odpowiedniej usługi Volvo Cars, po czym jest przekazywana do wszystkich pojazdów osobowych zbliżających się do miejsca, w którym znajduje się pojazd z włączonymi światłami awaryjnymi. System ten zostanie udostępniony w Szwecji i Norwegii w 2018 r. Connected Safety ma zastosowanie do pojazdów Volvo FH16, Volvo FH, Volvo FM i Volvo FMX wyposażonych w zintegrowany system informacji i rozrywki Volvo Trucks, zależnie od specyfikacji i wybranych usług.

(źr. Volvo Trucks)

czy wiedziałeś, że...
PKB Polski do 2030 roku mógłby być o 9% wyższy, gdyby zawodowy potencjał kobiet został lepiej wykorzystany. To równowartość prawie 300 mld złotych rocznie. Według badań McKinsey, większa liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych skutkuje lepszymi wynikami finansowymi firm, które mają aż o 26 proc. większe szanse na wyższe zyski.
Polski rynek magazynowy w 2022 r. utrzymał się w dobrej kondycji. W budowie znajduje się kolejne 3,4 mln mkw. (-25% r/r), co zapowiada przekroczenie granicy 30 mln mkw. w 2023 r.
Według badania Forum Kobiet w Logistyce „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej” z 2022 r., aż 41% respondentek nie miało szans na awans na stanowisko menedżerskie albo przywódcze ze względu na brak uznania ich kompetencji za równe kompetencjom mężczyzn, a 34% na swojej drodze do awansu spotkało się z dyskryminacją płci.
Port lotniczy, nowe linie kolejowe i drogi oraz inwestycje towarzyszące pozwolą stworzyć do 2040 r. 290 tys. nowych miejsc pracy i zapewnią wzrost łącznej produkcji w Polsce nawet o 90 mld zł rocznie- to wnioski z drugiej części raportu o CPK analitycznej firmy Kearney.